Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Audi TT Coupe - časy se mění

Jestliže jako designerská ikona ovládlo v roce 1998 představené Audi TT segment sportovních vozů, nyní stanovuje druhá generace doslova designerský diktát. Výsledkem je dospělejší a dynamičtější kupé se systémem tlumičů Audi magnetic.

 

Světová premiéra nového vozu proběhla v Berlíně, přímo před Brandeburskou bránou. Už styl vyjadřuje stabilitu a sílu čistokrevného sportovního vozu. Široká karoserie a nízké a úzké tvarování její prosklené části definují jednoduché a jasné linie. Designeři s chutí využili motiv kruhů a klenutí předchozího modelu. Nové TT je s délkou 4178 mm o 137 mm delší než jeho předchůdce a s šířkou 1842 mm o 78 mm širší.

Konstrukce karoserie staví na prostorovém hliníkovém rámu ASFR (Audi Space Frame), přičemž poprvé jsou společně použity díly z hliníkových slitin (69 %) a oceli (31 %). Ocelové díly najdeme v zadní části karoserie, kde pomáhají k rovnoměrnému rozložení hmotnosti vozu na obě nápravy. Vpředu převládá hliník. Pro zvýšení přítlaku se při rychlosti nad 120 km/h ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru vysune spoiler.

Zpočátku bude Audi TT dostupné jako kupé 2+2, teprve později přijde roadster. Základní objem zavazadlového prostoru 290 litrů lze zvýšit až na 700 l (u předchozího modelu z 270 na 540 l). Interiér je orientován výhradně na řidiče a jeho design je dokonale ergonomický. Klasický motiv kruhů se opakuje v mnoha obdobách, například na třech centrálních ventilačních otvorech.

Verzi s pohonem všech kol quattro pohání vidlicový šestiválec 3.2 o výklonu 250 k (184 kW). S ním zrychlí na stovku za 5,7 s, přičemž největší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Slabší dvoulitrový čtyřválec s výkonem 200 k (147 kW) je určen pro model s pohonem předních kol.

Obě pohonné jednotky jsou propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou a na přání mohou být kombinovány s dvojspojkovou převodovkou S tronic.

Audi TT dostalo také přepracované a speciálně vyladěné dynamické zavěšení kol. Jedním z cílů konstruktérů bylo dosáhnout samořídícího chování vozu až k hranici ovladatelnosti. Nový model je neutrální až mírně nedotáčivý.

Konstruktéři se rovněž zaměřili na zvětšení rozchodu použitím větších 16 až 19" kol. Nová víceprvková zadní náprava zajišťuje optimální jízdní dynamiku odpovídající této kategorii sportovních vozů.

Na přání je dodáván vyspělý magnetický tlumicí systém Audi magnetic ride. Základním prvkem jsou drobné magnetické částice rozptýlené v oleji tlumičů. Jsou-li částice vystaveny elektrickému poli, mění se během milisekund tlumicí charakteristika. Nový adaptivní systém zaručuje vysoký komfort jízdy a zároveň sportovní dynamiku podle jízdních podmínek. Sériová výbava zahrnuje automatickou klimatizaci a ve spodní části zploštělý sportovní volant, jenž podtrhuje dravý charakter vozu a zároveň usnadňuje nastupování a vystupování. Na přání si lze pořídit adaptivní světla, která se natáčejí ve směru jízdy a parkovací systém Audi.

V Německu začíná cena silnějšího provedení na 39 900 eur, slabší je o 8000 eur levnější. Ceny pro český trh zatím stanoveny nebyly.

 

Jindřich Lasík


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar