Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW X3 - bavorská síla v novém stylu

Po třech letech mnichovská automobilka BMW opticky a především technicky přepracovala terénní model X3. Kromě drobných spíše kosmetických úprav se největší novinka nachází pod kapotou – vznětový přeplňovaný šestiválec 3.0 s výkonem 286 k.

 

Pro nastupující generaci SUV budou k dispozici tři zážehové a tři vznětové pohonné jednotky, kromě základních čtyřválcových dvoulitrů jsou všechny ostatní se šesti válci. Na vrcholu stojí verze 3.0sd s dvoustupňovým přeplňováním, vstřikováním common rail a filtrem pevných částic.

 

Benzinové motory

Typ

2.0i

2.5si

3.0si

Objem (ccm)

1995

2497

2996

Výkon (k/kW)

150/110

218/160

272/200

Toč.moment (N.m)

200

250

315

Rychlost (km/h)

198

8220

232

Zrychlení (s)

11,5

8,5

7,2

Prům.spotřeba (l/100 km)

9,3

9,9

10,1

 

Vznětové motory

Typ

2.0d

3.0d

3.0sd

Objem (ccm)

1995

2993

2993

Výkon (k/kW)

150/110

218/160

286/210

Toč.moment (Nm)

330

500

580

Rychlost (km/h)

198

220

240

Zrychlení (s)

10,2

7,4

6,6

Prům.spotřeba (l/100 km)

7,2

7,9

8,7

 

K technickým novinkám patří dále vylepšená šestistupňová samočinná převodovka, která doplňuje stávající výbavu jako je stálý pohon 4x4, variabilní a proaktivní rozdělení síly mezi nápravy. Nový BMW X3 je dlouhý 4,60 m, široký 1,85 m a vysoký 1,70 metru.

Klasické uspořádání se šesti světlomety zůstalo zachováno, faceliftem prošly jen dvojité světlomety s čirou optikou a také mlhovky byly přemístěny více do stran. Podle modelu rozdílně zbarvená mřížka chladiče podtrhuje pozměněný celkový design. Přední i zadní nárazníky jsou rozdělené na dvě části a z větší části lakovány v barvě vozu. Nové zadní svítilny s diodami LED mají hlavně zatraktivnit design v nočním provozu.

V podbězích jsou ukryty 17" kola z lehkých slitin, u špičkového modelu 3.0sd jsou 18". Zákazníci si však mohou objednat ještě 19" kola. Do sériové výbavy nejsportovnějšího modelu patří pedály z pravé oceli.

Interiér nabízí čtyři stupně výbavy v šesti různých barvách a v pěti dekorech. Výběr materiálu zahrnuje jak klasické elegantní provedení v imitaci dřeva, tak sportovní prvky ve stylu hliníku.

Systém jízdní stability DSC byl rozšířen o další funkci, takže nyní lépe reaguje při brzdění, součástí je funkce suchých brzd i asistent HDC pro sjíždění prudkých svahů nebo systém stabilizace přívěsu. Lepší osvětlení zajišťují bi-xenonové světlomety a adaptivní světla. Do sériové výbavy patří čelní, boční i hlavové airbagy.

 

Jindřich Lasík, 29.6.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar