Audi TTS - oslava jubilea TT
Letos v létě přijde do prodeje nový sportovní automobil – Audi TTS, vrcholný model řady TT, navržený pro dynamické zákazníky značky Audi. Logo TTS se objeví současně na karoserii kupé i na originálním TTS Roadsteru.
Pod kapotou Audi TTS je umístěn dvoulitrový motor TFSI s nejvyšším výkonem zvýšeným na 200 kW (272 k). I zde jsou kombinována dvě technická řešení dnes tolik rozšířená ve vozech značky Audi: přímé vstřikování benzinu do válců a přeplňování turbodmychadlem. Špičkovým výsledkem není jen maximální výkon, ale také vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 do 5000/min. Kompaktní, a vzhledem k dosahovaným parametrům velmi lehký motor, uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s (s převodovkou S tronic), přičemž nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Ve srovnání s běžným motorem 2.0 TFSI, ze kterého byl motor pro Audi TTS vyvinut, byly klíčové komponenty odpovídajícím způsobem přepracovány a zesíleny. Díky mimořádné účinnosti přeplňovaného a sportovně znějícího motoru dokáže sportovní automobil ve verzi Coupé jezdit s kombinovanou spotřebou 8,0 l/100 km, Roadster pak za 8,2 l/100 km.
V případě, že standardní šestistupňovou manuální převodovku nahradí dvouspojková převodovka S tronic, dodávaná na přání, sníží se kombinovaná spotřeba o 0,1 l/100 km resp. 0,2 l/100 km.
S tronic, který prostřednictvím dvou spojek mění samočinně rychlostní stupně, umožňuje automobilu extrémně rychlé změny převodů i pod velkým zatížením. Výsledkem jsou o dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h.
Přenos hnací síly motoru na vozovku – to je úkol pro standardní pohon všech kol quattro.
Srdcem systému, který umožňuje stabilnější, spolehlivější a bezpečnější akceleraci, je vícelamelová mezinápravová spojka, která díky novému tlakovému zásobníku nyní pracuje rychleji než dříve.
Audi TTS vyjede z výrobních linek ještě s dalším high-tech prvkem výbavy – se systémem adaptivních tlumičů Audi magnetic ride, který umožňuje řidiči volbu jedné ze dvou charakteristik: režim „Standard“ je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim „Sport“ využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek.
Komponenty přední nápravy jsou vyrobeny převážně z hliníkových slitin, elektromechanické řízení v praxi významně pomáhá zlepšovat spotřebu paliva. Bezpečné zastavení zajišťuje brzdová soustava s kotouči o průměru 17 palců.
Dalším z důležitých faktorů ovlivňujících jízdní výkony je hybridní konstrukce karoserie. Na zádi je použita ocel, zatímco přední části a střed vozu jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Koncepce prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozložení hmotnosti a současně snižuje pohotovostní hmotnost automobilu. V případě TTS Coupé s manuální převodovkou na 1395 kg.
Audi TTS je na pohled rozeznatelné jako vrcholný model řady TT. Standardní kola z lehkých slitin o průměru 18“ zvýrazňují jedinečnost TTS, podobně jako nové xenonové světlomety s diodovými světly pro denní svícení.
TTS Roadster má elektrohydraulicky ovládanou látkovou střechu a větrnou clonu za předními sedadly.
Nové Audi TTS je oslavou desetiletého výročí představení prvního Audi TT.
JL, 18.1.2008
Ve srovnání s běžným motorem 2.0 TFSI, ze kterého byl motor pro Audi TTS vyvinut, byly klíčové komponenty odpovídajícím způsobem přepracovány a zesíleny. Díky mimořádné účinnosti přeplňovaného a sportovně znějícího motoru dokáže sportovní automobil ve verzi Coupé jezdit s kombinovanou spotřebou 8,0 l/100 km, Roadster pak za 8,2 l/100 km.
V případě, že standardní šestistupňovou manuální převodovku nahradí dvouspojková převodovka S tronic, dodávaná na přání, sníží se kombinovaná spotřeba o 0,1 l/100 km resp. 0,2 l/100 km.
S tronic, který prostřednictvím dvou spojek mění samočinně rychlostní stupně, umožňuje automobilu extrémně rychlé změny převodů i pod velkým zatížením. Výsledkem jsou o dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h.
Přenos hnací síly motoru na vozovku – to je úkol pro standardní pohon všech kol quattro.
Srdcem systému, který umožňuje stabilnější, spolehlivější a bezpečnější akceleraci, je vícelamelová mezinápravová spojka, která díky novému tlakovému zásobníku nyní pracuje rychleji než dříve.
Audi TTS vyjede z výrobních linek ještě s dalším high-tech prvkem výbavy – se systémem adaptivních tlumičů Audi magnetic ride, který umožňuje řidiči volbu jedné ze dvou charakteristik: režim „Standard“ je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim „Sport“ využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek.
Komponenty přední nápravy jsou vyrobeny převážně z hliníkových slitin, elektromechanické řízení v praxi významně pomáhá zlepšovat spotřebu paliva. Bezpečné zastavení zajišťuje brzdová soustava s kotouči o průměru 17 palců.
Dalším z důležitých faktorů ovlivňujících jízdní výkony je hybridní konstrukce karoserie. Na zádi je použita ocel, zatímco přední části a střed vozu jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Koncepce prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozložení hmotnosti a současně snižuje pohotovostní hmotnost automobilu. V případě TTS Coupé s manuální převodovkou na 1395 kg.
Audi TTS je na pohled rozeznatelné jako vrcholný model řady TT. Standardní kola z lehkých slitin o průměru 18“ zvýrazňují jedinečnost TTS, podobně jako nové xenonové světlomety s diodovými světly pro denní svícení.
TTS Roadster má elektrohydraulicky ovládanou látkovou střechu a větrnou clonu za předními sedadly.
Nové Audi TTS je oslavou desetiletého výročí představení prvního Audi TT.
JL, 18.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













