Audi e-tron se vyrábí v Neckarsulmu
Elektromobil E-tron, vize mobility v podání Audi, bude vznikat v závodě Neckarsulm v režii společnosti quattro GmbH, která v dohledné době zahájí manufakturní výrobu prvního modelu Audi e-tron technicky odvozeného od Audi R8.
V minulosti sehrál výrobní závod Audi v Neckarsulmu již několikrát důležitou roli v zavádění vyspělé techniky do výroby. Z pionýrských výkonů značky Audi má v Neckarsulmu své kořeny například vývoj motoru TDI nebo koncept hliníkové karoserie s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame).
Společnost quattro GmbH se může pochlubit zkušenostmi v oblasti výroby automobilů v malých sériích a sportovních vozů. Své umění dokazuje úspěšnou produkcí sportovního vozu R8 a závodní R8 LMS pro soukromé týmy. Nedávno k nim přibyla limitovaná série exkluzivního modelu R8 GT.
Model e-tron, představený na IAA 2009 ve Frankfurtu nad Mohanem, se vyznačuje fascinující dynamikou a příkladnou účinností. Čtyři elektromotory poskytují celkový výkon 230 kW a dvoumístné kupé katapultují z 0 na 100 km/h za 4,8 s, přičemž akcelerace pokračuje až do 200 km/h. Sada akumulátorů Li-Ion dává k dispozici 42,4 kWh využitelné energie, což postačuje k ujetí vzdálenosti cca 250 km na jedno dobití, které při použití silnoproudu trvá přibližně 2,5 hodiny. Za jízdy dochází navíc k rekuperaci kinetické energie během brzdění.
Model vykazuje jistou příbuznost s R8, mj. v koncepci karoserie Audi Space Frame. Již dnes hraje lehká konstrukce rozhodující roli v inovativní automobilové výrobě a v budoucnosti bude hrát ještě větší roli. S důsledně odlehčenou konstrukcí se můžeme setkat např. v R8 GT, u něhož inteligentní koncepty snižují hmotnost v porovnání se sériovým modelem o cca 100 kg. Například zadní výklopné víko je tvořeno samonosnou konstrukcí zhotovenou kompletně z kompozitních materiálů vyztužených uhlíkovými vlákny, která uspořila přibližně 6,6 kilogramu hmotnosti.
JL, 18.6.2010
Společnost quattro GmbH se může pochlubit zkušenostmi v oblasti výroby automobilů v malých sériích a sportovních vozů. Své umění dokazuje úspěšnou produkcí sportovního vozu R8 a závodní R8 LMS pro soukromé týmy. Nedávno k nim přibyla limitovaná série exkluzivního modelu R8 GT.
Model e-tron, představený na IAA 2009 ve Frankfurtu nad Mohanem, se vyznačuje fascinující dynamikou a příkladnou účinností. Čtyři elektromotory poskytují celkový výkon 230 kW a dvoumístné kupé katapultují z 0 na 100 km/h za 4,8 s, přičemž akcelerace pokračuje až do 200 km/h. Sada akumulátorů Li-Ion dává k dispozici 42,4 kWh využitelné energie, což postačuje k ujetí vzdálenosti cca 250 km na jedno dobití, které při použití silnoproudu trvá přibližně 2,5 hodiny. Za jízdy dochází navíc k rekuperaci kinetické energie během brzdění.
Model vykazuje jistou příbuznost s R8, mj. v koncepci karoserie Audi Space Frame. Již dnes hraje lehká konstrukce rozhodující roli v inovativní automobilové výrobě a v budoucnosti bude hrát ještě větší roli. S důsledně odlehčenou konstrukcí se můžeme setkat např. v R8 GT, u něhož inteligentní koncepty snižují hmotnost v porovnání se sériovým modelem o cca 100 kg. Například zadní výklopné víko je tvořeno samonosnou konstrukcí zhotovenou kompletně z kompozitních materiálů vyztužených uhlíkovými vlákny, která uspořila přibližně 6,6 kilogramu hmotnosti.
JL, 18.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









