BMW X3 - facelift s motory 35i a 20 d
Svým vzhledem nové BMW X3 spojuje robustní charakter vozů BMW řady X s dynamicky laděnou siluetou. Zvětšený a prakticky navržený interiér je připraven nabídnout přizpůsobivost. Pohon všech kol xDrive je zárukou špičkové trakce, byl však optimalizován tak, aby dodal ještě více jízdní dynamiky.
Při uvedení do prodeje bude X3 nabízeno s dvojicí pohonných jednotek. Jednou z nich je čtyřválcový turbodiesel xDrive20d s výkonem 135 kW/184 k, kterým o 5 kW překonává svého předchůdce. Současně přináší snížení spotřeby o 14 procent na 5,6 l/100 km. Druhou alternativou je xDrive35i s přeplňovaným zážehovým řadovým šestiválcem o výkonu 225 kW/306 k.
Přední část zaujme spojením ledvin masky chladiče, sebevědomě tvarovanými světlomety, masivním nárazníkem šesticí prolisů na kapotě motoru. Nechybějí dva páry kulatých světlometů schovaných pod společným krycím sklem nebo typické mlhovky, umístěné co nejvíce u vnějších okrajů předního nárazníku.
V případě, že je X3 vybaveno xenonovými světlomety, plní funkci denního svícení světelné kroužky podsvícené bílými světelnými diodami (LED).
Výrazně tvarované blatníky, dlouhý rozvor náprav a krátký přední převis ukazují na použití pohonu všech kol. Zadní skupinové svítilny zasahují až do boků vozu a mají tvar písmene T.
Základním rysem interiéru je horizontálně dělená přístrojová deska, která účinně opticky zvětšuje dojem prostoru. Zmínit je třeba zvýšenou pozici sedadel. Uprostřed přístrojové desky může být integrován barevný displej systému iDrive. S úhlopříčkou 8,8“ se jedná o největší displej pro zobrazování navigačních a dalších informací v daném segmentu.
Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 40 : 20 : 40 na trojici samostatných míst a právě tady došlo k největšímu zvětšení vnitřního prostoru, a to zejména v oblasti nohou a loktů. S objemem 550 až 1600 l se X3 vyznačuje největším zavazadlovým prostorem v daném segmentu.
Motory, převodovky, xDrive
Nové BMW X3 xDrive20d poháněné řadovým turbodieselem 2,0 l s hliníkovým blokem a přímým vstřikováním Common Rail se vyznačuje výkonem 135 a točivým momentem 380 Nm.
Motor BMW X3 xDrive35i v sobě spojuje nejen přeplňování BMW TwinPower Turbo, ale také vysokotlaké přímé vstřikování High Precision Injection a plně variabilní rozvod VALVETRONIC. Výsledkem je třílitrový motor s výkonem 225 kW/306 k a točivým momentem 400 Nm začínajícím na 1300 min-1.
Nové BMW X3 xDrive35i je standardně vybaveno osmistupňovou samočinnou převodovkou, která se dodává na přání i pro provedení BMW X3 xDrive20d, kde nahrazuje šestistupňovou manuální převodovku. Použití samočinné převodovky s osmi rychlostními stupni je v daném segmentu výjimečné.
Současně se samočinnou převodovkou se do výbavy dostává funkce Auto Start Stop. Tato funkce je standardní výbavou v modelu BMW X3 xDrive20d s manuální převodovkou, který je navíc doplněn o ukazatel optimálního rychlostního stupně s nápovědou řazení. Standardní výbavou obou modelů je systém regenerace kinetické energie, elektrický posilovač EPS, stejně tak jako příslušenství motoru a prvky komfortní výbavy odebírající energii podle aktuálního zatížení.
Stálý pohon všech kol BMW xDrive umožňuje elektronicky měnit poměr rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Řídicí jednotka tohoto systému, která je propojena se stabilizačním systémem DSC, dokáže rozpoznat a díky extrémně rychlým reakcím také v mezích možností eliminovat již začínající nedotáčivost nebo přetáčivost. Pohon všech kol prošel dalším stupněm optimalizace, takže nyní přináší nejen nejvyšší možnou trakci, ale svým naladěním zajišťuje i větší ochotu k zatáčení. Tohoto efektu bylo dosaženo větší preferencí zadní nápravy. Obratnost automobilu k zatáčení pomáhá zvětšovat na přání dodávaný systém Performance Control, který současným přibrzděním zadního vnitřního kola v zatáčce a mírným přidáním plynu vytvoří dodatečný stáčivý moment vozidla.
Nové BMW X3 přichází se zcela novým podvozkem – kombinací oddělených spodních ramen a pružicí/tlumicí vzpěry vpředu s víceprvkovým zavěšením zadních kol. Přesné ovládání vozu zajišťuje mj. elektrický posilovač s funkcí Servotronic, tedy s degresivním účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Nově se na přání dodává proměnné sportovní řízení, omezující potřebu otáčení volantem během zatáčení.
Dynamic Damper Control.
Elektronicky řízené tlumiče mění svoji činnost podle kvality silnice a přání řidiče. Řidič může jejich charakteristiku ovlivňovat pomocí rozhraní Dynamic Drive Control. Tato funkce, která se objevuje poprvé v BMW řady X, umožňuje řidiči pomocí kolébkového přepínače na středovém tunelu zvolit jeden z režimů Normal, Sport a SPORT+. Současně s tlumiči se přepínačeem mění i charakteristika dalších systémů, jako je např. nastavení plynového pedálu a z něj vyplývající reakce motoru, posilovače řízení, ale také okamžik zásahu DSC a v případě vozů se samočinnou převodovkou rovněž její činnost.
Také nové BMW X3 se vyznačuje tuhou karoserií s přesně definovanými a bohatě dimenzovanými deformačními zónami. Standardní výbava obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, nechybějí aktivní opěrky hlav v předních sedadlech, ale ani normované úchytné body ISOFIX pro dětské sedačky.
Základní technické údaje
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km,
Přední část zaujme spojením ledvin masky chladiče, sebevědomě tvarovanými světlomety, masivním nárazníkem šesticí prolisů na kapotě motoru. Nechybějí dva páry kulatých světlometů schovaných pod společným krycím sklem nebo typické mlhovky, umístěné co nejvíce u vnějších okrajů předního nárazníku.
V případě, že je X3 vybaveno xenonovými světlomety, plní funkci denního svícení světelné kroužky podsvícené bílými světelnými diodami (LED).
Výrazně tvarované blatníky, dlouhý rozvor náprav a krátký přední převis ukazují na použití pohonu všech kol. Zadní skupinové svítilny zasahují až do boků vozu a mají tvar písmene T.
Základním rysem interiéru je horizontálně dělená přístrojová deska, která účinně opticky zvětšuje dojem prostoru. Zmínit je třeba zvýšenou pozici sedadel. Uprostřed přístrojové desky může být integrován barevný displej systému iDrive. S úhlopříčkou 8,8“ se jedná o největší displej pro zobrazování navigačních a dalších informací v daném segmentu.
Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 40 : 20 : 40 na trojici samostatných míst a právě tady došlo k největšímu zvětšení vnitřního prostoru, a to zejména v oblasti nohou a loktů. S objemem 550 až 1600 l se X3 vyznačuje největším zavazadlovým prostorem v daném segmentu.
Motory, převodovky, xDrive
Nové BMW X3 xDrive20d poháněné řadovým turbodieselem 2,0 l s hliníkovým blokem a přímým vstřikováním Common Rail se vyznačuje výkonem 135 a točivým momentem 380 Nm.
Motor BMW X3 xDrive35i v sobě spojuje nejen přeplňování BMW TwinPower Turbo, ale také vysokotlaké přímé vstřikování High Precision Injection a plně variabilní rozvod VALVETRONIC. Výsledkem je třílitrový motor s výkonem 225 kW/306 k a točivým momentem 400 Nm začínajícím na 1300 min-1.
Nové BMW X3 xDrive35i je standardně vybaveno osmistupňovou samočinnou převodovkou, která se dodává na přání i pro provedení BMW X3 xDrive20d, kde nahrazuje šestistupňovou manuální převodovku. Použití samočinné převodovky s osmi rychlostními stupni je v daném segmentu výjimečné.
Současně se samočinnou převodovkou se do výbavy dostává funkce Auto Start Stop. Tato funkce je standardní výbavou v modelu BMW X3 xDrive20d s manuální převodovkou, který je navíc doplněn o ukazatel optimálního rychlostního stupně s nápovědou řazení. Standardní výbavou obou modelů je systém regenerace kinetické energie, elektrický posilovač EPS, stejně tak jako příslušenství motoru a prvky komfortní výbavy odebírající energii podle aktuálního zatížení.
Stálý pohon všech kol BMW xDrive umožňuje elektronicky měnit poměr rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Řídicí jednotka tohoto systému, která je propojena se stabilizačním systémem DSC, dokáže rozpoznat a díky extrémně rychlým reakcím také v mezích možností eliminovat již začínající nedotáčivost nebo přetáčivost. Pohon všech kol prošel dalším stupněm optimalizace, takže nyní přináší nejen nejvyšší možnou trakci, ale svým naladěním zajišťuje i větší ochotu k zatáčení. Tohoto efektu bylo dosaženo větší preferencí zadní nápravy. Obratnost automobilu k zatáčení pomáhá zvětšovat na přání dodávaný systém Performance Control, který současným přibrzděním zadního vnitřního kola v zatáčce a mírným přidáním plynu vytvoří dodatečný stáčivý moment vozidla.
Nové BMW X3 přichází se zcela novým podvozkem – kombinací oddělených spodních ramen a pružicí/tlumicí vzpěry vpředu s víceprvkovým zavěšením zadních kol. Přesné ovládání vozu zajišťuje mj. elektrický posilovač s funkcí Servotronic, tedy s degresivním účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Nově se na přání dodává proměnné sportovní řízení, omezující potřebu otáčení volantem během zatáčení.
Dynamic Damper Control.
Elektronicky řízené tlumiče mění svoji činnost podle kvality silnice a přání řidiče. Řidič může jejich charakteristiku ovlivňovat pomocí rozhraní Dynamic Drive Control. Tato funkce, která se objevuje poprvé v BMW řady X, umožňuje řidiči pomocí kolébkového přepínače na středovém tunelu zvolit jeden z režimů Normal, Sport a SPORT+. Současně s tlumiči se přepínačeem mění i charakteristika dalších systémů, jako je např. nastavení plynového pedálu a z něj vyplývající reakce motoru, posilovače řízení, ale také okamžik zásahu DSC a v případě vozů se samočinnou převodovkou rovněž její činnost.
Také nové BMW X3 se vyznačuje tuhou karoserií s přesně definovanými a bohatě dimenzovanými deformačními zónami. Standardní výbava obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, nechybějí aktivní opěrky hlav v předních sedadlech, ale ani normované úchytné body ISOFIX pro dětské sedačky.
Základní technické údaje
Typ | iDrive 35i | xDrive 20d |
Motor | záž.6válec | vznět.4válec |
Objem | 2979 | 1995 |
Výkon | 225(306)/5800 | 135(184)/4000 |
Toč.moment | 400/1300 | 380/1750-2750 |
Rychlost | 245 | 210 |
Zrychlení | 5,7 | 8,5 |
Spotřeba | 11,2/7,4/8,8 | 6,7/5,0/5,8 |
Rozměry | 4648 x 1881 x 1661 mm | |
Rozvor kol | 2810 | |
Zav.prostor | 550/1600 l | |
Světlá výška | 212 mm |
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km,
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout