Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Audi TT Roadster - nebe nad hlavou

Otevřený sportovní vůz Audi TT si uchovává výrazné rysy svého úspěšného předchůdce a ještě je násobí větším výkonem, dynamikou a elegantními tvary. Namísto dnes obvyklých skládacích střech používá klasickou plátěnou střechu.

 

Pro nové Audi TT Roadster jsou k dispozici dva zážehové motory - vidlicový šestiválec 3.2 v provedení quattro a 2.0 TSFI s pohonem  předních kol. Obě motorizace mohou být místo sériové manuální šestistupňové převodovky vybaveny inovativní dvojspojkovou převodovkou S tronic.

Sportovní charakteristikou se vyznačuje především konstrukce podvozku, hlavně pak adaptivní tlumicí systém Audi magnetic ride (za příplatek). Základním prvkem jsou drobné magnetické částice rozptýlené v oleji tlumičů. Pokud jsou částice vystaveny elektrickému poli, mění se během milisekund viskozita oleje a tedy i charakteristika tlumičů. Stiskem tlačítka se může řidič rozhodnout mezi komfortním nebo sportovním nastavením tlumení.

Verze 3.2 quattro je sériově dodávána s rychle pracující automaticky ovládanou střechou, kterou lze na přání dodat také pro dvoulitrovou verzi. Zatímco u Audi TT Coupé střecha splývá se zádí, u Roadsteru dává její výrazný kontrast vyniknout geometrickým tvarům vozu.

Ze zádi vozu vystupují mohutné koncovky výfuků a široký difuzor. Stejně jako u kupé se při rychlosti nad 120 km/h automaticky vysunuje spoiler ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru.

Sportovní charakter zdůrazňují jeho rozměry, které byly ve srovnání s originální verzi vhodně zvětšeny. Délka + 137 mm (4178 mm), šířka + 78 mm (1842 mm) a rozvor + 46 mm (2468 mm). Větší rozměry se také projevily na objemu zavazadlového prostoru, který vzrostl na 250 litrů. Přesto má součinitel odporu dvoulitrového modelu se zavřenou střechou hodnotu pouze 0,32.

Tvůrci se rozhodli pro zachování textilní stahovací střechy, která lépe vyhovuje filosofii střízlivého stylu otevřených sportovních vozů, navíc má řadu výhod oproti pevným skládacím střechám.

Konstrukce stahovací střechy, která kromě ocelových a hliníkových výztuh, zahrnuje i rozměrné zadní okno, je velmi lehká. Tím se nejen zmenšila hmotnost vozu, ale zároveň se snížilo jeho těžiště. Střecha ladí s karoserií a ve složeném stavu zabírá minimální prostor. Díky nové koncepci skládání střechy do tvaru „Z" zakryje horní díl střechy složenou textilní část a zapadne do karoserie, takže není nutný žádný kryt. „Soft top" se dodává v černé nebo ve tmavě šedé barvě.

Automaticky ovládaná střecha se po stisku tlačítka otevře během 12 s a to do rychlosti 50 km/h. Manuálně skládaná střecha se ovládá centrální západkou. Proudění vzduchu v prostoru pro posádku usměrňuje elektricky výsuvný síťový deflektor, montovaný na přání.

Podobně jako u Audi TT Coupé je také karoserie roadsteru založena na koncepci prostorového hliníkového rámu ASF® (Audi Space Frame) s inovativním hybridním provedením dílů z hliníkových slitin (58 %) a z oceli (42 %). Například model 2.0 TFSI váží jen 1295 kg.

Sloupky A byly vyztuženy a do rámu čelního skla je integrována trubková výztuha z vysokopevnostní oceli. Ačkoliv už tuhost karoserie původního modelu byla velmi vysoká, u nové verze je dvakrát vyšší, což se projevuje ve schopnosti karoserie tlumit vibrace a také v preciznosti řízení vozu.

Cestující chrání nejen čelní a boční airbagy, ale ještě hliníkové výztuhy ve dveřích a zezadu zádržný systém Audi backguard.

Audi TT Roadster dostává přepracované a speciálně vyladěné dynamické zavěšení kol, k jehož hlavním rysům patří čtyřprvkové zavěšení zadních kol, široký rozchod, jiná elastokinematiky a 16"  (2.0 TFSI) nebo 17" kola (3.2 quattro). Přední náprava McPherson s trojúhelníkovými spodními příčnými rameny je uložena v pomocném hliníkovém rámu.

Nové Audi TT Roadster přijde na český trh koncem prvního čtvrtletí 2007 a jeho cena nebyla zatím stanovena.

 

Základní technické údaje

Motor: zážehový V6

Objem: 3189 cm³

Výkon: 184 kW (250 k) při 6300/min

Toč.moment: 320 Nm při 2500-3000/min

Rychlost: 250 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 5,9 s

Spotřeba: 9,5 l/100 km

 

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 1984 cm³

Výkon: 147 kW (200 k) při 5100-6300/min

Toč.moment: 280 Nm při 1800-5000/min

Rychlost: 237 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 6,4 s

Spotřeba: 7,8 l/100 km

 

JL, 27.10.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar