Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Autotec 2008 - nákladní automobily

Novinky z produkce finálních dodavatelů, ale také výrobců dílů a servisní techniky, počet vystavovatelů překročil na 600 a plocha přibližně 74 tisíc metrů čtverečních. To je Autotec, nejvýznamnější veletrh ve střední a východní Evropě, který trvá do neděle 8.června.

DAF

Expozice DAF ukazuje návštěvníkům ukázat, že zájem o problematiku životního prostředí je nedílnou součástí všech aktivit společnosti DAF Trucks. Jedná se např. o tiché a úsporné motory PACCAR Euro 4 a Euro 5, splňující normy EEV, nebo vývoj alternativních technologií, mezi které patří i technologie diesel-elektrického hybridního pohonu. V rámci globálního hybridního programu PACCAR vyvinul DAF prototyp nákladního vozu s hybridním pohonem, vycházející z úspěšné řady LF45.


AVIA

S rozšířením modelové řady D do celkové hmotnosti 12 t a v soupravě až na 22 tun nabízí AVIA kromě stávajícího pérování parabolickými pery také vzduchové odpružení zadní nápravy. Tím se zařadila do segmentu vozidel vhodných pro dálkovou přepravu. Pro modely řady D s motory Cummins se značně rozšířily možnosti využití. Zásadním požadavkem zejména přepravních firem je možnost vzduchového pérování zadní nápravy v kombinaci se spodním závěsem, který nabízí kromě kvalitnějšího pérování i výhody při manipulaci se zbožím.



MAN

Automobilka MAN je ověnčena titulem „Truck of the Year“, který pro rok 2008 získala řada TGS a TGX (viz Truck), jež se představuje naší veřejnosti právě v Brně. Společnost MAN Nutzfahrzeuge se stala prvním výrobcem těžkých nákladních a užitkových vozidel, který získal prestižní ocenění mezinárodní jury již po sedmé. Vozy obou řad – TGS i TGX - představují druhou generaci Trucknology® a jakoby rozčleňují segment těžkých vozidel na dvě části - vozidla řady TGS (standard) pro stavebnictví a komunální sféru, vozidla TGX pro dálkovou dopravu.


Mercedes Benz

Na stánku MB je k vidění Actros třetí generace (viz Truck), který vyniká především dalším zdokonalením v oblasti hospodárnosti, komfortu, bezpečnosti a designu. Jedinečným prvkem je sériová montáž samočinného řazení (převodovka Mercedes PowerShift 2). V nových Actrosech jsou nabízeny motory BlueTec v šesti výkonových kategoriích – šestiválce od 235 kW (320 k) do 350 W (476 k) a osmiválce od 375 kW (510 k) do 440 kW (598 k). Praxe prokázala, že systémem BlueTec umožňuje řidičům vozidel s těmito motory šetřit palivo – od počátku jejich zavedení motory se ušetřilo ca 300 miliónů litrů nafty a životní prostředí ušetřit zátěže 700 tisíc tun CO2.


Renault Trucks

Největší novinkou je nová generace vlajkové lodi Renaultu Magnum, s jehož uvedením se začíná psát pátá kapitola historie tohoto dominantního vozidla. Změny oproti dřívější verzi se týkají elegantnějšího vnějšího designu kabiny a novým uspořádáním interiéru kabiny. Díky zvýšení střechy nové kabiny vozu o 20 cm přesahuje nyní vnitřní výška 2 metry. Novinky se týkají i „Stavební řady“, kdy po kompletních inovacích přišel Renault Trucks s další novinkou v podobě nové konfigurace 8 x 4 u řady Premium Lander a nového ještě výkonnějšího motoru DXi13 500 k u řady Renault Kerax.


Scania

Revoluční technologie EGR v kombinaci s novou řadou motorů EURO 5 je dominantou prezentace švédské společnosti Scania. Přední světový výrobce a zároveň jeden z hlavních leaderů českého trhu představí kromě celé řady včetně hasičského speciálu také ideální řešení pro budoucí vývoj městské hromadné dopravy – etanolový autobus Scania. Mechanici, technici i vysokoškoláci získají na stánku Scania informace o zajímavých pracovních příležitostech, které společnost nabízí. Během výstavy se mohou návštěvníkům věnovat prodejci nových vozidel, školitelé řidičů programu Scania Jízda, odborníci z oddělení smluvních a poprodejních služeb a také zástupci Scania Finance.


Volvo

Již osm desítek let uplynulo od chvíle, kdy v roce 1927 vyjel z výrobní linky ve švédském Gothenburgu první vůz Volvo. Skupina Volvo se od té doby rozrostla a Volvo Trucks je dnes třetím největším výrobcem těžkých nákladních vozů na světě. Nabídka nákladních vozidel Volvo začíná u řady FL, které výrobce charakterizuje jako malý nákladní vůz s velkou kapacitou. Řada Volvo FE nabízí šest různých doporučených konfigurací. Robustní, ale lehké šasi, výběr a různé kombinace pohonných ústrojí – nabízí řada Volvo FM. Volvo FH je pak zaměřeno na výkon při dálkové přepravě. V této řadě najdeme i vlajkovou loď značky Volvo mezi nákladními vozidly - řadu FH16. Na veletrhu se jako novinka představuje převodovka Volvo I-SYNC, vyvinutá pro spojení s motorem D7E pro Volvo FL.


JL, 5.6.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar