Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Autotec 2008 - novinky mezi autobusy

Také mezi autobusy jsme našli mnoho zajímavého, a to nejen mezi renomovanými zahraničními výrobci, ale také třeba dvě premiéry ze společnosti SOR Libchavy nebo firmy Tedom.

Volvo

Volvo 9700 vyhrálo mezinárodní soutěž o nejlepší dálkový autobus roku 2008, ve které porota složená z předních novinářů hodnotila kvality nejnovějších modelů. Model 9700 Prestige je třináctimetrové, trojnápravové luxusní silniční vozidlo ze série 9700, s motorem umístěným vzadu. Řada 9700 je nejnovějším představitelem linie vozů Volvo, která začala už v raných 90. letech. Jde spíše o evoluci, než o revoluci „neustávající zdokonalování úspěšné koncepce.“



Irisbus Iveco

Představuje reprezentativní výběr ze širokého sortimentu městských, meziměstských a turistických autobusů. Ve světové premiéře je poprvé představen třídveřový městský nízkopodlažní autobus Irisbus Crossway LE a luxusní Irisbus Magelys. Nabídku autokarů doplňuje turistický Irisbus Evadys H a nechybějí ani zavedené a oblíbené modely linkového autobusu Irisbus Crossway a plynového městského nízkopodlažního autobusu Irisbus Citelis CNG. Pro potřeby velkokapacitní městské dopravy nabídne Irisbus Iveco také kloubový nízkopodlažní autobus Irisbus Citelis v provedení 18 m, útok na pozice v segmentu turistických autobusů posíluje minibus Daily Tourys a autokaru Irisbus Domino HD.


Tedom

V letošním roce přichází výrobce autobusů Tedom s dalšími novinkami, jako je facelift městského nízkopodlažního autobusu C12 G s motorem Tedom (pohon na stlačený zemní plyn CNG), dále městský nízkopodlažní autobus C12 D s motorem Deutz (zástavba dieselového motoru Deutz místo původního motoru Tedom), a také příměstský nízkopodlažní (tzv. Low Entry) autobus L12 G (pohon na stlačený zemní plyn).


SOR

Také další významný domácí výrobce autobusů – společnost SOR Libchavy představuje několik novinek jako např. kloubový nízkopodlažní městský autobus SOR NB18 využívající max. dovolené délky 18,75 m s přepravní kapacitou 175. Portálová zadní hnací náprava Voith Graziano je poháněna motorem Iveco Cursor 8. Dle přání zákazníka mohou být odvozeny varianty pro příměstský i meziměstský provoz. Dále v expozici najdeme dvanáctimetrový městský low-entry autobus SOR BNG 12 s obsaditelností 102 osob, poháněný motorem Cummins na CNG. Autobus lze nabídnout v provedení se 2 – 4 dveřmi. Vystaven je také dvanáctimetrový trolejbus TN 12 s asynchronním motorem a dvoustupňovou převodovkou Praga. Konstrukčně vychází z karoserie městského low-entry autobusu SOR BN 12.


Scania

Současní zákazníci kladou stále větší důraz na univerzálnost a rentabilitu autobusů, které se často používají na pravidelných linkách, ale zároveň musí nabízet dostatek pohodlí, aby se uplatnily při charterových víkendových zájezdech. Na stánku Scania je k vidění autobus Irizar i4 splňující tyto požadavky. Jedná se o univerzální dvounápravový nebo třínápravový autobus o délce 10,7 až 15 metrů, dodávaný se třemi výškami podlahy. Společnost Scania se neomezuje jen na prezentaci jednotlivých technologií a motorů. Po areálu výstaviště vozí návštěvníky etanolový autobus Scania OmniEthanol.


Solaris

Na výstavní ploše je prezentován polský autobus Solaris Urbino 18 III generace, který je připraven pro dlouholetého zákazníka firmy – Plzeňské městské dopravní podniky. Nízkopodlažní autobus je vybaven funkcí „pokleku“, umožňující na zastávce dodatečné snížení nástupní hrany o dalších 7 cm. Autobus je vybaven nájezdovou rampou pro invalidní vozíky a kočárky i speciálními místy určenými pro bezpečné ukotvení vozíku.

JL, 5.6.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar