Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW 6 Cabrio - co si přát víc

Mimořádně náročný segment prémiových 2+2místných otevřených vozů si přímo žádá nejúspornější motory, nejpokrokovější technologie podvozku, stejně tak jako nejmodernější komfortní, komunikační, zábavné a bezpečnostní systémy.

Široká a dlouhá kapota motoru, prostor pro posádku posunutý dozadu, dlouhý rozvor a nízký ponton karoserie jsou charakteristickými rysy designu otevřených vozů BMW. Technologickou propracovanost a prvotřídní kvalitu interiéru nejlépe ukazuje přepracovaný displej ovládacího systému iDrive, který nezaměnitelně vystupuje z hlavního těla přístrojové desky.
Standardní výbavou jsou bi-xenonové světlomety s dvojicí LED světlených kroužků pro denní svícení, jež vytvářejí typický noční obraz vozů BMW.
Nové BMW řady 6 Cabrio je 2+2místný vůz se čtyřmi samostatnými sedadly. Výrazným prvkem interiéru je tradiční orientace na řidiče. Displej ovládacího systému iDrive, stejně jako výdechy ventilace, ovladače audiosystému a klimatizace jsou mírně natočené směrem k řidiči. S voličem samočinné převodovky a přepínačem systému Drive Dynamic Control jsou opticky oddělené od prostoru pro spolujezdce.
Přístrojový štít s tradičními kruhovými přístroji je vytvořen technologií Black Panel s nejmodernějšími displeji s vysokým rozlišením. Displej se vůbec poprvé objevuje ve volně stojící podobě. Standardní 7“ displej (na přání 10,2“) pro navigační systém Professional mají kvalitní galvanizovaný rámeček.
BMW řady 6 Cabrio je vybaveno elektricky ovládanou plátěnou střechou se specifickým designem vytvářejícím v zadní části elegantní C-sloupky. Střecha má několik vrstev různých materiálů. Kompletní otevírání a zavírání se aktivuje spínačem na středovém panelu. V kombinaci se systémem komfortního přístupu lze střechu ovládat také tlačítkem na dálkovém ovladači. Otevření střechy trvá 19 s, zatímco zavření 24 s. Obě tyto činnosti lze provádět až do rychlosti 40 km/h.
S délkou 4894 mm je o 74 mm delší než předchůdce. Podobně je zvětšen také rozvor náprav (2855 mm) a současně došlo k rozšíření vozu o 39 mm na 1894 mm, zatímco na výšku je o 9 mm nižší, než dříve (nyní 1365 mm). Přestože je novinka nižší, nabízí na předních i zadních sedadlech více místa nad hlavou, sedadla řidiče a spolujezdce výškově nastavitelná. Zavazadlový prostor má při složené střeše objem 300 l, v případě natažené až 350 l.
Sedadla mají novou konstrukci s integrovaným bezpečnostním pásem, byly navržené s důrazem na minimalizaci hmotnosti. Lze také objednat sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, nebo komfortní sedadla s rozšířenými možnostmi nastavování.
Bohatá bezpečnostní výbava obsahuje dvojici čelních airbagů, kombinované hlavové a boční airbagy v bočnicích sedadel, automatické tříbodové bezpečnostní pásy pro všechna sedadla a systém chránící při převrácení vozu. Posledně zmiňovaný systém byl vyvinut speciálně pro kabriolet a je tvořen dvojicí vzpěr umístěných pod zadními hlavovými opěrkami. Jakmile elektronická řídicí jednotka zaznamená nebezpečí převrácení vozu, rozhodne o pyrotechnické aktivaci těchto vysokopevnostních hliníkových vzpěr, které se během zlomku sekundy vztyčí za zadními sedadly a zajistí prostor pro přežití.

Nové BMW řady 6 Cabrio je vybaveno dvojicí zážehových motorů. Osmiválec 4.4 s turbodmychadly umístěnými mezi řadami vyniká díky krátké sací trakci rychlostí svých reakcí, stejně tak jako zásobou výkonu. Svým projevem dokáže nadchnout i nejnadšenější řidiče. Pod kapotou modelu BMW 640i Cabrio je umístěn zážehový řadový šestiválec spojující přeplňování BMW TwinPower Turbo a přímé vstřikování s plně variabilním rozvodem VALVETRONIC.

Typ 650 i640 i
Počet válců86
Objem4.43.0
Výkon300(407)/5500-6400235(320)/5800
Toč.moment600/1750-4500450/1300-4500
Rychlost250250
Zrychlení5,05,7
Kombin.spotřeba10,77,9


Pozn. Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km



Nová osmistupňová sportovní samočinná převodovka zajišťuje kombinaci rychlosti řazení a komfortu, které jsou zajištěny především minimalizovaným prokluzem hydrodynamického měniče. Pokrokové uspořádání vnitřních částí převodovky zaručilo, že osm rychlostních stupňů přináší větší celkové rozpětí převodových poměrů a současně také jejich optimálnější vzájemné navázání.
Kromě úsporných motorů a osmistupňové sportovní samočinné převodovky přispívá ke snižování spotřeby také rozsáhlá aplikace technologií z programu BMW EfficientDynamics. Mezi prvky patří např. systém regenerace kinetické energie, elektrický posilovač řízení (EPS), parametricky podle potřeby řízené příslušenství motoru, inteligentní konstrukce s důrazem na minimalizaci hmotnosti či pneumatiky se sníženým valivým odporem. Model 640i Cabrio je navíc vybaven také automatickými aktivními aerodynamickými klapkami v masce chladiče, stejně tak jako funkcí Auto Start-Stop.

Přední náprava s dvojitými příčnými rameny i zadní integrální víceprvkový závěs jsou z hliníkové slitiny. Ještě přesnější projev dodá aktivní systém podvozku Adaptive Drive s elektronicky řízenými tlumiči Dynamic Damper Control a adaptivními stabilizátory Dynamic Drive. Tlumiče s elektronicky řízenou charakteristikou se dokáží každé 2,5 ms aktivně přizpůsobit nejen danému povrchu vozovky, ale také jízdnímu stylu řidiče.
Na přání je připraveno také Integrální aktivní řízení. Jedná se o systém kombinující aktivní řízení předních kol s proměnným převodem v závislosti na rychlosti jízdy a dalších parametrech s aktivním řízením kol zadní nápravy. Do 60 km/h se zadní kola natáčejí proti směru předních kol, zatímco nad tuto rychlost se pro zajištění potřebné směrové stability natáčejí ve stejném smyslu. Přínos je patrný nejen na zatáčkovitých horských silnicích, ale také v městském provozu a při parkování.

Díky systému Drive Dynamic Control je možné přizpůsobit kompromis mezi sportovním a komfortním projevem aktuální situaci. Prostřednictvím kolébkového přepínače má řidič k dispozici trojici režimů: Normal, Sport a Sport+. V kombinaci s podvozkem Adaptive Drive (aktivní tlumiče a stabilizátory) k nim přibude ještě režim Comfort. Při volbě některého z režimů dochází ke komplexnímu přeladění doslova celého vozu. Systém Drive Dynamic Control ovlivňuje charakteristiku plynového pedálu, reakce motoru a převodovky, charakteristiku posilovače řízení, stabilizačního systému DSC, ale také zmiňovaných aktivních prvků podvozku. Všechny režimy se vyznačují pečlivým sladěním jednotlivých součástí, takže automobil působí jako jeden celek s odlišným projevem.

Přední brzdové kotouče modelu 650i Cabrio mají průměr 374 mm, u 640i Cabrio se jedná o 348 mm. Zadní brzdové kotouče mají v obou případech průměr 345 mm. Specialitou kotoučů s vnitřním chlazením je jejich speciální řešení s hliníkovými středy, k nimž je přinýtován samotný třecí člen kotouče. Toto řešení, které má BMW patentované a používá jej již od devadesátých let, nyní v hojné míře aplikují také ostatní výrobci. Jeho přínosem je především ve spojení s hliníkovými brzdovými třmeny významné snížení neodpružených hmot.
Účinnosti brzdové soustavy využívá také vyspělý stabilizační systém DSC, který v sobě spojuje protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém DTC, rozdělovač brzdné síly v zatáčce CBC, brzdový asistent DBC, asistent rozjezdu, automatické sušení brzdových kotoučů nebo aktivní kompenzaci vadnutí brzd. Standardní výbavou modelu 650i Cabrio jsou 18“ kola, model BMW 640i Cabrio přijíždí na 17“.
Sériová výbava obsahuje mj. dvouzónovou klimatizaci se speciálním režimem pro jízdu s otevřenou střechou, hi-fi systém s přehrávačem CD a vstupem pro externí hudební přehrávače AUX-IN, multifunkční volant, elektricky ovládaná přední sedadla s paměťmi, dešťový senzor či denní světlomety.
Pro Cabrio je připravena rozšířená paleta asistenčních systémů z programu BMW ConnectedDrive. Jedná se o systém monitorující mrtvý úhel zpětných zrcátek, zařízení varující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, ukazatel rychlostních limitů, noční vidění BMW Night Vision s rozpoznáváním osob, couvací kameru, kamerový systém Surround View nebo automatický parkovací asistent.



JL, 17.12.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar