Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW 6 Gran Coupé - čtyřdveřové kupé

BMW pokračuje v rozšiřování své modelové nabídky představením prvního čtyřdveřového kupé. Design vychází ze základních tvarů ostatních variant BMW řady 6 a přidává k nim charakteristický profil karoserie čtyřdveřového vozu.

Gran Coupé má v porovnání s BMW řady 6 Coupé o 113 mm větší délku (5007 mm) a rozvor (2968 mm). Značná část přidané délky byla využita ke zlepšení komfortu cestujících na zadních sedadlech. BMW řady 6 Gran Coupé je 1894 mm široké a 1392 mm vysoké.
Přední partie zaujme expresivním výrazem, za nějž vděčí mimo jiné velkým otvorům pro přívod vzduchu, nízko umístěným ledvinkám masky chladiče, charakteristickým dvojitým světlometům a výrazným prolisům na kapotě motoru ve tvaru V.
Vůz lze alternativně objednat také s adaptivními světlomety LED. Trojrozměrné světelné prstence září jasně bílým světlem z diod LED a v závislosti na intenzitě vydávaného světla plní funkci obrysových světel nebo světlometů pro denní svícení.
V pětimístném interiéru mohou cestovat čtyři dospělí cestující, zatímco páté sedadlo vzadu uprostřed je vhodné na krátké vzdálenosti. Centrální část přístrojové desky je mírně natočena k řidiči a na středové konzole jsou rozmístěny páka voliče samočinné převodovky, tlačítko voliče jízdních režimů a ovladač parkovací brzdy. Standardně dodávaný ovládací systém iDrive je vybaven plochým displejem na přístrojové desce.
Všechny modely jsou vybaveny osmistupňovou sportovní samočinnou převodovkou a voličem jízdních režimů. Jedním z volitelných módů je i ECO PRO podporující hospodárný styl jízdy.
Standardně se dodává elektrický posilovač řízení Servotronic a adaptivní tlumiče DDC. Na přání je může doplnit Integrální aktivní řízení všech kol a systém Adaptive Drive s funkcí stabilizace bočního náklonu karoserie při dynamických změnách směru jízdy (aktivně řízené stabilizátory). K dispozici (pro 650 i) je pohon všech kol BMW xDrive.


Vyšší výkon, nižší spotřeba: motor V8
BMW 650i Gran Coupé přichází s nejnovější generací V8 4,4 litru s technologií BMW TwinPower Turbo. Ke dvěma turbodmychadlům uloženým mezi oběma řadami válců a k přímému vstřikování benzinu HPI přibyl variabilní ventilový rozvod Valvetronic. Výsledkem je zvýšení výkonu na 330 kW (450 k) od 5500 do 6000/min a točivého momentu na 650 Nm mezi 2000 a 4500/min, přestože spotřeba paliva poklesla na 8,6 až 8,8 l/100 km. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,6 s. Ještě intenzivnější a dynamičtější akceleraci zajistí kombinace motoru V8 a inteligentního pohonu všech kol xDrive. Elektronicky řízené rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola optimalizuje nejen trakci a stabilitu za všech provozních podmínek, ale i dynamiku. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 4,5 s. Kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje v rozmezí od 9,2 do 9,4 l/100 km.


Šest válců s technologií BMW TwinPower Turbo

Rovněž v zážehovém řadovém šestiválci znamená technologie BMW TwinPower Turbo kombinaci přeplňování, přímého vstřikování HPI a systému Valvetronic. Na rozdíl od V8 zajišťuje přeplňování jedno dvoukomorové turbodmychadlo twin-scroll, k jehož turbínovému kolu jsou pulzy výfukovým plynů přiváděny dvěma samostatnými kanály pro každou trojici válců. Třílitrový motor dosahuje výkonu 235 kW (320 k) od 5800 do 6000/min, zatímco maximum točivého momentu 450 Nm je k dispozici od 1300 do 4500/min. BMW 640i Gran Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s a spotřebuje 7,8 až 7,9 l/100 km.
Technologie BMW TwinPower Turbo v řadovém vznětovém šestiválci (640d) zahrnuje nejnovější generaci dvoustupňového přeplňování a přímého vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači. Třílitrový celohliníkový turbodiesel se může pochlubit výkonem 230 kW (313 k) při 4400/min, zatímco točivý moment 630 Nm je dostupný mezi 1500 a 2500/min. V tomto případě je systém přeplňování tvořen malým turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek a větším turbodmychadlem. BMW 640d Gran Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s a kombinovaná spotřeba paliva je pouhých 5,6 až 5,7 l/100 km.

Základem podvozku je lichoběžníková přední náprava a víceprvková zadní náprava, jejichž konstrukce, využívající přednostně komponenty z lehké hliníkové slitiny. Vůz je standardně vybaven adaptivním tlumením DDC. Elektronicky řízené tlumiče se průběžně přizpůsobují měnícímu se povrchu vozovky a jízdnímu stylu řidiče. Jízdní vlastnosti může vylepšit na přání dodávaný systém Adaptive Drive, který zahrnuje aktivní stabilizaci nežádoucího naklánění karoserie. Elektronicky řízené stabilizátory vyrovnávají boční naklánění karoserie během rychlého průjezdu zatáčkou.
Jedinečné v této třídě je na přání dodávané Integrální aktivní řízení všech kol. Přesná koordinace úhlů natočení předních a zadních kol zvyšuje jízdní dynamiku při změnách směru jízdy, zrychluje reakce vozu a zvyšuje stabilitu.
Tlačítko voliče jízdních režimů na středové konzole mění nastavení vozidla v režimech COMFORT+, COMFORT, SPORT, SPORT+ a ECO PRO. V rámci uvedených režimů dochází k úpravě charakteristiky pedálu plynu, odezvy motoru, charakteristiky posilovače řízení, nastavení DSC, charakteristiky tlumičů a charakteristiky řazení samočinné převodovky. Další tlačítko lze používat samostatně k úpravě činnosti systému DSC. Jedná se zejména o aktivaci dynamického protiprokluzového systému DTC.
Zárukou bezpečnosti je kombinace účinné lehké brzdové soustavy s velkými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením a stabilizačního systému DSC, který zahrnuje funkce dynamického protiprokluzového systému DTC, brzdového asistenta DBC, regulace brzdění při průjezdu zatáčkou CBC, vysoušení povrchu kotoučů za deště, kompenzace vadnutí brzdného účinku a asistenta rozjezdu.
K dispozici je rovněž systém výstrahy před kolizí s funkcí brzdění. Ke sledování vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla používá radarové senzory a kameru uloženou za čelním oknem vedle vnitřního zpětného zrcátka. Systém výstrahy před kolizí upozorňuje řidiče na nebezpečí ve dvou fázích. Nejprve se jedná o jednoduché vizuální upozornění. Jestliže řidič musí zasáhnout velmi rychle, dojde k důraznému varování a zároveň k aktivaci automatického brzdění.
Parkovací systém PDC lze na přání doplnit zadní kamerou a systémem Surround View (včetně Side View). Bezpečnost jízdy za tmy zvyšuje na přání dodávaný asistent dálkových světlometů a systém nočního vidění BMW Night Vision s rozpoznáváním chodců. K dispozici je rovněž parkovací asistent BMW, asistent pro jízdu v jízdním pruhu a asistent pro sledování slepého úhlu.
Nová generace Head-up displeje BMW disponuje nyní vyšší kvalitou zobrazování s plně barevnou grafikou, díky níž jsou symboly promítané na čelní okno maximálně realistické.
Zavazadlový prostor má objem 460 litrů a vejdou se do něj až tři golfové bagy. Po sklopení opěradel zadních sedadel dělených v poměru 40:60 % lze objem zavazadlového prostoru zvětšit až na 1265 litrů.
Standardní bezpečnostní výbava zahrnuje čelní airbagy, boční airbagy integrované do opěradel, hlavové airbagy vpředu a vzadu, tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy na všech sedadlech, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech. Pro některé trhy je kupé vybaveno aktivní kapotou zvyšující úroveň ochrany chodců.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar