Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi SQ2 je nyní ještě ostřejší

Audi SQ2, sportovní SUV v kompaktním segmentu, se nyní prezentuje v modernizované podobě. Jeho vzhled je ještě sportovnější a výraznější – mimo jiné díky novým světlometům a nárazníkům.

Jednotka 2.0 TFSI disponuje objemem 1984 cm3 a poskytuje výkon 221 kW (300 k) a v širokém rozsahu otáček od 2000 do 5300 min- nabízí točivý moment 400 N.m. Výfukovým turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec bez prodlevy reaguje na povely pedálu plynu a jeho zvuk získává s rostoucími otáčkami na systosti – i díky klapkám ve výfukové soustavě. Motor 2.0 TFSI je vybaven pokrokovými technologiemi, které optimalizují výkonové parametry a hospodárnost.

Audi valvelift system (AVS) podle potřeby přepíná mezi dvěma úrovněmi zdvihu výfukových ventilů, a tím zdokonaluje výměnu plynů ve válcích především v oblasti nízkých otáček. Lepší proudění výfukových plynů do turbodmychadla má za následek agilnější reakce a dynamický nárůst točivého momentu. Náročné řízení chladicí soustavy ovládá proudění chladicí kapaliny. Sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců přispívá k rychlému zahřátí motoru na provozní teplotu, a tím i k brzké aktivaci systému dodatečného čištění výfukových plynů. Audi SQ2 samozřejmě splňuje limity nové emisní normy Euro 6 AP.

Sedmistupňová převodovka S tronic a pohon quattro

Vrcholný model řady Q2 se sériově dodává se sedmistupňovou převodovkou S tronic. Její nižší převodové stupně mají sportovně krátký převod, dlouhý sedmý převodový stupeň snižuje spotřebu paliva. Řidič může bleskurychle řadící dvouspojkovou převodovku nechat pracovat v režimech D či S automaticky, nebo se může řazení ujmout sám. Pokud se systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nachází v módu efficiency, rozepne se při setrvačné jízdě spojka a sportovní kompaktní SUV se pohybuje s motorem ve volnoběžných otáčkách.


Elektrohydraulicky ovládaná nová generace vícelamelové mezinápravové spojky pohonu všech kol quattro rozděluje hnací sílu plynule mezi přední a zadní nápravu. Pokud ztratí přední kola trakci, přenese spojka během několika milisekund točivý moment na zadní kola. Její efektivitu zvyšují mnohá vylepšení – například ložisek a olejového okruhu. Kompletní modul mezinápravové spojky je o téměř jeden kilogram lehčí než v předchozím modelu. K tomu přispívá mimo jiné integrace řídicí jednotky do skříně spojky.

Jakmile řidič otočí při sportovní jízdě volantem, dokáže mezinápravová spojka přenášet část hnací síly na zadní nápravu, a tím zvýšit jízdní dynamiku. Při jízdě řízeným smykem na povrchu s nízkou adhezí zaručuje maximální kontrolu nad vozem a bezpečnost. Selektivní rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola optimalizuje ovladatelnost nepatrnými brzdnými zásahy na odlehčených kolech na vnitřní straně zatáčky.

Podvozek a řízení modelu Audi Q2

Sportovní podvozek S snižuje světlou výšku karoserie o 20 milimetrů. Ozubení hřebenové tyče sériově dodávaného progresivního řízení zvyšuje strmost převodu s rostoucím otočením volantu.
K sériové výbavě sportovního kompaktního SUV patří také systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který nabízí jízdní módy „auto“, „comfort“, „dynamic“, „efficiency“ a „individual“. Audi drive select mění charakteristiku řízení, sedmistupňové převodovky S tronic, motoru a dalších systémů. Řidič může stisknutím tlačítka uvést elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) do režimu Offroad.

Audi SQ2 sjíždí v sériové podobě z montážní linky hlavního výrobního závodu Audi v Ingolstadtu na 18“ kolech z lehké slitiny s pneumatikami rozměru 235/45. V nabídce jsou také 19“ kola s pneumatikami rozměru 235/40 (standardně v exteriérovém paketu SQ2). Velké brzdy mají průměr 340 mm na přední nápravě a 310 mm vzadu.


Vnější design

Modernizovaný design je nyní výraznější. Osmiúhelníková maska chladiče Singleframe má o trochu menší výšku. Lamely její mřížky tvoří motiv polygonu, který charakterizuje celý vůz.
Alternativou světlometů LED jsou nové světlomety Matrix LED. Ve společném modulu je umístěno sedm jednotlivých diod LED pro inteligentně řízená dálková světla, aniž by byli oslňováni ostatní účastníci silničního provozu. Dalších deset elektroluminiscenčních diod vytváří světla pro denní svícení. Nezávisle na tom zajišťuje sedm diod LED funkci dynamických ukazatelů směru. Rovněž zadní svítilny jsou sériově vybaveny technikou LED.

Z profilu přitahují pozornost mimo jiné kryty vnějších zpětných zrcátek se vzhledem hliníku, lištami na prazích, střešním spoilerem a stříbrnými panely na střešních sloupcích C. Zadní výklopné víko zpřístupňuje zavazadlový prostor, který nabízí v závislosti na poloze opěradel zadních sedadel objem 355 až 1000 litrů.



Interiér

Stejně jako u všech modelů Audi S dominují tmavé barevné odstíny a mimořádně kvalitní povrchové úpravy. Čalounění stropu je černé, výplně dveří tvoří nový materiál příjemný na dotek. Kryty pedálů a opěrka nohy jsou vyrobeny z ušlechtilé oceli, osvětlené prahové lišty zdobí loga S. Se zapnutím zapalování se na displejích objeví specifická uvítací plocha S.






Ovládání a zobrazování, pakety a výbava

Audi SQ2 se sériově dodává s automatickou klimatizací, sportovním multifunkčním volantem a sportovními sedadly. Na přání dodávané prvky komfortní výbavy jsou rozděleny do následujících paketů: paket komfortních funkcí zrcátek, Funkční paket, Asistenční paket parkování, Paket Smartphone, Dynamik a Asistenční paket Drive.

V oblasti ovládání a informačních a zábavních systémů sahá nabídka až po digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit, který lze přepnout do sportovního režimu, a multimediální systém MMI navigation plus (k dispozici v paketu Navigace). Tento systém se ovládá otočným tlačítkem na středové konzole.


Asistenční systémy

Sériová výbava zahrnuje bezpečnostní systém Audi pre sense front, který dokáže včas zabránit hrozícím nehodám s chodci, cyklisty nebo ostatními vozidly před vozem, nebo alespoň zmírnit jejich následky.

Novinkou mezi systémy, dodávanými na přání, je adaptivní asistent řízení, který dokáže podporovat řidiče v mnoha situacích při zrychlování, zpomalování a řízení v jízdním pruhu. Řízení vozu v příčném směru probíhá, dokud se řidič alespoň lehce dotýká volantu s kapacitním snímáním, který je součástí systému, čímž potvrzuje svou pozornost. Ve spolupráci s kamerovým rozpoznáváním dopravních značek zajišťuje adaptivní asistent řízení samočinné zpomalování vozidla v určitých situacích – například před úsekem s omezenou rychlostí jízdy nebo začátkem obce. Jakmile úsek s omezením skončí, vůz opět zrychlí na nastavenou rychlost

Předprodej v České republice

Modernizovaný model Audi SQ2 bude v České republice nabízen v nejbližších týdnech v předprodeji. Ceny začínají na 1 200 900 korunách včetně DPH 21 %. V ceně je zahrnuta také prodloužená tovární záruka na 4 roky / 120 000 kilometrů, která je ve standardu u všech modelů Audi dodaných českým zastoupením.



Audi 19.11.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar