BMW 1 Cabrio pro příští léto
Sportovní design a výbornou agilitu jediného kompaktního vozu s pohonem zadních kol kombinuje nové BMW řady 1 Cabrio, které na rozdíl od mnoha současných kabrioletů, zůstává věrné klasické plátěné střeše. Světová premiéra je plánovaná na autosalon v Ženevě 2008.
V nabídce je pět benzinových a dieselových motorů, přičemž měřítko sportovního požitku z jízdy nastavuje nejvyšší model BMW 135i Cabrio se šestiválcem 3.0 o výkonu 225 kW/306 k.
Motorová řada je doplněna dalším šestiválcem v modelu 125i Cabrio, který disponuje výkonem 160 kW/218 k, dvěma novými čtyřválci s přímým vstřikováním paliva a výkonem 125 kW/170 k v BMW 120i Cabrio a 105 kW/143 k v modelu BMW 118i Cabrio, stejně tak novou generací vznětového čtyřválce o výkonu 130 kW/177 k v BMW 120d Cabrio.
BMW řady 1 Cabrio je čtyřmístný vůz s elektrohydraulicky ovládanou plátěnou střechou, která se otevře a zavře za 22 s – a může být ovládána při rychlosti do 40 km/h. Střecha se dodává v černé nebo béžové barvě, alternativně v antracitovém provedení se stříbrným efektem.
Ze všech verzí řady 1 Cabrio nejvíce vyčnívá sportovní 135 i Cabrio. Od ostatních verzí se liší standardně dodávaným modifikovaným aerodynamickým paketem M. Přední část proto vypadá širší než u ostatních modelů. Dalším znakem jsou chromované mřížky chladiče, upravené a opticky snížené prahy a difuzor tvořený zadním nárazníkem.
Vhod přijde také inovativní technologie odrážející sluneční záření v rámci volitelné kožené výbavy interiéru. BMW je první automobilkou, která využívá tuto technologii pro omezení zahřívání interiéru v důsledku slunečního záření. Technologie, která byla použita pro ošetření kůže, využívá speciální barviva zapuštěná do materiálu, což způsobuje odraz ultrafialových paprsků slunečního záření.
Upravena byla klimatizace se speciálním automatickým režimem pro jízdu s otevřenou střechou. Po jeho zvolení řízení ventilace méně reaguje na teplotu interiéru. Místo toho se řízení klimatizace orientuje na vnější teplotu a sluneční záření, na základě kterých určuje intenzitu ventilace. Na přání se dodává větrný reflektor, omezující víření vzduchu v interiéru ve vyšších rychlostech.
Při stažené střeše zůstává pro náklad pevně oddělený a dobře přístupný zavazadlový prostor o objemu 240 l. Po natažení střechy lze také využít prostor určený primárně pro střechu. V tom okamžiku je k dispozici 280 l. Speciálně navržené opěradlo zadních sedadel poskytuje kabrioletu další bonus. Na přání je k dispozici otvor v zadních sedadlech s vakem, pro převoz dlouhých předmětů, a také speciální nosič pro přepravu např. dvojice horských kol.
Všechny zážehové i vznětové motory jsou zárukou dynamiky a hospodárnosti. Byly navrženy v rámci vývojové strategie BMW EfficientDynamics, a jsou vybaveny několika inovacemi, které slouží pro optimalizaci spotřeby paliva a emisí.
Regenerace brzdné energie je jedním z opatření, podporující hospodárnost. Elektřina zásobující palubní síť, se získává pouze v okamžicích zpomalování nebo brzdění, tedy v okamžiku, kdy není motor zatěžován a nespotřebovává palivo. Tento trik zajišťuje, že elektrická palubní síť je napájena v podstatě zdarma, což vede k úspoře paliva a ke zvýšení dynamiky.
U modelů s manuální převodovkou se čtyřválcovým motorem poskytuje funkce Auto Start Stop vyšší hospodárnost, především ve městě. Při zastavení se samočinně vypne motor, ale jakmile se sešlápne spojka, motor automaticky naskočí.
Všechny modely s manuální převodovkou jsou standardně vybaveny ukazatelem řazení, který řidiči napovídá, jaký rychlostní stupeň je pro daný okamžik z hlediska spotřeby paliva optimální.
V závislosti na modelu jsou nová BMW řady 1 Cabrio vybavena doplňkovými funkcemi, snižující spotřebu bez zásahu řidiče. Jedná se např. o aktivní řízení vzduchových klapek v mřížce chladiče. Pokud motor vyžaduje pouze minimální chlazení, jsou klapky uzavřeny, což zlepšuje aerodynamiku a snižuje spotřebu paliva.
Kromě značné výkonnosti nabízí BMW 135i Cabrio v základní výbavě mnoho dalších zvláštních prvků, jež umocňují jeho jedinečné vlastnosti. Kromě rozdílů v designu interiéru i exteriéru disponuje sportovním M podvozkem, specificky naladěným stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) a nově nastaveným elektronickým závěrem diferenciálu.
Alternativou k manuální převodovce všech motorizací je na přání dodávaná šestistupňová samočinná převodovka. Nová konstrukce hydrodynamického měniče snižuje ztráty energie a zajišťuje kratší reakci a časy řazení. Samozřejmostí je funkce Steptronic umožňující manuální sekvenční řazení.
Nový kabriolet je vybaven pětiprvkovou zadní nápravou a stejně jako v ostatních modelech řady 1, používá nový diferenciál s kuličkovými ložisky, pracující při nižší teplotě a minimalizovanými odpory. Přední náprava s dvojicí samostatných příčných ramen je v daném segmentu jedinečná a je z velké části z hliníku. Vyniká kombinací nízké hmotnosti a tuhosti. Právě přední náprava přispívá k dynamickému a sportovnímu charakteru. Na přání se dodává systém aktivního řízení, poskytující více přesnosti a komfortu při řízení. Aktivní řízení samočinně mění planetovým soukolím převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy.
Standardní výbavou je čtveřice airbagů nebo sedadla optimalizovaná pro náraz zezadu, systémem ochrany při převrácení vozu, který spočívá ve vystřelovacích ochranných obloucích za hlavovými opěrkami zadních sedadel. Při převrácení vytvoří opěrky spolu se zesíleným rámem čelního skla prostor pro přežití.
Kromě výborných jízdních vlastností jsou k dispozici například aktivní bi-xenonové světlomety natáčející se do zatáček s odbočovací funkcí. Samozřejmostí jsou i světlomety pro denní svícení ve formě efektní dvojice světelných kroužků. Dvoustupňová zadní brzdová světla zvyšují bezpečnost při náhlých brzdných manévrech.
Benzinové motory
Vznětový čtyřválec
Rozměry: 4360 x 1748 x 1411 mm
Rozvor:2660 mm
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km
JL, 17.10.2007
Motorová řada je doplněna dalším šestiválcem v modelu 125i Cabrio, který disponuje výkonem 160 kW/218 k, dvěma novými čtyřválci s přímým vstřikováním paliva a výkonem 125 kW/170 k v BMW 120i Cabrio a 105 kW/143 k v modelu BMW 118i Cabrio, stejně tak novou generací vznětového čtyřválce o výkonu 130 kW/177 k v BMW 120d Cabrio.
BMW řady 1 Cabrio je čtyřmístný vůz s elektrohydraulicky ovládanou plátěnou střechou, která se otevře a zavře za 22 s – a může být ovládána při rychlosti do 40 km/h. Střecha se dodává v černé nebo béžové barvě, alternativně v antracitovém provedení se stříbrným efektem.
Ze všech verzí řady 1 Cabrio nejvíce vyčnívá sportovní 135 i Cabrio. Od ostatních verzí se liší standardně dodávaným modifikovaným aerodynamickým paketem M. Přední část proto vypadá širší než u ostatních modelů. Dalším znakem jsou chromované mřížky chladiče, upravené a opticky snížené prahy a difuzor tvořený zadním nárazníkem.
Vhod přijde také inovativní technologie odrážející sluneční záření v rámci volitelné kožené výbavy interiéru. BMW je první automobilkou, která využívá tuto technologii pro omezení zahřívání interiéru v důsledku slunečního záření. Technologie, která byla použita pro ošetření kůže, využívá speciální barviva zapuštěná do materiálu, což způsobuje odraz ultrafialových paprsků slunečního záření.
Upravena byla klimatizace se speciálním automatickým režimem pro jízdu s otevřenou střechou. Po jeho zvolení řízení ventilace méně reaguje na teplotu interiéru. Místo toho se řízení klimatizace orientuje na vnější teplotu a sluneční záření, na základě kterých určuje intenzitu ventilace. Na přání se dodává větrný reflektor, omezující víření vzduchu v interiéru ve vyšších rychlostech.
Při stažené střeše zůstává pro náklad pevně oddělený a dobře přístupný zavazadlový prostor o objemu 240 l. Po natažení střechy lze také využít prostor určený primárně pro střechu. V tom okamžiku je k dispozici 280 l. Speciálně navržené opěradlo zadních sedadel poskytuje kabrioletu další bonus. Na přání je k dispozici otvor v zadních sedadlech s vakem, pro převoz dlouhých předmětů, a také speciální nosič pro přepravu např. dvojice horských kol.
Všechny zážehové i vznětové motory jsou zárukou dynamiky a hospodárnosti. Byly navrženy v rámci vývojové strategie BMW EfficientDynamics, a jsou vybaveny několika inovacemi, které slouží pro optimalizaci spotřeby paliva a emisí.
Regenerace brzdné energie je jedním z opatření, podporující hospodárnost. Elektřina zásobující palubní síť, se získává pouze v okamžicích zpomalování nebo brzdění, tedy v okamžiku, kdy není motor zatěžován a nespotřebovává palivo. Tento trik zajišťuje, že elektrická palubní síť je napájena v podstatě zdarma, což vede k úspoře paliva a ke zvýšení dynamiky.
U modelů s manuální převodovkou se čtyřválcovým motorem poskytuje funkce Auto Start Stop vyšší hospodárnost, především ve městě. Při zastavení se samočinně vypne motor, ale jakmile se sešlápne spojka, motor automaticky naskočí.
Všechny modely s manuální převodovkou jsou standardně vybaveny ukazatelem řazení, který řidiči napovídá, jaký rychlostní stupeň je pro daný okamžik z hlediska spotřeby paliva optimální.
V závislosti na modelu jsou nová BMW řady 1 Cabrio vybavena doplňkovými funkcemi, snižující spotřebu bez zásahu řidiče. Jedná se např. o aktivní řízení vzduchových klapek v mřížce chladiče. Pokud motor vyžaduje pouze minimální chlazení, jsou klapky uzavřeny, což zlepšuje aerodynamiku a snižuje spotřebu paliva.
Kromě značné výkonnosti nabízí BMW 135i Cabrio v základní výbavě mnoho dalších zvláštních prvků, jež umocňují jeho jedinečné vlastnosti. Kromě rozdílů v designu interiéru i exteriéru disponuje sportovním M podvozkem, specificky naladěným stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) a nově nastaveným elektronickým závěrem diferenciálu.
Alternativou k manuální převodovce všech motorizací je na přání dodávaná šestistupňová samočinná převodovka. Nová konstrukce hydrodynamického měniče snižuje ztráty energie a zajišťuje kratší reakci a časy řazení. Samozřejmostí je funkce Steptronic umožňující manuální sekvenční řazení.
Nový kabriolet je vybaven pětiprvkovou zadní nápravou a stejně jako v ostatních modelech řady 1, používá nový diferenciál s kuličkovými ložisky, pracující při nižší teplotě a minimalizovanými odpory. Přední náprava s dvojicí samostatných příčných ramen je v daném segmentu jedinečná a je z velké části z hliníku. Vyniká kombinací nízké hmotnosti a tuhosti. Právě přední náprava přispívá k dynamickému a sportovnímu charakteru. Na přání se dodává systém aktivního řízení, poskytující více přesnosti a komfortu při řízení. Aktivní řízení samočinně mění planetovým soukolím převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy.
Standardní výbavou je čtveřice airbagů nebo sedadla optimalizovaná pro náraz zezadu, systémem ochrany při převrácení vozu, který spočívá ve vystřelovacích ochranných obloucích za hlavovými opěrkami zadních sedadel. Při převrácení vytvoří opěrky spolu se zesíleným rámem čelního skla prostor pro přežití.
Kromě výborných jízdních vlastností jsou k dispozici například aktivní bi-xenonové světlomety natáčející se do zatáček s odbočovací funkcí. Samozřejmostí jsou i světlomety pro denní svícení ve formě efektní dvojice světelných kroužků. Dvoustupňová zadní brzdová světla zvyšují bezpečnost při náhlých brzdných manévrech.
Benzinové motory
| Typ | 135i | 125i | 120i | 118i |
| Počet válců | 6 | 6 | 4 | 4 |
| Objem | 2979 | 2996 | 1995 | 1995 |
| Výkon | 225(306)/5800 | 160(218)/6100 | 125(170)/6700 | 106(143)/6000 |
| Toč.moment | 400/1300-5000 | 270/2500 | 210/4250 | 190/4250 |
| Rychlost | 250 | 238 | 218 | 209 |
| Zrychlení | 5,6 | 6,8 | 8,2 | 9,2 |
| Komb.spotř. | 9,4 | 8,2 | 6,5 | 6,3 |
Vznětový čtyřválec
| Typ | 120d |
| Objem | 1995 |
| Výkon | 130(177)/4000 |
| Toč.moment | 350/1750-3000 |
| Rychlost | 227 |
| Zrychlení | 8,0 |
| Komb.spotřeba | 5,1 |
Rozměry: 4360 x 1748 x 1411 mm
Rozvor:2660 mm
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km
JL, 17.10.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















