Audi TT - rozšíření nabídky
Audi rozšiřuje modelovou řadu TT o nový základní motor 1.8 TFSI, mimořádně účinný čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu o výkonu 160 k a točivým momentem
Motor 1.8 TFSI v sobě spojuje veškeré rysy vyspělé moderní techniky. Je kompaktní a svými 135 kg také lehký. Plnění válců zlepšuje proměnné časování sacích ventilů, o klidný běh se starají dva vyvažovací hřídele. Nové řízení činnosti olejového čerpadla snižuje spotřebu paliva, neboť posílá do motoru pouze takové množství oleje, jaké je v aktuálních provozních podmínkách zapotřebí.
Nová základní pohonná jednotka je vybavena systémem přímého vstřikování benzinu s vysokotlakým zásobníkem, z něhož palivo proudí k novým šestiotvorovým vstřikovačům umístěným přímo ve čtyřventilové hlavě válců. Benzin je vstřikován přímo do válců pod tlakem 150 barů, přičemž dokonalou tvorbu směsi zajišťuje cílené rozvíření nasávaného vzduchu pomocí klapek v sacím potrubí.
Směs je homogenní s poměrem vzduchu a benzinu 14,7:1. Odpařováním vstřikovaného benzinu se ochlazují spalovací prostory, což umožňuje použít vysoký kompresní poměr v kombinaci s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, které je uzpůsobeno pro spontánní reakci na sešlápnutí plynového pedálu. Díky tomu motor rychle dosáhne svého maximálního točivého momentu a udržuje ho v širokém rozsahu otáček. Výsledkem je skvělá pružnost motoru v celém rozsahu využitelných otáček.
Přímé vstřikování a přeplňování turbodmychadlem tvoří ideální kombinaci pro požitek z jízdy a působivou účinnost. Motor 1.8 TFSI dává ze svého zdvihového objemu 1798 cm3 podobně velký výkon jako před několika lety atmosférický motor V6. Největší výkon dosahuje hodnoty 118 kW (160 k), točivý moment se udržuje v rozsahu otáček od 1500 do 4500/min na konstantní úrovni 250 N.m. Přitom spotřebuje jen 6,7 /100 km v Coupé a 6,9 l/100 km v Roadsteru.
Vysokou úroveň jeho hnací síly dokumentují hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s a největší rychlosti 226 km/h u Coupé a 7,4 s a 223 km/h u Roadsteru. Za touto dynamikou se skrývá také nízká hmotnost: Coupé váží 1240 kg, Roadster 1285 kg. U obou karoserií převažuje jako materiál hliník, čímž Audi opět dokazuje své schopnosti na poli lehkých konstrukcí.
Quattro pro 2.0 TFSI
Další novinku v nabídce modelové řady Audi TT představuje pohon všech kol quattro pro zážehový čtyřválec 2.0 TFSI, vyhodnocený jako nejlepší motor s objemem od 1,8 do 2,0 litru.
Díky němu se zvyšuje spolehlivý přenos výkonu motoru na vozovku, a tím i bezpečnost posádky a potěšení z jízdy. Přenos výkonu zajišťuje technicky vyspělá převodovka S tronic, která řadí mezi svými šesti převodovými stupni bez citelného přerušení hnací síly. Srdcem je elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná lamelová spojka, která pracuje díky novému tlakovému zásobníku rychleji než dosud. V případě potřeby dokáže přenášet točivý moment na zadní kola během milisekund. Vůz bude na trhu také ve verzi s manuální převodovkou.
Čtyřválec TFSI spojuje přímé vstřikování benzinu FSI vyvinuté firmou Audi s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, ze zdvihového objemu 1984 cm3. Vysoce kultivovaný čtyřventilový motor má největší výkon 147 kW (200 k) a v rozsahu otáček od 1700 do 5000/min poskytuje 280 N.m. Coupé dosahuje největší rychlosti 238 km/h a Roadster 235 km/h, sprint z 0 na 100 km/h je otázkou 6,2 s, resp. 6,4 s. Spotřeba paliva je 7,7 l/100 km (Coupé), resp. 7,8 l/100 kilometrů (Roadster).
2.0 TDI quattro
Mimořádná dynamika a nízká spotřeba jsou od roku 1989 u Audi synonymem motorů TDI. Tentokrát vstupuje tato zkratka s vlastnostmi, které ji proslavily, do třídy sportovních vozů.
Motor 2.0 TDI v Audi TT generuje nejvyšší výkon 125 kW při 4200/min a točivý moment 350 Nm mezi 1750 až 2500/min.
TT Coupé quattro 2.0 TDI sprintuje z 0 na 100 km/h za 7,5 s a dosáhne 226 km/h. Audi TT Roadster se shodným motorem a standardně dodávaným pohonem všech kol potřebuje navíc při sprintu na 100 km/h desetinu sekundy a pokračuje ve zrychlování až do rychlosti 223 km/h.
Obě verze TT jsou příkladem firemní strategie snižování spotřeby paliva. Coupé spotřebuje na 100 kilometrů jízdy 5,3 l nafty, což odpovídá 140 g CO2 na 1 km jízdy, Roadster dosahuje kombinované spotřeby 5,5 l/100 km resp. vypouští 145 g CO2 na 1 km jízdy.
Audi TTS
Automobilka Audi představila také sportovní verzi TTS, vrcholný model řady TT, navržený pro dynamické zákazníky. Pod kapotou je 2.0 TFSI s výkonem zvýšeným na 200 kW (272 k), kombinuje přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem. Vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 do 5000/min. Kompaktní, a vzhledem k dosahovaným parametrům velmi lehký motor, uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s (s převodovkou S tronic) a rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Předběžný termín uvedení těchto nových modelů na český trh je podzim 2008, vůz Audi TTS by se měl začít prodávat již v průběhu léta.
ML, 9.6.2008
Nová základní pohonná jednotka je vybavena systémem přímého vstřikování benzinu s vysokotlakým zásobníkem, z něhož palivo proudí k novým šestiotvorovým vstřikovačům umístěným přímo ve čtyřventilové hlavě válců. Benzin je vstřikován přímo do válců pod tlakem 150 barů, přičemž dokonalou tvorbu směsi zajišťuje cílené rozvíření nasávaného vzduchu pomocí klapek v sacím potrubí.
Směs je homogenní s poměrem vzduchu a benzinu 14,7:1. Odpařováním vstřikovaného benzinu se ochlazují spalovací prostory, což umožňuje použít vysoký kompresní poměr v kombinaci s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, které je uzpůsobeno pro spontánní reakci na sešlápnutí plynového pedálu. Díky tomu motor rychle dosáhne svého maximálního točivého momentu a udržuje ho v širokém rozsahu otáček. Výsledkem je skvělá pružnost motoru v celém rozsahu využitelných otáček.
Přímé vstřikování a přeplňování turbodmychadlem tvoří ideální kombinaci pro požitek z jízdy a působivou účinnost. Motor 1.8 TFSI dává ze svého zdvihového objemu 1798 cm3 podobně velký výkon jako před několika lety atmosférický motor V6. Největší výkon dosahuje hodnoty 118 kW (160 k), točivý moment se udržuje v rozsahu otáček od 1500 do 4500/min na konstantní úrovni 250 N.m. Přitom spotřebuje jen 6,7 /100 km v Coupé a 6,9 l/100 km v Roadsteru.
Vysokou úroveň jeho hnací síly dokumentují hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s a největší rychlosti 226 km/h u Coupé a 7,4 s a 223 km/h u Roadsteru. Za touto dynamikou se skrývá také nízká hmotnost: Coupé váží 1240 kg, Roadster 1285 kg. U obou karoserií převažuje jako materiál hliník, čímž Audi opět dokazuje své schopnosti na poli lehkých konstrukcí.
Quattro pro 2.0 TFSI
Další novinku v nabídce modelové řady Audi TT představuje pohon všech kol quattro pro zážehový čtyřválec 2.0 TFSI, vyhodnocený jako nejlepší motor s objemem od 1,8 do 2,0 litru.
Díky němu se zvyšuje spolehlivý přenos výkonu motoru na vozovku, a tím i bezpečnost posádky a potěšení z jízdy. Přenos výkonu zajišťuje technicky vyspělá převodovka S tronic, která řadí mezi svými šesti převodovými stupni bez citelného přerušení hnací síly. Srdcem je elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná lamelová spojka, která pracuje díky novému tlakovému zásobníku rychleji než dosud. V případě potřeby dokáže přenášet točivý moment na zadní kola během milisekund. Vůz bude na trhu také ve verzi s manuální převodovkou.
Čtyřválec TFSI spojuje přímé vstřikování benzinu FSI vyvinuté firmou Audi s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, ze zdvihového objemu 1984 cm3. Vysoce kultivovaný čtyřventilový motor má největší výkon 147 kW (200 k) a v rozsahu otáček od 1700 do 5000/min poskytuje 280 N.m. Coupé dosahuje největší rychlosti 238 km/h a Roadster 235 km/h, sprint z 0 na 100 km/h je otázkou 6,2 s, resp. 6,4 s. Spotřeba paliva je 7,7 l/100 km (Coupé), resp. 7,8 l/100 kilometrů (Roadster).
2.0 TDI quattro
Mimořádná dynamika a nízká spotřeba jsou od roku 1989 u Audi synonymem motorů TDI. Tentokrát vstupuje tato zkratka s vlastnostmi, které ji proslavily, do třídy sportovních vozů.
Motor 2.0 TDI v Audi TT generuje nejvyšší výkon 125 kW při 4200/min a točivý moment 350 Nm mezi 1750 až 2500/min.
TT Coupé quattro 2.0 TDI sprintuje z 0 na 100 km/h za 7,5 s a dosáhne 226 km/h. Audi TT Roadster se shodným motorem a standardně dodávaným pohonem všech kol potřebuje navíc při sprintu na 100 km/h desetinu sekundy a pokračuje ve zrychlování až do rychlosti 223 km/h.
Obě verze TT jsou příkladem firemní strategie snižování spotřeby paliva. Coupé spotřebuje na 100 kilometrů jízdy 5,3 l nafty, což odpovídá 140 g CO2 na 1 km jízdy, Roadster dosahuje kombinované spotřeby 5,5 l/100 km resp. vypouští 145 g CO2 na 1 km jízdy.
Audi TTS
Automobilka Audi představila také sportovní verzi TTS, vrcholný model řady TT, navržený pro dynamické zákazníky. Pod kapotou je 2.0 TFSI s výkonem zvýšeným na 200 kW (272 k), kombinuje přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem. Vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 do 5000/min. Kompaktní, a vzhledem k dosahovaným parametrům velmi lehký motor, uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s (s převodovkou S tronic) a rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Předběžný termín uvedení těchto nových modelů na český trh je podzim 2008, vůz Audi TTS by se měl začít prodávat již v průběhu léta.
ML, 9.6.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










