BMW - „jednička“ také třídveřová
Mnichovská automobilka BMW se po dvou letech rozhodla inovovat, a to lehce i zásadně, modelovou řadu 1. Jednak podrobila faceliftu pětidveřovou verzi, ale hlavně představila pouze třídveřové provedení.
Změny na voze jsou však opravdu spíše jen okrajové. Typické „ledvinky“ v masce chladiče masky dostaly modifikovaný design. V upraveném předním nárazníku byly nasávací otvory vzduchu zvětšeny a přemístěny trochu níž, takže teď lemují nové úzké mlhovky.
Jen oborníci poznají změny na zádi vozu. Tvar zadních svítilen zůstal zachován, ale osazeny byly technologií LED diod. Odstranění zadních dveří člověk při zběžném pohledu ani nepostřehne, opticky jsou velice nenápadné. Přední bezrámové dveře jsou delší, aby ulehčily přístup k zadním sedadlům. Okenní linie se rovněž nezměnila až na zadní sloupek C, který poněkud zmohutněl, což dodává třídveřové verzi dynamičtější ráz.
V interiéru modelu s třemi dveřmi si mohou zákazníci vybrat mezi čtyřmi nebo pěti sedadly. Pětimístné provedení má konvenční zadní lavici, čtyřdveřové pak tvarovaná samostatná sedadla separovaná odkládací přihrádkou.
Úpravami prošly také motory, jenž se nyní vyznačují větším výkonem a optimalizovanou spotřebou. Pouze základní pohonná jednotka – benzinový čtyřválec 116i, bude výhradně k dispozici pouze pro pětidveřový model.
Benzinové motory
Dieselové motory
Všechny verze s mechanickou převodovkou, kromě 130i, jsou vybaveny tzv. systémem Start-Stop, který při zastavení nebo zařazení neutrálu automaticky vypne motor. Po sešlápnutí spojky motor opět samočinně nastartuje.
Další potenciál úspory paliva nabízí regenerace brzdové energie – System Brake Energy Regeneration. Speciální generátor podporuje při brzdění dynamo a při ubrání plynu také výrobu elektrické energie, čímž pomáhají šetřit palivo.
Do základní výbavy patří DSC, šest airbagů, vícestupňový brzdová světla a pneumatiky typu run-flat s kontrolou tlaku. Objem zavazadlového prostoru lze zvětšit ze základních 330 na 1150 litrů. Za příplatek si lze objednat ještě aktivní řízení, přípojku USB pro externí media nebo adaptivní natáčecí světlomety.
BMW 1 se bude vyrábět výhradně v Lipsku, společně s trojkovou řadou a veřejnosti se poprvé představí jak třídveřová, tak pětidveřová faceliftovaná verze na autosalonu v Ženevě.
Jindřich Lasík, 19.1.2007
Jen oborníci poznají změny na zádi vozu. Tvar zadních svítilen zůstal zachován, ale osazeny byly technologií LED diod. Odstranění zadních dveří člověk při zběžném pohledu ani nepostřehne, opticky jsou velice nenápadné. Přední bezrámové dveře jsou delší, aby ulehčily přístup k zadním sedadlům. Okenní linie se rovněž nezměnila až na zadní sloupek C, který poněkud zmohutněl, což dodává třídveřové verzi dynamičtější ráz.
V interiéru modelu s třemi dveřmi si mohou zákazníci vybrat mezi čtyřmi nebo pěti sedadly. Pětimístné provedení má konvenční zadní lavici, čtyřdveřové pak tvarovaná samostatná sedadla separovaná odkládací přihrádkou.
Úpravami prošly také motory, jenž se nyní vyznačují větším výkonem a optimalizovanou spotřebou. Pouze základní pohonná jednotka – benzinový čtyřválec 116i, bude výhradně k dispozici pouze pro pětidveřový model.
Benzinové motory
Typ | 116i | 118i | 120i | 130i |
Výkon (k) | 115 | 143 | 170 | 265 |
Toč.mom. (N.m) | 150 | 190 | 210 | 315 |
Rychlost (km/h) | 200 | 210 | 224 | 250 |
Zrychlení (s) | 10,8 | 8,8 | 7,7 | 6,0 |
Prům. spotř. (l/100 km) | 7,5 | 5,9 | 6,4 | 8,3 |
Dieselové motory
Typ | 118d | 120d |
Výkon (k) | 143 | 177 |
Toč.mom. (N.m) | 300 | 350 |
Rychlost (km/h) | 210 | 228 |
Zrychlení (s) | 8,9 | 7,5 |
Prům.spotř.(l/100 km) | 4,7 | 4,9 |
Všechny verze s mechanickou převodovkou, kromě 130i, jsou vybaveny tzv. systémem Start-Stop, který při zastavení nebo zařazení neutrálu automaticky vypne motor. Po sešlápnutí spojky motor opět samočinně nastartuje.
Další potenciál úspory paliva nabízí regenerace brzdové energie – System Brake Energy Regeneration. Speciální generátor podporuje při brzdění dynamo a při ubrání plynu také výrobu elektrické energie, čímž pomáhají šetřit palivo.
Do základní výbavy patří DSC, šest airbagů, vícestupňový brzdová světla a pneumatiky typu run-flat s kontrolou tlaku. Objem zavazadlového prostoru lze zvětšit ze základních 330 na 1150 litrů. Za příplatek si lze objednat ještě aktivní řízení, přípojku USB pro externí media nebo adaptivní natáčecí světlomety.
BMW 1 se bude vyrábět výhradně v Lipsku, společně s trojkovou řadou a veřejnosti se poprvé představí jak třídveřová, tak pětidveřová faceliftovaná verze na autosalonu v Ženevě.
Jindřich Lasík, 19.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout