Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi S8 plus s výkonem 605 k

Audi vynáší silný trumf v podobě nového modelu S8 plus s s nejvyšším výkonem 445 kW (605 k) a nejvyšší rychlostí až 305 km/h. Mezi silné stránky velkého sedanu patří jeho lehká konstrukce.

Karoserie je vyrobena téměř kompletně z hliníku. Základem je prostorový rám ASF (Audi Space Frame). Hmotnost karoserie je pouhých 231 kg, což je nejnižší hodnota v porovnání s konkurenty.

Inženýři Audi podrobili motor 4.0 TFSI pro nový model S8 plus dalšímu vývoji. Motor V8 Biturbo se sonorním zvukem má nyní nejvyšší výkon 445 kW (605 k) a maximální točivý moment 700 N.m, který může být v režimu Overboost (krátkodobé zvýšení plnicího tlaku) zvýšen dokonce až na 750 N.m. Velký sportovní sedan, jehož výkon vzrostl v porovnání s modelem S8 o 63 kW (85 k), zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 s a jeho elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 250 km/h lze na přání zvýšit na 305 km/h.

Úpravy motoru 4.0 TFSI sahají od speciální řídicí jednotky motoru, přes zvýšení otáček a plnicího tlaku až po upravené výfukové ventily a vnitřní geometrii turbodmychadla, která byla optimalizována pro ještě vyšší účinnost.

Osmistupňová převodovka tiptronic předává hnací sílu přeplňovaného motoru V8 pohonu všech kol quattro se sportovním diferenciálem. Mezi výjimečné prvky v konstrukci podvozku patří adaptivní vzduchové odpružení adaptive air suspension sport a dynamické řízení. Odborníci na podvozek vyladili oba systémy specificky pro S8 plus. Pro německý trh je vůz vybaven 21“ koly, která byla speciálně navržena pro model S8 plus. Pneumatiky mají rozměr 275/35.

Zvýšení rychlosti na 305 km/h je součástí dynamického paketu, který patří v Německu k sériové výbavě. Tento paket zahrnuje kromě keramických brzdových kotoučů vyztužených uhlíkovými vlákny, s antracitově šedými brzdovými třmeny a sportovní výfukovou soustavu. Díky ní má motor nezaměnitelně sportovní zvuk.

Pozornost přitahuje sériově dodávaný decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru, lakovaný v barvě karoserie, ale na přání může být vyroben z karbonu. Klapky v bočních otvorech pro přívod vzduchu a lišta na předním nárazníku jsou z karbonu. Kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie jsou na přání k dispozici ve verzích s leskle černým lakem nebo karbonem. Maska chladiče Singleframe a dvojité lišty jsou leskle černé, zatímco voštinová struktura mřížek bočních otvorů pro přívod vzduchu a masky chladiče je matně černá. Ozdobné lišty na bočních oknech a vzadu jsou leskle černé.
Pro model S8 plus je exkluzivně nabízen matný lak v odstínu stříbrná Florett. Všechny barvy nabízené pro model S8 jsou k dispozici také pro model S8 plus.

Světlomety Matrix LED jsou součástí sériové výbavy, včetně dynamických ukazatelů světla. Extrémně precizní dálkové světlomety mají na každé straně 25 malých diod LED, které lze podle potřeby individuálně zapínat a vypínat nebo ztlumovat.

Pro interiér jsou charakteristické kruhové přístroje s šedými stupnicemi, bílými ručičkami, dynamickou animací při spuštění a logem S8 na otáčkoměru. Pedály a opěrka nohy jsou vyrobeny z leštěné ušlechtilé oceli.
Audi S8 plus bude k dispozici od konce listopadu za základní cenu 145 200 eur.


Audi 11.8.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar