Audi travolution -komunikuje se semafory
V rámci projektu travolution byla navržena koncepce dialogu mezi automobily a semafory, čímž se dosáhlo zkrácení prostojů čekáním na zelenou a omezení počtu fází, v nichž řidič musí akcelerovat. Tato na první pohled nijak zvlášť významná změna přinesla výrazné snížení spotřeby paliva.
Profesionálové z oboru plánování dopravy již absolvovali v Ingolstadtu první demonstrační jízdy. Přínos projektu travolution byl obrovský. Již první fáze projektu přinesla v roce 2006 snížení spotřeby paliva o 17 % díky kratšímu stání na semaforech. Přepočteno na celý rok to znamená úsporu cca 700 000 litrů benzinu. Úspěch je založen na novém adaptivním výpočtovém algoritmu, jímž jsou řízeny semafory v Ingolstadtu. Zmíněný algoritmus vznikl v rámci spolupráce automobilky Audi s vysokými školami a dalšími partnery.
Technický pokrok v projektu travolution umožnil nyní Audi zavést funkci přímé komunikace mezi semafory a vozidly, která probíhá prostřednictvím standardů pro bezdrátové komunikační sítě Wireless LAN a UMTS. V současnosti zde jezdí v reálném silničním provozu 15 testovacích vozidel komunikujících s 25 semafory vybavenými touto technikou.
Semafory vysílají data, která se v graficky zpracované podobě objevují na displeji informačního systému řidiče. Řidič tak získává informace např. o tom, jakou rychlost musí udržovat, aby na dalších semaforech projel plynule na zelenou. Regulaci rychlosti pro udržení plynulého provozu může přenechat řídicí jednotce adaptivního tempomatu ACC.
Svítí-li na semaforu červená, informuje palubní počítač řidiče, za jak dlouho se na semaforu objeví zelená. Pokud řidič přijíždí k oranžově nebo červeně svítícímu semaforu, je o této skutečnosti informován optickým a akustickým signálem, případně krátkým brzdovým impulzem.
Propojení automobilu s dopravní infrastrukturou zkracuje řidiči prostoje a eliminací každého zastavení na semaforech a následné akcelerace klesá spotřeba o 0,02 litru. Plošným zavedením nové techniky v celém Německu by bylo možné zabránit cca 2 milionům tun emisí CO2 ročně, což by odpovídalo snížení emisí CO2 způsobovaných motorovými vozidly o cca 15 %.
Systém travolution navíc nabízí možnost elektronického placení za palivo a parkování. Vůz komunikuje s příslušnými stacionárními přístroji na čerpacích stanicích a na parkovištích. Poplatek je po potvrzení prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI odečten od zůstatku na kreditní nebo zákaznické kartě.
Jl, 10.6.2010
Technický pokrok v projektu travolution umožnil nyní Audi zavést funkci přímé komunikace mezi semafory a vozidly, která probíhá prostřednictvím standardů pro bezdrátové komunikační sítě Wireless LAN a UMTS. V současnosti zde jezdí v reálném silničním provozu 15 testovacích vozidel komunikujících s 25 semafory vybavenými touto technikou.
Semafory vysílají data, která se v graficky zpracované podobě objevují na displeji informačního systému řidiče. Řidič tak získává informace např. o tom, jakou rychlost musí udržovat, aby na dalších semaforech projel plynule na zelenou. Regulaci rychlosti pro udržení plynulého provozu může přenechat řídicí jednotce adaptivního tempomatu ACC.
Svítí-li na semaforu červená, informuje palubní počítač řidiče, za jak dlouho se na semaforu objeví zelená. Pokud řidič přijíždí k oranžově nebo červeně svítícímu semaforu, je o této skutečnosti informován optickým a akustickým signálem, případně krátkým brzdovým impulzem.
Propojení automobilu s dopravní infrastrukturou zkracuje řidiči prostoje a eliminací každého zastavení na semaforech a následné akcelerace klesá spotřeba o 0,02 litru. Plošným zavedením nové techniky v celém Německu by bylo možné zabránit cca 2 milionům tun emisí CO2 ročně, což by odpovídalo snížení emisí CO2 způsobovaných motorovými vozidly o cca 15 %.
Systém travolution navíc nabízí možnost elektronického placení za palivo a parkování. Vůz komunikuje s příslušnými stacionárními přístroji na čerpacích stanicích a na parkovištích. Poplatek je po potvrzení prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI odečten od zůstatku na kreditní nebo zákaznické kartě.
Jl, 10.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












