Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi SQ7 s motorem V8 TFSI - 507 k, 770 Nm

Modernizované SQ7 TFSI okouzlí nově tvarovaným spoilerem na předním nárazníku a výrazným difuzorem a oválnými dvojitými koncovkami výfukové soustavy na zádi, které jsou pro modely Audi S typické.

Maska chladiče Singleframe se prezentuje vertikálními ozdobnými prvky ve tvaru písmene L ve sportovním barevném designu. Větší otvory pro přívod vzduchu vyplňují voštinové mřížky. U krytů vnějších zpětných zrcátek, ozdobných prvků na masce chladiče Singleframe a rámečků krajních otvorů pro přívod vzduchu sází Audi na charakteristický sportovní vzhled hliníku. Toto barevné řešení zdobí rovněž lišty na bočních prazích a horizontální lištu přes celou šířku zádě. Také pro SQ7 TFSI* lze objednat pakety černých ozdobných prvků v základní i rozšířené verzi plus.


SQ7 TFSI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 12,7–12,0) sází po své druhé produktové modernizaci na etablovanou jednotku 4.0 TFSI s nejvyšším výkonem 373 kW (507 k) a maximálním točivým momentem 770 N.m, rychle řadící osmistupňovou automatickou převodovku tiptronic a trvalý pohon všech kol quattro. SQ7 TFSI s tímto pohonem zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhých 4,1 sekundy dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Díky pořadí zapalování 1-3-7-2-6-5-4-8 vydává motor 4.0 TFSI výrazný sportovně sonorní zvuk.


Při nízkém až středním zatížení v pásmu nízkých až středních otáček – konkrétně od 160 do 250 N.m, mezi 950 a 2500 otáčkami za minutu a při řidičem maximálně požadovaném točivém momentu 145 N.m – deaktivuje systém cylinder on demand při jízdě na vyšší převodové stupně válce 2, 3, 5 a 8 vypnutím vstřikování a zapalování a uzavřením sacích a výfukových ventilů. Přechod na tento režim trvá jen několik milisekund a je prakticky nepostřehnutelný. Při provozu na čtyři válce pracují aktivní válce s vyšším zatížením, což zvyšuje termodynamickou účinnost, zatímco písty v deaktivovaných válcích se pohybují dalekosáhle beze ztrát na principu pneumatické pružiny. Při sešlápnutí pedálu plynu dojde okamžitě k připojení deaktivovaných válců. V obou vnějších koncovkách výfukové soustavy je umístěna klapka, která moduluje sportovní zvuk v závislosti na zatížení a otáčkách.


Pro optimální zážitky z jízdy jsou zapotřebí nejen prvotřídní motory, ale také vynikající komponenty podvozku. Na přání dodávaný podvozkový paket advanced zahrnuje sportovní diferenciál, který při rychlém průjezdu zatáčkou mění rozdělování točivého momentu mezi zadní kola prostřednictvím dvou vícelamelových spojek – vnější kolo, které má v zatáčce větší adhezi, tak přenáší větší hnací sílu. Díky této funkci variabilního rozdělování hnací síly mezi zadní kola je ovladatelnost vozu ještě snadnější a preciznější. Velké sportovní SUV je při natočení volantu nebo zrychlování doslova vtlačeno do zatáčky, což minimalizuje sklon k nedotáčivosti. Druhou součástí paketu je elektromechanická aktivní stabilizace náklonu (eAWS). Na obou nápravách je uložen kompaktní elektromotor spojený s převodovkou, který rozděluje stabilizátor na dvě poloviny. Při jízdě přímým směrem fungují obě části stabilizátoru dalekosáhle nezávisle na sobě, což minimalizuje pohyby karoserie na nerovné vozovce. Naproti tomu při sportovní jízdě zajistí elektromotor vzájemně protichůdné zkrutné namáhání obou polovin stabilizátoru, takže působí jako jeden celek. Nyní se vůz v zatáčce naklání výrazně méně a precizněji reaguje na řízení.


Systém eAWS je napájen superkondenzátorem, který pracuje s napětím 48 V. Kompaktní a lehký zásobník elektrické energie, který dokáže během velmi krátkého časového úseku pojmout nebo vydat vysoké elektrické proudy, napájí každý z obou elektromotorů nejvyšším výkonem 1,5 kW.


Audi SQ7 TFSI jezdí sériově na 20“ kolech obutých do pneumatik rozměru 285/45. Zákazníci si mohou alternativně zvolit kola s průměrem ráfku 21 nebo 22 palců včetně varianty s vícepaprskovým designem S jako výjimečný rozpoznávací prvek. Na přední nápravě jsou namontovány brzdové kotouče s průměrem 400 milimetrů, na zadní nápravě s průměrem 350 milimetrů. Černé brzdové třmeny – na přání červené – nesou na přední nápravě pro Audi typické logo S.



Audi 5.2.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar