Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Autosalon Dajbych vystavuje na e-SALONu

Do neděle 18. listopadu se na výstavišti v pražských Letňanech koná veletrh e-SALON. Mezi vystavovateli nechybí ani společnost Autosalon Dajbych, která odborníkům i veřejnosti představila například Jaguar I-PACE či užitkový elektromobil Toyota Electric Cruiser.

Mezi největší lákadla bezesporu patří vůz Jaguar I-PACE, který na stánku automobilky Jaguar Land Rover představuje plzeňská společnost Autosalon Dajbych. Pohon zajišťují dva synchronní elektromotory s permanentními magnety, které disponují kombinovaným výkonem 294 kW a točivým momentem 696 Nm, a umožňují vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,8 s. Akumulátor je složen ze 432 Li-Ion článků s vysokou hustotou energie a má kapacitu 90 kWh.


Díky němu má vůz na jedno nabití dojezd až 480 km podle metodiky testovacího cyklu WLTP. Při hodinovém nabíjení z rychlonabíječky o příkonu 50 kW Jaguar I-PACE získá energii na cestu dlouhou až 270 km. Výjimečně dlouhá živostnost akumulátoru vozu je dána nejen jeho konstrukcí, ale i moderním systém řízení teploty. To umožňuje využívat maximální výkon pohonné soustavy vozu dlouhodobě, což není u dnešních elektromobilů běžné.

Velmi zajímavým exponátem společnosti Autosalon Dajbych, a to především pro profesionály, kteří potřebují vozidla do náročných podmínek a terénu, je i Toyota Electric Cruiser. Jde o plně elektrifikovanou podobu legendárního a osvědčeného automobilu Toyota Land Cruiser řady 70. Karosérie, kabina, nástavby, mechanické části podvozku i velká část pohonného ústrojí zůstávají shodné s běžnými modely řady LC 70. Pouze spalovací motory pod kapotou nahradil elektromotor Bosch napájený Li-Ion akumulátorem o kapacitě 46 kWh, přičemž je možné instalovat i baterie o menší či větší kapacitě. Maximální výkon motoru, který sám váží pouhých 31 kg, dosahuje hodnoty 90 kW a točivý moment 200 Nm, jejich optimální stálá hodnota je 60 kW a 90 Nm.


Vůz dosahuje maximální rychlosti 130 km/h a dojez činí 150 km.
Totožná podvozková platforma i mechanické části včetně žebřinového rámu a náprav Heavy Duty pro LC 70 se spalovacími motory i elektromotorem jsou velkou výhodou pro jednotné servisní a technické zabezpečení smíšené flotily vozů určených pro ty nejnáročnější podmínky. Electric Cruiser může operovat i v oblastech a prostorech, kde nejsou žádoucí exhalace výfukových plynů a přináší výrazné úspory nákladů na údržbu díky jednoduché konstrukci elektromotoru a jeho provozní spolehlivosti.


Na stánku jsou k vidění i hybridní vozy Range Rover (PHEV), ve kterých se ukrývá spalovací motor Ingenium Si4 spojený s elektromotorem. Zážehový dvoulitrový čtyřválec má maximální výkon 221 kW a disponuje točivým momentem 400 Nm, elektromotor pak přidává ještě další 85 kW a 275 Nm, což hybridnímu Range Roveru umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,8 s. Velmi zajímavý je údaj o kombinované spotřebě paliva, ta činí 2,8 l na 100 km, přičemž emise CO2 se pohybují na úrovni 64 g/km. Elektromotor však může vůz pohánět i samostatně při nulových emisích, díky akumulátoru o kapacitě 13 kWh má hybridní Range Rover v módu elektromobil dojezd až 51 km. Při provozu v náročném terénu hybridní Range Rover nabízí stejné výkony jako verze s čistě spalovacími motory, za určitých okolností dokonce i lepší vzhledem k okamžitému nástupu točivého momentu elektromotoru. Na rozdíl od většiny hybridních vozů je u Range Roveru zachována i stejná brodivost činící 900 mm.



PR 16.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar