Audi TT RS plus ještě výkonnější
Silnější, rychlejší a dynamičtější se na jaře představí Audi TT RS, kompaktní sportovní vůz dodávaný v karosářských variantách Coupé a Roadster. Přeplňovaný pětiválec s výkonem zvýšeným na 265 kW (360 k) umožňuje rychlost až 280 km/h.
Jednotka TFSI se zdvihovým objemem 2,5 litru v Audi TT RS plus je vysokovýkonným motorem. V porovnání s výchozí variantou dosahuje pětiválec s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem o 15 kW (20 k) vyššího výkonu. Maximum točivého momentu 465 N.m je o 15 N.m vyšší. Přenos hnací síly zajišťuje buď šestistupňová mechanická převodovka, nebo sedmistupňová převodovka S tronic s bleskově rychlým řazením. Dvouspojková převodovka je navíc vybavena funkcí Launch Control, která při rozjezdu z klidu optimalizuje akceleraci. Trvalý pohon všech kol quattro pracující s lamelovou spojkou přenáší hnací sílu motoru suverénně na vozovku za všech podmínek.
Za charakteristického zvukového doprovodu pětiválce „vystřelí“ Coupé s převodovkou S tronic z klidu na 100 km/h za 4,1 s (s manuálním řazením: 4,3 s). Roadster za 4,2 s (s manuálním řazením: 4,4 s). Nejvyšší rychlost je u všech variant elektronicky omezena na 280 km/h. Coupé s převodovkou S tronic vystačí v průměru s pouhými 8,5 l/100 km, u Roadsteru 8,6 l/100 km.
Za špičkové hodnoty vděčí nejen četným opatřením na zvýšení účinnosti, ale především také lehké karoserii s konstrukcí ASF (Audi Space Frame), u níž je přední část vozu zhotovena z hliníku a zadní část z ocelového plechu. Coupé s mechanickou převodovkou váží včetně pohonu všech kol quattro jen 1450 kg a jeho výkonová hmotnost činí 5,5 kg/kW (4,0 kg/k). U verze Roadster to je 5,7 kg/kW (4,2 kg/k).
S výkonem motoru si v každé situaci poradí vysokovýkonná brzdová soustava. Přední náprava je osazena odvrtávanými brzdovými kotouči s čtyřpístkovými pevnými třmeny. Audi TT RS plus jezdí na 19“ litých kolech s pětipaprskovým designem ve stylu rotoru. Kola jsou lakována černou barvou s kontrastními okraji ráfků v červeném odstín. Pneumatiky mají rozměr 255/35. Na přání je k dispozici systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride. Přítlak na zadní nápravě zvyšuje pevně montované přítlačné křídlo.
Mřížka chladiče Singleframe má lesklou povrchovou úpravu v barvě antracitu, zatímco ozdobný rámeček má vzhled matného hliníku. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Obě větve sportovní výfukové soustavy, jejíž akustická klapka zesiluje zvukový projev motoru, jsou zakončeny oválnými černými koncovkami. Stylistický paket Carbon zušlechťuje vzhled motorového prostoru a hlavice řadicí páky, resp. páky voliče, je ozdobena prstencem se vzhledem hliníku a logem TT RS plus.
Model TT RS Plus přijde na český trh v květnu tohoto roku, cena zatím nebyla stanovena.
Za charakteristického zvukového doprovodu pětiválce „vystřelí“ Coupé s převodovkou S tronic z klidu na 100 km/h za 4,1 s (s manuálním řazením: 4,3 s). Roadster za 4,2 s (s manuálním řazením: 4,4 s). Nejvyšší rychlost je u všech variant elektronicky omezena na 280 km/h. Coupé s převodovkou S tronic vystačí v průměru s pouhými 8,5 l/100 km, u Roadsteru 8,6 l/100 km.
Za špičkové hodnoty vděčí nejen četným opatřením na zvýšení účinnosti, ale především také lehké karoserii s konstrukcí ASF (Audi Space Frame), u níž je přední část vozu zhotovena z hliníku a zadní část z ocelového plechu. Coupé s mechanickou převodovkou váží včetně pohonu všech kol quattro jen 1450 kg a jeho výkonová hmotnost činí 5,5 kg/kW (4,0 kg/k). U verze Roadster to je 5,7 kg/kW (4,2 kg/k).
S výkonem motoru si v každé situaci poradí vysokovýkonná brzdová soustava. Přední náprava je osazena odvrtávanými brzdovými kotouči s čtyřpístkovými pevnými třmeny. Audi TT RS plus jezdí na 19“ litých kolech s pětipaprskovým designem ve stylu rotoru. Kola jsou lakována černou barvou s kontrastními okraji ráfků v červeném odstín. Pneumatiky mají rozměr 255/35. Na přání je k dispozici systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride. Přítlak na zadní nápravě zvyšuje pevně montované přítlačné křídlo.
Mřížka chladiče Singleframe má lesklou povrchovou úpravu v barvě antracitu, zatímco ozdobný rámeček má vzhled matného hliníku. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Obě větve sportovní výfukové soustavy, jejíž akustická klapka zesiluje zvukový projev motoru, jsou zakončeny oválnými černými koncovkami. Stylistický paket Carbon zušlechťuje vzhled motorového prostoru a hlavice řadicí páky, resp. páky voliče, je ozdobena prstencem se vzhledem hliníku a logem TT RS plus.
Model TT RS Plus přijde na český trh v květnu tohoto roku, cena zatím nebyla stanovena.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout