Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi travolution -komunikuje se semafory

V rámci projektu travolution byla navržena koncepce dialogu mezi automobily a semafory, čímž se dosáhlo zkrácení prostojů čekáním na zelenou a omezení počtu fází, v nichž řidič musí akcelerovat. Tato na první pohled nijak zvlášť významná změna přinesla výrazné snížení spotřeby paliva.

Profesionálové z oboru plánování dopravy již absolvovali v Ingolstadtu první demonstrační jízdy. Přínos projektu travolution byl obrovský. Již první fáze projektu přinesla v roce 2006 snížení spotřeby paliva o 17 % díky kratšímu stání na semaforech. Přepočteno na celý rok to znamená úsporu cca 700 000 litrů benzinu. Úspěch je založen na novém adaptivním výpočtovém algoritmu, jímž jsou řízeny semafory v Ingolstadtu. Zmíněný algoritmus vznikl v rámci spolupráce automobilky Audi s vysokými školami a dalšími partnery.
Technický pokrok v projektu travolution umožnil nyní Audi zavést funkci přímé komunikace mezi semafory a vozidly, která probíhá prostřednictvím standardů pro bezdrátové komunikační sítě Wireless LAN a UMTS. V současnosti zde jezdí v reálném silničním provozu 15 testovacích vozidel komunikujících s 25 semafory vybavenými touto technikou.
Semafory vysílají data, která se v graficky zpracované podobě objevují na displeji informačního systému řidiče. Řidič tak získává informace např. o tom, jakou rychlost musí udržovat, aby na dalších semaforech projel plynule na zelenou. Regulaci rychlosti pro udržení plynulého provozu může přenechat řídicí jednotce adaptivního tempomatu ACC.
Svítí-li na semaforu červená, informuje palubní počítač řidiče, za jak dlouho se na semaforu objeví zelená. Pokud řidič přijíždí k oranžově nebo červeně svítícímu semaforu, je o této skutečnosti informován optickým a akustickým signálem, případně krátkým brzdovým impulzem.
Propojení automobilu s dopravní infrastrukturou zkracuje řidiči prostoje a eliminací každého zastavení na semaforech a následné akcelerace klesá spotřeba o 0,02 litru. Plošným zavedením nové techniky v celém Německu by bylo možné zabránit cca 2 milionům tun emisí CO2 ročně, což by odpovídalo snížení emisí CO2 způsobovaných motorovými vozidly o cca 15 %.
Systém travolution navíc nabízí možnost elektronického placení za palivo a parkování. Vůz komunikuje s příslušnými stacionárními přístroji na čerpacích stanicích a na parkovištích. Poplatek je po potvrzení prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI odečten od zůstatku na kreditní nebo zákaznické kartě.

Jl, 10.6.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar