BMW X3 - bavorská síla v novém stylu
Po třech letech mnichovská automobilka BMW opticky a především technicky přepracovala terénní model X3. Kromě drobných spíše kosmetických úprav se největší novinka nachází pod kapotou – vznětový přeplňovaný šestiválec 3.0 s výkonem 286 k.
Benzinové motory
Typ | 2.0i | 2.5si | 3.0si |
Objem (ccm) | 1995 | 2497 | 2996 |
Výkon (k/kW) | 150/110 | 218/160 | 272/200 |
Toč.moment (N.m) | 200 | 250 | 315 |
Rychlost (km/h) | 198 | 8220 | 232 |
Zrychlení (s) | 11,5 | 8,5 | 7,2 |
Prům.spotřeba (l/100 km) | 9,3 | 9,9 | 10,1 |
Vznětové motory
Typ | 2.0d | 3.0d | 3.0sd |
Objem (ccm) | 1995 | 2993 | 2993 |
Výkon (k/kW) | 150/110 | 218/160 | 286/210 |
Toč.moment (Nm) | 330 | 500 | 580 |
Rychlost (km/h) | 198 | 220 | 240 |
Zrychlení (s) | 10,2 | 7,4 | 6,6 |
Prům.spotřeba (l/100 km) | 7,2 | 7,9 | 8,7 |
K technickým novinkám patří dále vylepšená šestistupňová samočinná převodovka, která doplňuje stávající výbavu jako je stálý pohon 4x4, variabilní a proaktivní rozdělení síly mezi nápravy. Nový BMW X3 je dlouhý 4,60 m, široký 1,85 m a vysoký 1,70 metru.
Klasické uspořádání se šesti světlomety zůstalo zachováno, faceliftem prošly jen dvojité světlomety s čirou optikou a také mlhovky byly přemístěny více do stran. Podle modelu rozdílně zbarvená mřížka chladiče podtrhuje pozměněný celkový design. Přední i zadní nárazníky jsou rozdělené na dvě části a z větší části lakovány v barvě vozu. Nové zadní svítilny s diodami LED mají hlavně zatraktivnit design v nočním provozu.
V podbězích jsou ukryty 17" kola z lehkých slitin, u špičkového modelu 3.0sd jsou 18". Zákazníci si však mohou objednat ještě 19" kola. Do sériové výbavy nejsportovnějšího modelu patří pedály z pravé oceli.
Interiér nabízí čtyři stupně výbavy v šesti různých barvách a v pěti dekorech. Výběr materiálu zahrnuje jak klasické elegantní provedení v imitaci dřeva, tak sportovní prvky ve stylu hliníku.
Systém jízdní stability DSC byl rozšířen o další funkci, takže nyní lépe reaguje při brzdění, součástí je funkce suchých brzd i asistent HDC pro sjíždění prudkých svahů nebo systém stabilizace přívěsu. Lepší osvětlení zajišťují bi-xenonové světlomety a adaptivní světla. Do sériové výbavy patří čelní, boční i hlavové airbagy.
Jindřich Lasík, 29.6.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout