Audi představuje nové modely A4 a S4
Audi A4 je již po osm generací a 39 let bestsellerem značky Audi. Celkem bylo prodáno deset milionů těchto vozů. Po nynější modernizaci je design všech modelů Limuzína, Avant, allroad quattro a S4 ještě čistější a markantnější.
Kapota motoru má výraznější klenutí a horní rohy masky chladiče jsou zkosené, v nově navrženém předním nárazníku jsou hranaté otvory pro přívod vzduchu a nízké mlhovky. Také hlavní světlomety jsou pozměněné. Na přání jsou nabízeny světlomety Xenon plus s LED pro denní svícení. Alternativně si lze zvolit adaptivní světlomety včetně funkce dynamického natáčení do zatáček a odbočovacích světlometů.
Spotřeba paliva klesla v průměru o 11 %, přestože celá řada motorů dosahuje vyššího výkonu a točivého momentu. Pro A4 Limuzína a A4 Avant je v nabídce šest vznětových jednotek TDI a čtyři zážehové. Celkem mají zákazníci na výběr 23 kombinací motorů a převodovek. Všechny motory mají přímé vstřikování paliva a jsou přeplňované.
Čtyřválcové motory TDI byly důkladně přepracovány. U motorů 2.0 TDI s výkonem 100 kW (136 k), 120 kW (163 k) nebo 130 kW (177 k) s pohonem quattro zvyšuje nový odstředivý kyvadlový tlumič torzních kmitů integrovaný do dvouhmotového setrvačníku kultivovanost běhu a snižuje hlučnost v nízkých otáčkách, čímž umožňuje ještě dřívější řazení vyšších převodových stupňů a snížení spotřeby paliva až o 0,2 l/100 km.
Nejúspornější variantou je 2.0 TDI s výkonem 100 kW (136 k). Jako Limuzína se spokojí průměrně se 4,2 l/100 km Verze s výkonem 120 kW (163 k) vystačí se 4,4 l/100 km. Oba motory se dodávají pro Limuzínu a Avant.
Nabídku doplňují další tři vznětové čtyřválce s výkony 88 kW (120 k), 105 kW (143 k) a 130 kW (177 k), které se s výjimkou nejméně výkonné verze dodávají i pro allroad quattro. Paletu završují tři motory V6 TDI. Pro allroad quattro nedostupná jednotka 3.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) je nejúspornějším šestiválcem na světě ve své třídě. V limuzíně A4 spotřebuje v průměru jen 4,9 l/100 km. Ve druhé variantě dosahuje motor 3.0 TDI nejvyššího výkonu 180 kW (245 k).
Modelová řada A4 prezentuje nejnovější stav techniky rovněž v oblasti zážehových motorů. Hlavní novinkou je čtyřválec 1.8 TFSI pro Limuzínu a Avant. Nejvyšší výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 320 N.m jsou zárukou sportovní dynamiky. Průměrná spotřeba paliva v limuzíně A4 je však jen 5,6 l/100 km, což v porovnání s předchůdcem znamená snížení spotřeby o 19 %.
Základním zážehovým motorem je 1.8 TFSI s výkonem 88 kW (120 k). Jednotka 2.0 TFSI, která se dodává jako jediný zážehový motor také pro A4 allroad quattro, poskytuje výkon 155 kW (211 k). Na vrcholu stojí šestiválce 3.0 TFSI ve dvou variantách. V modelech A4 nabízí výkon 200 kW (272 k) a do prodeje bude zařazen později. V modelu (Limuzína a Avant) dosahuje výkonu 245 kW (333 k). Průměrná spotřeba paliva je pouhých 8,0l/100 km, z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,0 s, rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Modely Limuzína a Avant s pohonem předních kol sjíždějí z výrobní linky standardně s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Ve většině případů je jako alternativa k dispozici plynulá převodovka multitronic. Provedení quattro mají mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou převodovku S tronic (od 2.0 TDI se 130 kW/177 k), což platí i pro všech šest motorů modelu A4 allroad quattro.
Trvalý pohon všech kol quattro je součástí sériové výbavy u modelů A4 allroad quattro (Limuzína a Avant) je k dispozici od motoru 2.0 TDI/ 105 kW (143 k). Modelová řada A4 používá samosvorný mezinápravový diferenciál, který při běžné jízdě rozděluje hnací sílu v poměru 40:60 % ve prospěch zadních kol. Na jednotlivých kolech regulují trakci jemně dávkované brzdové zásahy. Pro V6 quattro nabízí Audi sportovní diferenciál, který umožňuje mimořádně precizní průjezd zatáčkou se suverénní trakcí díky aktivnímu rozdělování hnací síly mezi jednotlivá zadní kola.
Novinkou je řízení s elektromechanickým posilovačem, které zprostředkovává přímý a přesný kontakt s vozovkou. Při brzdění na povrchu s kluzkou plochou jen na jedné straně působí proti ztrátě směrové stability jemné zásahy do řízení. Elektromechanický posilovač neodebírá při jízdě přímým směrem žádnou energii, čímž se snižuje spotřeba paliva až o 0,3 l/100 km.
Všechny varianty jsou vybaveny novým informačním systémem řidiče s doporučením přestávky k odpočinku, který rozpoznává na základě pohybů volantem a dalších parametrů únavu řidiče. Adaptivní tempomat udržuje konstantní odstup od vpředu jedoucího vozidla v rozsahu od 0 do 200 km/h a do 30 km/h zahájí automaticky maximální brzdění, pokud hrozí náraz do vpředu jedoucího vozidla. Audi active lane assist podporuje řidiče při jízdě v jízdním pruhu a Audi side assist sleduje radarem prostor za vozem a upozorňuje řidiče na vozy skryté ve slepém úhlu.
Audi nabízí pro modelovou řadu A4 vysoce moderní informační a zábavní systémy. Sériově se dodává rádio chorus s přehrávačem CD a osmi reproduktory. Vrcholem nabídky je MMI Navigation plus s velkým pevným diskem, barevným monitorem, 3D grafikou a přehrávačem DVD. Systém dostal navíc zdokonalené hlasové ovládání a vylepšený příjem digitálního rozhlasového vysílání.
Ceny modelové řady A4 se navzdory mnoha vylepšením mění jen nepatrně. Například cena limuzíny A4 2.0 TFSI začíná na 913700 Kč.
JL, 9.11.2011
Spotřeba paliva klesla v průměru o 11 %, přestože celá řada motorů dosahuje vyššího výkonu a točivého momentu. Pro A4 Limuzína a A4 Avant je v nabídce šest vznětových jednotek TDI a čtyři zážehové. Celkem mají zákazníci na výběr 23 kombinací motorů a převodovek. Všechny motory mají přímé vstřikování paliva a jsou přeplňované.
Čtyřválcové motory TDI byly důkladně přepracovány. U motorů 2.0 TDI s výkonem 100 kW (136 k), 120 kW (163 k) nebo 130 kW (177 k) s pohonem quattro zvyšuje nový odstředivý kyvadlový tlumič torzních kmitů integrovaný do dvouhmotového setrvačníku kultivovanost běhu a snižuje hlučnost v nízkých otáčkách, čímž umožňuje ještě dřívější řazení vyšších převodových stupňů a snížení spotřeby paliva až o 0,2 l/100 km.
Nejúspornější variantou je 2.0 TDI s výkonem 100 kW (136 k). Jako Limuzína se spokojí průměrně se 4,2 l/100 km Verze s výkonem 120 kW (163 k) vystačí se 4,4 l/100 km. Oba motory se dodávají pro Limuzínu a Avant.
Nabídku doplňují další tři vznětové čtyřválce s výkony 88 kW (120 k), 105 kW (143 k) a 130 kW (177 k), které se s výjimkou nejméně výkonné verze dodávají i pro allroad quattro. Paletu završují tři motory V6 TDI. Pro allroad quattro nedostupná jednotka 3.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) je nejúspornějším šestiválcem na světě ve své třídě. V limuzíně A4 spotřebuje v průměru jen 4,9 l/100 km. Ve druhé variantě dosahuje motor 3.0 TDI nejvyššího výkonu 180 kW (245 k).
Modelová řada A4 prezentuje nejnovější stav techniky rovněž v oblasti zážehových motorů. Hlavní novinkou je čtyřválec 1.8 TFSI pro Limuzínu a Avant. Nejvyšší výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 320 N.m jsou zárukou sportovní dynamiky. Průměrná spotřeba paliva v limuzíně A4 je však jen 5,6 l/100 km, což v porovnání s předchůdcem znamená snížení spotřeby o 19 %.
Základním zážehovým motorem je 1.8 TFSI s výkonem 88 kW (120 k). Jednotka 2.0 TFSI, která se dodává jako jediný zážehový motor také pro A4 allroad quattro, poskytuje výkon 155 kW (211 k). Na vrcholu stojí šestiválce 3.0 TFSI ve dvou variantách. V modelech A4 nabízí výkon 200 kW (272 k) a do prodeje bude zařazen později. V modelu (Limuzína a Avant) dosahuje výkonu 245 kW (333 k). Průměrná spotřeba paliva je pouhých 8,0l/100 km, z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,0 s, rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Modely Limuzína a Avant s pohonem předních kol sjíždějí z výrobní linky standardně s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Ve většině případů je jako alternativa k dispozici plynulá převodovka multitronic. Provedení quattro mají mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou převodovku S tronic (od 2.0 TDI se 130 kW/177 k), což platí i pro všech šest motorů modelu A4 allroad quattro.
Trvalý pohon všech kol quattro je součástí sériové výbavy u modelů A4 allroad quattro (Limuzína a Avant) je k dispozici od motoru 2.0 TDI/ 105 kW (143 k). Modelová řada A4 používá samosvorný mezinápravový diferenciál, který při běžné jízdě rozděluje hnací sílu v poměru 40:60 % ve prospěch zadních kol. Na jednotlivých kolech regulují trakci jemně dávkované brzdové zásahy. Pro V6 quattro nabízí Audi sportovní diferenciál, který umožňuje mimořádně precizní průjezd zatáčkou se suverénní trakcí díky aktivnímu rozdělování hnací síly mezi jednotlivá zadní kola.
Novinkou je řízení s elektromechanickým posilovačem, které zprostředkovává přímý a přesný kontakt s vozovkou. Při brzdění na povrchu s kluzkou plochou jen na jedné straně působí proti ztrátě směrové stability jemné zásahy do řízení. Elektromechanický posilovač neodebírá při jízdě přímým směrem žádnou energii, čímž se snižuje spotřeba paliva až o 0,3 l/100 km.
Všechny varianty jsou vybaveny novým informačním systémem řidiče s doporučením přestávky k odpočinku, který rozpoznává na základě pohybů volantem a dalších parametrů únavu řidiče. Adaptivní tempomat udržuje konstantní odstup od vpředu jedoucího vozidla v rozsahu od 0 do 200 km/h a do 30 km/h zahájí automaticky maximální brzdění, pokud hrozí náraz do vpředu jedoucího vozidla. Audi active lane assist podporuje řidiče při jízdě v jízdním pruhu a Audi side assist sleduje radarem prostor za vozem a upozorňuje řidiče na vozy skryté ve slepém úhlu.
Audi nabízí pro modelovou řadu A4 vysoce moderní informační a zábavní systémy. Sériově se dodává rádio chorus s přehrávačem CD a osmi reproduktory. Vrcholem nabídky je MMI Navigation plus s velkým pevným diskem, barevným monitorem, 3D grafikou a přehrávačem DVD. Systém dostal navíc zdokonalené hlasové ovládání a vylepšený příjem digitálního rozhlasového vysílání.
Ceny modelové řady A4 se navzdory mnoha vylepšením mění jen nepatrně. Například cena limuzíny A4 2.0 TFSI začíná na 913700 Kč.
JL, 9.11.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout