BMW 3 Convertible s pevnou střechou
S prvními jarními dny přichází na silnice nový kabriolet BMW řady 3 s pevnou skládací střechou. V pořadí čtvrtá generace otevřeného čtyřmístného BMW představuje doslova malou revoluci.
Cestující nového BMW řady 3 Convertible budou poprvé v historii značky BMW chráněni před větrem a nepřízní počasí skládací pevnou střechou, tvořenou ze tří částí, vyrobených z lehkých kovů. Její ovládání je zcela automatické, natažení trvá 23 sekund, stažení ještě o sekundu méně.
Nová konstrukce střechy zajišťuje nižší hlučnost zejména ve vyšších rychlostech, zároveň přispívá k extrémní torzní tuhosti karoserie, která je nutností pro mimořádnou úroveň dynamiky a ochoty vozu k zatáčení. Trojkový kabriolet se vyznačuje nejvyšší torzní tuhostí karoserie ze všech dosud vyrobených otevřených vozů BMW.
Vůz je pohledný jak s otevřenou střechou, tak se zavřenou. Z automobilu doslova vyzařuje elegance, unikátní styl a výjimečnost. Jeho dlouhá kapota motoru, nízká linie boků a mírně se svažující záď jsou jedinečné. Pevná skládací střecha dodává ještě více sebevědomí.
Podobně fascinující jsou také motory, nové šesti a čtyřválce s přímým vstřikem paliva. Kromě nejvýše postaveného BMW 335i Convertible se šestiválcem přeplňovaným dvojicí turbodmychadel a výkonem 306 k se hned po uvedení do prodeje objeví také model s přeplňovaným vznětovým řadovým šestiválcem 3.0 s hliníkovým blokem motoru a nejnovější generací vstřikování common-rail.
Pro nové kabrio jsou charakteristické citlivě vyvážené proporce a nezaměnitelný vzhled jak s nataženou, tak staženou střechou. Přestože se všechny tři díly pevné střechy skládají do zavazadlového prostoru, zabírají jen minimum prostoru a neruší nízkou siluetu boků, která je pro otevřené BMW typická. Symbolem dynamiky a sportovního stylu je spojení krátkého předního převisu s dlouhou kapotou motoru a dlouhým rozvorem.
V uzavřené konfiguraci vynikne jemný přechod kapoty motoru do silně skloněného rámu čelního skla. Ačkoliv je střecha lakovaná v barvě karoserie, tak je v natažené podobě na první pohled zřejmé, že jde o kabriolet. Tento dojem zvyšuje hliníková lišta horizontálně ohraničující celý interiér ve výšce spodní hrany bočních oken. Pevná střecha dodala kabrioletu lepší výhled z vozu. Boční okna jsou ve srovnání s předchozí generací zvětšena o třicet procent a výhled dozadu byl zlepšen o 38 procent.
Trojkový kabriolet se v ČR prodává od 1 158 900 Kč do 1 472 200 Kč.
Zážehové motory
Vznětový motor
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h – s, spotřeba (město/mimo město/kombin) – l/100 km
Jindřich Lasík, 4.4.2007
Nová konstrukce střechy zajišťuje nižší hlučnost zejména ve vyšších rychlostech, zároveň přispívá k extrémní torzní tuhosti karoserie, která je nutností pro mimořádnou úroveň dynamiky a ochoty vozu k zatáčení. Trojkový kabriolet se vyznačuje nejvyšší torzní tuhostí karoserie ze všech dosud vyrobených otevřených vozů BMW.
Vůz je pohledný jak s otevřenou střechou, tak se zavřenou. Z automobilu doslova vyzařuje elegance, unikátní styl a výjimečnost. Jeho dlouhá kapota motoru, nízká linie boků a mírně se svažující záď jsou jedinečné. Pevná skládací střecha dodává ještě více sebevědomí.
Podobně fascinující jsou také motory, nové šesti a čtyřválce s přímým vstřikem paliva. Kromě nejvýše postaveného BMW 335i Convertible se šestiválcem přeplňovaným dvojicí turbodmychadel a výkonem 306 k se hned po uvedení do prodeje objeví také model s přeplňovaným vznětovým řadovým šestiválcem 3.0 s hliníkovým blokem motoru a nejnovější generací vstřikování common-rail.
Pro nové kabrio jsou charakteristické citlivě vyvážené proporce a nezaměnitelný vzhled jak s nataženou, tak staženou střechou. Přestože se všechny tři díly pevné střechy skládají do zavazadlového prostoru, zabírají jen minimum prostoru a neruší nízkou siluetu boků, která je pro otevřené BMW typická. Symbolem dynamiky a sportovního stylu je spojení krátkého předního převisu s dlouhou kapotou motoru a dlouhým rozvorem.
V uzavřené konfiguraci vynikne jemný přechod kapoty motoru do silně skloněného rámu čelního skla. Ačkoliv je střecha lakovaná v barvě karoserie, tak je v natažené podobě na první pohled zřejmé, že jde o kabriolet. Tento dojem zvyšuje hliníková lišta horizontálně ohraničující celý interiér ve výšce spodní hrany bočních oken. Pevná střecha dodala kabrioletu lepší výhled z vozu. Boční okna jsou ve srovnání s předchozí generací zvětšena o třicet procent a výhled dozadu byl zlepšen o 38 procent.
Trojkový kabriolet se v ČR prodává od 1 158 900 Kč do 1 472 200 Kč.
Zážehové motory
Typ | 320i | 325i | 330i | 335i |
Objem | 1995 | 2996 | 2996 | 2979 |
Výkon | 125(170)/6700 | 160(218)/6100 | 200(272)/6700 | 225(306)ú5800 |
Toč.mom. | 210/4250 | 270/2400-4200 | 320/2750-3000 | 400/1300-5000 |
Rychlost | 228 | 245 | 250 | 250 |
Zrychlení | 9,1 | 7,6 | 6,7 | 5,8 |
Spotřeba | 9,0/5,2/6,6 | 11,0/6,1/7,9 | 11,1/6,3/8,1 | 14,9/7,0/9,9 |
Vznětový motor
Typ | 330d |
Objem | 2993 |
Výkon | 170(231)/4000 |
Toč.mom. | 500/1750-3000 |
Rychlost | 245 |
Zrychlení | 7,1 |
Spotřeba | 9,3/5,3/6,8 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h – s, spotřeba (město/mimo město/kombin) – l/100 km
Jindřich Lasík, 4.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout