BMW 1 M Coupé se šestiválcem 340 k
Nové dvoudveřové čtyřmístné kupé BMW řady 1 M Coupé jde přesně v duchu tradic vozů BMW s přídomkem M, avšak přesto otevírá svět ultimativních jízdních zážitků a tradiční radosti z jízdy pro nové skupiny zákazníků. Již na první pohled je zřejmé, že BMW řady 1 M Coupé v sobě ukrývá značný potenciál.
Na dynamice a účinné propagaci výkonnosti má značný podíl mnoho dalších prvků, např. nově pojatý přední nárazník s velkými otvory pro vstup chladicího vzduchu, ale také o mohutně rozšířené blatníky, které dovolily ve srovnání se standardními modely BMW řady 1 M Coupé zvětšit rozchod kol. Upravené jsou také boční prahy, zadní nárazník, světlomety a zadní skupinové svítilny.
Vnější změny designu však nebyly provedené pouze kvůli optice samotné. Produkty BMW M jsou charakteristické tím, že na prvním místě je u nich především funkčnost. To je patrné nejen z řešení velkých nasávacích otvorů v přídi, ale rovněž z unikátního aerodynamického řešení nazvaného vzduchové záclony. Jedná se o úzké vstupy vzduchu po stranách předního nárazníku, které s pomocí slepého ramena v podběhu a štěrbiny umístěné v lemu přední části blatníku vytvoří z rychle proudícího vzduchu clonu kolem předních kol. Tím se účinně snižují turbulence a zmenšuje celkový odpor vzduchu.
Zadní kola pohání řadový šestiválec s přeplňováním M TwinPower Turbo a disponující výkonem 250 kW/340 k při 5900/min a točivým momentem 500 Nm mezi 1500 a 4500/min, který je k dispozici při využívání funkce overboost. Pro zajištění velmi rychlých reakcí motoru a progresivního nárůstu výkonu je vybaven dvojicí relativně malých turbodmychadel. Jsou vyrobené ze speciální oceli, která dlouhodobě odolává teplotám přes 1000 stupňů Celsia. Díky tomu není potřeba turbodmychadla dodatečně chladit. Specialitou nového motoru, schopného dodávat aktivně výkon až za hranici 7000/min je dvojice charakteristik. Sportovní režim s rychlejšími reakcemi a dravějším projevem je k dispozici po aktivaci tlačítkem M umístěným na koženém multifunkčním volantu.
Každý model, který kdy divize BMW M vyrobila, se vyznačoval v dané skupině vozů excelentními a podmanivými jízdními vlastnostmi. BMW řady 1 M Coupé se díky zcela nově postavenému podvozku v tomto směru drží tradic. Zavěšení kol je nyní takřka kompletně vyrobené z hliníku a vyznačuje se novou kinematikou. Zaměření na dynamiku a jízdu na závodních okruzích odpovídá také použití M diferenciálu a variabilním svorností. Důrazu na nízkou hmotnost odpovídá i naddimenzovaná brzdová soustava, používající kotouče kombinující ocelové třecí segmenty a hliníkové středy. Přední kotouče mají průměr 360 mm.
BMW řady 1 M Coupé je vybaveno specificky naladěným stabilizačním systémem DSC, který se vyznačuje mnoha doplňkovými funkcemi, ale především velmi rychlými a jemnými zásahy. Řidič má kromě standardního režimu, laděnému přímo s ohledem na použití v modelu M, také druhý mód – M Dynamic Mode (MDM), který posunuje zásahy systému DSC dále. Tím umožní aktivnějším řidičům více využívat předností pohonu zadních kol. Stabilizační systém DSC lze samozřejmě také zcela vypnout.
Mimořádně dynamicky laděné kompaktní prémiové kupé 2+2 dává svůj charakter najevo nejen motorem, podvozkem či vnějším vzhledem, ale také exkluzivitou interiéru. Kromě kůží čalouněných sportovních sedadel jsou připravené rovněž různé detaily čalouněné alcantarou.
Detailní popis přineseme v příštích dnech.
Vnější změny designu však nebyly provedené pouze kvůli optice samotné. Produkty BMW M jsou charakteristické tím, že na prvním místě je u nich především funkčnost. To je patrné nejen z řešení velkých nasávacích otvorů v přídi, ale rovněž z unikátního aerodynamického řešení nazvaného vzduchové záclony. Jedná se o úzké vstupy vzduchu po stranách předního nárazníku, které s pomocí slepého ramena v podběhu a štěrbiny umístěné v lemu přední části blatníku vytvoří z rychle proudícího vzduchu clonu kolem předních kol. Tím se účinně snižují turbulence a zmenšuje celkový odpor vzduchu.
Zadní kola pohání řadový šestiválec s přeplňováním M TwinPower Turbo a disponující výkonem 250 kW/340 k při 5900/min a točivým momentem 500 Nm mezi 1500 a 4500/min, který je k dispozici při využívání funkce overboost. Pro zajištění velmi rychlých reakcí motoru a progresivního nárůstu výkonu je vybaven dvojicí relativně malých turbodmychadel. Jsou vyrobené ze speciální oceli, která dlouhodobě odolává teplotám přes 1000 stupňů Celsia. Díky tomu není potřeba turbodmychadla dodatečně chladit. Specialitou nového motoru, schopného dodávat aktivně výkon až za hranici 7000/min je dvojice charakteristik. Sportovní režim s rychlejšími reakcemi a dravějším projevem je k dispozici po aktivaci tlačítkem M umístěným na koženém multifunkčním volantu.
Každý model, který kdy divize BMW M vyrobila, se vyznačoval v dané skupině vozů excelentními a podmanivými jízdními vlastnostmi. BMW řady 1 M Coupé se díky zcela nově postavenému podvozku v tomto směru drží tradic. Zavěšení kol je nyní takřka kompletně vyrobené z hliníku a vyznačuje se novou kinematikou. Zaměření na dynamiku a jízdu na závodních okruzích odpovídá také použití M diferenciálu a variabilním svorností. Důrazu na nízkou hmotnost odpovídá i naddimenzovaná brzdová soustava, používající kotouče kombinující ocelové třecí segmenty a hliníkové středy. Přední kotouče mají průměr 360 mm.
BMW řady 1 M Coupé je vybaveno specificky naladěným stabilizačním systémem DSC, který se vyznačuje mnoha doplňkovými funkcemi, ale především velmi rychlými a jemnými zásahy. Řidič má kromě standardního režimu, laděnému přímo s ohledem na použití v modelu M, také druhý mód – M Dynamic Mode (MDM), který posunuje zásahy systému DSC dále. Tím umožní aktivnějším řidičům více využívat předností pohonu zadních kol. Stabilizační systém DSC lze samozřejmě také zcela vypnout.
Mimořádně dynamicky laděné kompaktní prémiové kupé 2+2 dává svůj charakter najevo nejen motorem, podvozkem či vnějším vzhledem, ale také exkluzivitou interiéru. Kromě kůží čalouněných sportovních sedadel jsou připravené rovněž různé detaily čalouněné alcantarou.
Detailní popis přineseme v příštích dnech.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













