BMW M5 Concept testován na Nürburgringu
Fascinující kombinace vynikajícího jízdního komfortu prémiového sedanu vyšší střední třídy a ovladatelnosti vysokovýkonného sportovního vozu nese již 25 let modelové označení BMW M5. Společnost BMW M GmbH opět přitahuje pozornost milovníků závodních vozů ke studii BMW Concept M5.
Společnost BMW M GmbH položila v roce 1984 s první generací tohoto modelu základy pro novou kategorii. BMW M5 nabídlo jako první sportovní charakter inspirovaný závodními vozy v karoserii sedan. Že je o takové vozy mezi zákazníky zájem, svědčí již čtyři modelové generace automobilů BMW M5 s jedinečnou koncepcí.
BMW Concept M5 ukazuje, jak bude vypadat budoucnost vysokovýkonného sportovního vozu se čtyřmi dveřmi a pěti sedadly. Základem exkluzivního charakteru a strhujících zážitků z jízdy jsou sportovní vlastnosti a typické stylistické prvky M. Sériovému provedení velmi blízká studie BMW Concept M5 je poháněna novým motorem V8 s technologií M TwinPower Turbo. V porovnání s předchozím motorem byly zvýšeny jak výkonové parametry, tak i hospodárnost. Četné inovace v oblasti poháněcího ústrojí přinesly v porovnání se čtvrtou generací BMW M5 snížení spotřeby paliva a emisí o více než 25 %.
Hnací sílu motoru přenáší na zadní kola sedmistupňová dvouspojková převodovka M DKG Drivelogic, uzpůsobená výkonové charakteristice V8. Vůz je vybaven funkcí Auto Start Stop.
Mezi nejnápadnější změny patří velké otvory pro přívod chladicího vzduchu k motoru a optimalizované aerodynamické prvky včetně spoileru na víku zavazadlového prostoru a difuzoru integrovaného do spodní části zadního nárazníku.
Precizním vedením a rozdělováním vzdušného proudění na přídi se podařilo optimalizovat účinnost chlazení a aerodynamiku. Rozměry tří velkých vstupů vzduchu byly zvoleny s ohledem na zvýšené požadavky na chlazení motoru a dalších agregátů. Po obou stranách masky chladiče jsou umístěny dvojité kruhové bi-xenonové světlomety.
Při pohledu z profilu padnou do oka dynamicky ladné linie a 20“ kovaná M kola z lehké slitiny, obutá do pneumatik 265/35 ZR 20 vpředu a 295/30 ZR 20 vzadu. Protaženou siluetu sedanu dotváří dlouhý rozvor, dozadu posunutá kabina a černé lišty bočních oken. Sportovní charakter podtrhuje snížená světlá výška.
Pro vozy M charakteristické „žábry“ na předních blatnících se na studii BMW Concept M5 ukazují v nové interpretaci. Po celém vnějším obvodu mají ozdobné lemování s vrstvou vysoce kvalitního chromu.
Typickým zpoznávacím znakem vozů M jsou dvě dvojité koncovky výfuku, vyvedené po obou stranách difuzoru.
Ve specifické konstrukci podvozku M se odráží know-how získané úspěšným dlouhodobým angažmá v různých disciplínách motoristického sportu. Vůz byl vyladěn během testů na Nordscheife okruhu Nürburgring. Mezi exkluzivní podvozkové komponenty M patří mj. kompletní zavěšení kol, specifická kinematika náprav a mimořádně účinná brzdová soustava s optimalizovanou hmotností, která se vyznačuje stabilním výkonem i při maximálním zatížení.
BMW Concept M5 se může navíc pochlubit specifickým zadním diferenciálem, který optimalizuje stabilitu vozidla citlivým ovládáním lamelové uzávěrky zadního diferenciálu prostřednictvím elektromotoru, umožňující vytvářet mimořádně rychlým a přesným způsobem potřebný svorný účinek v případech, kdy zadní kola začnou ztrácet trakci na povrchu s nízkou přilnavostí nebo s rozdílnou adhezí na pravé a levé straně, případně na výjezdu ze zatáčky.
JL,8.4.2011
BMW Concept M5 ukazuje, jak bude vypadat budoucnost vysokovýkonného sportovního vozu se čtyřmi dveřmi a pěti sedadly. Základem exkluzivního charakteru a strhujících zážitků z jízdy jsou sportovní vlastnosti a typické stylistické prvky M. Sériovému provedení velmi blízká studie BMW Concept M5 je poháněna novým motorem V8 s technologií M TwinPower Turbo. V porovnání s předchozím motorem byly zvýšeny jak výkonové parametry, tak i hospodárnost. Četné inovace v oblasti poháněcího ústrojí přinesly v porovnání se čtvrtou generací BMW M5 snížení spotřeby paliva a emisí o více než 25 %.
Hnací sílu motoru přenáší na zadní kola sedmistupňová dvouspojková převodovka M DKG Drivelogic, uzpůsobená výkonové charakteristice V8. Vůz je vybaven funkcí Auto Start Stop.
Mezi nejnápadnější změny patří velké otvory pro přívod chladicího vzduchu k motoru a optimalizované aerodynamické prvky včetně spoileru na víku zavazadlového prostoru a difuzoru integrovaného do spodní části zadního nárazníku.
Precizním vedením a rozdělováním vzdušného proudění na přídi se podařilo optimalizovat účinnost chlazení a aerodynamiku. Rozměry tří velkých vstupů vzduchu byly zvoleny s ohledem na zvýšené požadavky na chlazení motoru a dalších agregátů. Po obou stranách masky chladiče jsou umístěny dvojité kruhové bi-xenonové světlomety.
Při pohledu z profilu padnou do oka dynamicky ladné linie a 20“ kovaná M kola z lehké slitiny, obutá do pneumatik 265/35 ZR 20 vpředu a 295/30 ZR 20 vzadu. Protaženou siluetu sedanu dotváří dlouhý rozvor, dozadu posunutá kabina a černé lišty bočních oken. Sportovní charakter podtrhuje snížená světlá výška.
Pro vozy M charakteristické „žábry“ na předních blatnících se na studii BMW Concept M5 ukazují v nové interpretaci. Po celém vnějším obvodu mají ozdobné lemování s vrstvou vysoce kvalitního chromu.
Typickým zpoznávacím znakem vozů M jsou dvě dvojité koncovky výfuku, vyvedené po obou stranách difuzoru.
Ve specifické konstrukci podvozku M se odráží know-how získané úspěšným dlouhodobým angažmá v různých disciplínách motoristického sportu. Vůz byl vyladěn během testů na Nordscheife okruhu Nürburgring. Mezi exkluzivní podvozkové komponenty M patří mj. kompletní zavěšení kol, specifická kinematika náprav a mimořádně účinná brzdová soustava s optimalizovanou hmotností, která se vyznačuje stabilním výkonem i při maximálním zatížení.
BMW Concept M5 se může navíc pochlubit specifickým zadním diferenciálem, který optimalizuje stabilitu vozidla citlivým ovládáním lamelové uzávěrky zadního diferenciálu prostřednictvím elektromotoru, umožňující vytvářet mimořádně rychlým a přesným způsobem potřebný svorný účinek v případech, kdy zadní kola začnou ztrácet trakci na povrchu s nízkou přilnavostí nebo s rozdílnou adhezí na pravé a levé straně, případně na výjezdu ze zatáčky.
JL,8.4.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











