Audi TT ve světové premiéře v Lipsku
Značka Audi představuje na autosalonu AMI v Lipsku modernizovanou řadu Audi TT Coupé a TT Roadster, jejichž atraktivitu zvyšuje přepracovaný dynamický design a příkladná hospodárnost. Novinkou je čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 155 kW (211 k), a průměrnou spotřebu 6,6 l/100 km.
Podobně jako první generace vozů Audi TT jsou současné TT Coupé a TT Roadster považovány za designérské ikony, což dokládá i prestižní ocenění World Design Car of the Year 2007 (Světový automobilový design roku).
Vpředu je nejnápadnější nový mohutný nárazník s většími a ostřeji vymezenými vstupy vzduchu, do jejichž vnějších krajů jsou včleněny mlhovky v chromovaných rámečcích. Nový vzhled má i mřížka leskle černé masky chladiče Singleframe a na přání dodávané světlomety xenon plus s 12 bílými elektroluminiscenčními diodami LED, plnící funkci denních světlometů. Zadní partii dominují do nejmenšího detailu propracované zadní svítilny, velké koncovky výfuku a větší difuzor matně černé barvy. Stylistické změny prodloužily karoserii o 20 mm na 4187 mm, ostatní rozměry zůstávají stejné.
Ve sportovně střiženém interiéru čekají na posádku dvě nízko uložená sportovní sedadla. Na středové konzole, volantu a ve výplních dveří se lesknou nové ozdobné prvky v hliníkovém dekoru, s nimiž vytváří elegantní kontrast leskle černé rámečky a lišty. K dispozici jsou tři nové barvy interiéru a speciální impregnace pro kožené čalounění, která snižuje povrchovou teplotu kůže vystavené intenzivnímu slunečnímu svitu až o 20 °C.
Zájemci mají na výběr ze tří přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva. Místo dosavadních motorů 2.0 TFSI/147 kW (200 k) a 3.2 V6 zaujal čtyřválec 2.0 TFSI vyladěný na výkon 155 kW (211 k). Kupé vybavené mechanickou převodovkou s ním dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a nejvyšší rychlosti 245 km/h. Na přání lze tento motor kombinovat s šestistupňovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro. Pak je pokoření rychlosti 100 km/h otázkou pouhých 5,6 s.
Nejnovější provedení motoru 2.0 TFSI je vybaveno systémem proměnného časování a zdvihu ventilů AVS (Audi valvelift system), který zvyšuje účinnost motoru v širokém rozpětí otáček. V praxi to znamená suverénní hnací sílu už v oblasti mírně nad volnoběhem (maximum točivého momentu 350 N.m je k dispozici od 1600 do 4200/min). TT Coupé s mechanickou převodovkou spotřebuje v kombinovaném režimu EU jen 6,6 l benzinu na 100 km, což je v porovnání s předchozím motorem o 1,1 l/100 km méně.
JL, 13.4.2010
Vpředu je nejnápadnější nový mohutný nárazník s většími a ostřeji vymezenými vstupy vzduchu, do jejichž vnějších krajů jsou včleněny mlhovky v chromovaných rámečcích. Nový vzhled má i mřížka leskle černé masky chladiče Singleframe a na přání dodávané světlomety xenon plus s 12 bílými elektroluminiscenčními diodami LED, plnící funkci denních světlometů. Zadní partii dominují do nejmenšího detailu propracované zadní svítilny, velké koncovky výfuku a větší difuzor matně černé barvy. Stylistické změny prodloužily karoserii o 20 mm na 4187 mm, ostatní rozměry zůstávají stejné.
Ve sportovně střiženém interiéru čekají na posádku dvě nízko uložená sportovní sedadla. Na středové konzole, volantu a ve výplních dveří se lesknou nové ozdobné prvky v hliníkovém dekoru, s nimiž vytváří elegantní kontrast leskle černé rámečky a lišty. K dispozici jsou tři nové barvy interiéru a speciální impregnace pro kožené čalounění, která snižuje povrchovou teplotu kůže vystavené intenzivnímu slunečnímu svitu až o 20 °C.
Zájemci mají na výběr ze tří přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva. Místo dosavadních motorů 2.0 TFSI/147 kW (200 k) a 3.2 V6 zaujal čtyřválec 2.0 TFSI vyladěný na výkon 155 kW (211 k). Kupé vybavené mechanickou převodovkou s ním dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a nejvyšší rychlosti 245 km/h. Na přání lze tento motor kombinovat s šestistupňovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro. Pak je pokoření rychlosti 100 km/h otázkou pouhých 5,6 s.
Nejnovější provedení motoru 2.0 TFSI je vybaveno systémem proměnného časování a zdvihu ventilů AVS (Audi valvelift system), který zvyšuje účinnost motoru v širokém rozpětí otáček. V praxi to znamená suverénní hnací sílu už v oblasti mírně nad volnoběhem (maximum točivého momentu 350 N.m je k dispozici od 1600 do 4200/min). TT Coupé s mechanickou převodovkou spotřebuje v kombinovaném režimu EU jen 6,6 l benzinu na 100 km, což je v porovnání s předchozím motorem o 1,1 l/100 km méně.
JL, 13.4.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












