Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi TTS - oslava jubilea TT

Letos v létě přijde do prodeje nový sportovní automobil – Audi TTS, vrcholný model řady TT, navržený pro dynamické zákazníky značky Audi. Logo TTS se objeví současně na karoserii kupé i na originálním TTS Roadsteru.

Pod kapotou Audi TTS je umístěn dvoulitrový motor TFSI s nejvyšším výkonem zvýšeným na 200 kW (272 k). I zde jsou kombinována dvě technická řešení dnes tolik rozšířená ve vozech značky Audi: přímé vstřikování benzinu do válců a přeplňování turbodmychadlem. Špičkovým výsledkem není jen maximální výkon, ale také vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 do 5000/min. Kompaktní, a vzhledem k dosahovaným parametrům velmi lehký motor, uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s (s převodovkou S tronic), přičemž nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Ve srovnání s běžným motorem 2.0 TFSI, ze kterého byl motor pro Audi TTS vyvinut, byly klíčové komponenty odpovídajícím způsobem přepracovány a zesíleny. Díky mimořádné účinnosti přeplňovaného a sportovně znějícího motoru dokáže sportovní automobil ve verzi Coupé jezdit s kombinovanou spotřebou 8,0 l/100 km, Roadster pak za 8,2 l/100 km.
V případě, že standardní šestistupňovou manuální převodovku nahradí dvouspojková převodovka S tronic, dodávaná na přání, sníží se kombinovaná spotřeba o 0,1 l/100 km resp. 0,2 l/100 km.
S tronic, který prostřednictvím dvou spojek mění samočinně rychlostní stupně, umožňuje automobilu extrémně rychlé změny převodů i pod velkým zatížením. Výsledkem jsou o dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h.
Přenos hnací síly motoru na vozovku – to je úkol pro standardní pohon všech kol quattro.
Srdcem systému, který umožňuje stabilnější, spolehlivější a bezpečnější akceleraci, je vícelamelová mezinápravová spojka, která díky novému tlakovému zásobníku nyní pracuje rychleji než dříve.
Audi TTS vyjede z výrobních linek ještě s dalším high-tech prvkem výbavy – se systémem adaptivních tlumičů Audi magnetic ride, který umožňuje řidiči volbu jedné ze dvou charakteristik: režim „Standard“ je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim „Sport“ využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek.
Komponenty přední nápravy jsou vyrobeny převážně z hliníkových slitin, elektromechanické řízení v praxi významně pomáhá zlepšovat spotřebu paliva. Bezpečné zastavení zajišťuje brzdová soustava s kotouči o průměru 17 palců.
Dalším z důležitých faktorů ovlivňujících jízdní výkony je hybridní konstrukce karoserie. Na zádi je použita ocel, zatímco přední části a střed vozu jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Koncepce prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) optimalizuje rozložení hmotnosti a současně snižuje pohotovostní hmotnost automobilu. V případě TTS Coupé s manuální převodovkou na 1395 kg.
Audi TTS je na pohled rozeznatelné jako vrcholný model řady TT. Standardní kola z lehkých slitin o průměru 18“ zvýrazňují jedinečnost TTS, podobně jako nové xenonové světlomety s diodovými světly pro denní svícení.
TTS Roadster má elektrohydraulicky ovládanou látkovou střechu a větrnou clonu za předními sedadly.
Nové Audi TTS je oslavou desetiletého výročí představení prvního Audi TT.


JL, 18.1.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar