Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi TT Coupe i Roadster s 2.0 TDI quattro

Mimořádná dynamika a nízká spotřeba jsou od roku 1989 u Audi synonymem motorů TDI. Tentokrát vstupuje zkratka s vlastnostmi, které ji proslavily, do třídy sportovních vozů. Audi TT Coupé a Roadster s novým motorem 2.0 TDI je prvním sportovním Audi, které vedle mimořádné dynamiky, nabídne také nízkou spotřebu.

Řada vítězství Audi R10 TDI ve vytrvalostních závodech 24 hodin Le Mans nebo v okruhovém seriálu American Le Mans Series potvrzuje, že sportovní stroje a nafta už patří k sobě. Motor se zdvihovým objemem 1968 cm3 je vybaven vstřikováním common-rail, které pracuje s osmiotvorovými vstřikovači a maximálním tlakem až 1800 bar.
Nová technika vstřikování paliva umožňuje proti předchozí generaci tohoto motoru až 5 vstřiků během jednoho pracovního cyklu, což významně snižuje hluk. Agregát je standardně vybaven dvojicí vyvažovacích hřídelů, které snižují nežádoucí vibrace.
Komplexní modernizace motoru 2.0 TDI se odrazila zvýšením maximálních otáček až na 5000/min, ale zejména na optimalizované vnitřní termodynamice spalování, která umožňuje zpětným přiváděním spalin do válců významně snižovat emise oxidů dusíku. Výsledkem je skutečnost, že již dnes je motor 2.0 TDI schopen plnit připravovanou emisní normu Euro 5.
Motor 2.0 TDI v Audi TT generuje výkon 125 kW při 4200/min a točivý moment 350 Nm mezi 1750 min a 2500/min.
TT Coupé quattro s motorem 2.0 TDI sprintuje z 0 na 100 km/h za 7,5 s a dosáhne na nejvyšší rychlost 226 km/h. Audi TT Roadster se shodným motorem a standardně dodávaným pohonem všech kol potřebuje navíc při sprintu na 100 km/h jedinou desetinu sekundy a pokračuje ve zrychlování až do rychlosti 223 km/h.
Obě verze Audi TT jsou mimořádným příkladem firemní strategie snižování spotřeby paliva. Coupé spotřebuje na 100 kilometrů jízdy pouze 5,3 l nafty, což odpovídá 140 g CO2 na jeden kilometr jízdy, Roadster dosahuje kombinované spotřeby 5,5 l/100 km resp. vypouští 145 g CO2 na 1 km jízdy.
První vozy Audi TT TDI se na českém trhu objeví na podzim roku 2008.


JL, 25.3.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar