Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Audi S6 se závodní technikou na silnici

Zájemci o sportovně laděné S6 si mohou tento výkonný model již objednávat. Ještě před oficiálním uvedením na trh dovozce zveřejnil cenu, která začíná na 2 549 000 Kč. První objednané vozy by do ČR měly dorazit do konce prázdnin.

 

Česká premiéra Audi S6 bude spojena s řadou významných premiér filmových. Poprvé se u nás představí zástupcům médií a prvním zákazníkům v rámci Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. Tím se ještě zvýrazní prestižní role oficiálního dopravce festivalu, které se Audi letos ujalo. Audi S6 je nabízeno s jediným, ovšem mimořádným motorem - desetiválcem o výkonu  320 kW/ 435 k. Vůz s ním dokáže zrychlit na 100 km/h za 5,2 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Točivý moment 540 N.m je k dispozici v rozmezí otáček 3000 až 4000/min, přičemž již od 2500/min je točivý moment větší než 500 N.m, a to až do 5500/min. O propracované konstrukci motoru V10, jehož dvě řady válců svírají úhel 90 stupňů, svědčí kompaktní rozměry a malá hmotnost - agregát váží jen 220 kg.

Motor 5.2 V10 je vybaven systémem přímého vstřikování benzinu do válců FSI®, který Audi důkladně prověřilo v závodním speciálu Audi R8, jenž  pětkrát zvítězil v závodě 24 hodin v Le Mans. Systém FSI®, pracující s tlaky až 100 barů, dovoluje použití vysokého kompresního poměru až 12,5 : 1, což zvyšuje efektivitu spalovacího procesu.

Audi S6 váží 1910 kg, S6 Avant pak o 60 kg více. Výkonová hmotnost tedy činí pouze 4,55 kg/k, resp. 4,69 kg/k, což jsou hodnoty, kterými se chlubí jen ty nejlepší ryze sportovní vozy. Audi S6 ale na rozdíl od nich pohodlně sveze 5 dospělých pasažérů, včetně jejich zavazadel. 

Ocelové vinuté pružiny s optimalizovanou tuhostí přitom podporují špičkové jízdní vlastnosti, přesné řízení s posilovačem Servotronic s proměnlivým účinkem usnadňuje ovládání vozu i při vysokých rychlostech.

Mezinápravový diferenciál Torsen stálého pohonu všech kol quattro poslední generace rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola za normálních podmínek v poměru 40 : 60. Vyšší točivý moment mířící ke kolům zadní nápravy koresponduje se sportovním naturelem modelů S6/S6 Avant.

Na povrchu s proměnnou adhezí dokáže mezinápravový diferenciál bleskově reagovat a přenášet točivý moment ke kolům s lepší trakcí - v extrémních situacích v poměru 15:85 výkonu ke kolům zadní nápravy, nebo naopak 65:35 ve prospěch předních kol.

Dokonalý záběr a stabilitu jízdy zlepšuje i elektronická závěra diferenciálu EDS, která využívá bohatě dimenzované brzdy. Sériově montovaný stabilizační systém ESP mohou sportovně založení řidiči deaktivovat, a to ve dvou fázích: Nejprve se vyřadí z činnosti pouze protiprokluzové zařízení ASR a ESP zůstává aktivní. Po stlačení spínače ESP na dobu delší než tři sekundy se stabilizační systém kompletně deaktivuje, v činnosti zůstávají pouze elektronická závěra diferenciálu EDS a protiblokovací systém brzd ABS.

Devatenáctipalcová hliníková kola pětipaprskového designu s pneumatikami rozměru 265/35 R19 jsou vpředu zavěšena na lichoběžníkových ramenech čtyřprvkových závěsech. Všechny modely Audi S6/S6 Avant mají kotoučové brzdy s vnitřně chlazenými kotouči, vpředu o průměru 385 mm, vzadu 335 mm. Brzdové třmeny jsou černě lakovány, přední navíc nesou exkluzivní označení „S6".

Charakteristickým prvkem výrazného, a přitom elegantního designu modelů Audi S6/S6 Avant je mohutná jednodílná maska chladiče a velké nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám. Originální jsou speciální lineární světla pro denní svícení, tvořená pěti výkonnými LED diodami, které mají minimální spotřebu elektrické energie.

Z LED diod jsou vytvořena i zadní brzdová světla. Do hlavních xenonových světlometů jsou začleněna světla do mlhy. Na přání se montují adaptivní světlomety.

Prestižní a sportovní charakter dokládají sportovní sedadla nové generace s integrovanými opěrkami hlav a čalouněné kombinací Alcantara/kůže. Věnec tříramenného sportovního volantu je obšitý kvalitní kůží, páčky řazení pod volantem převodovky Tiptronic jsou ve stříbřitém provedení v imitaci hliníku. Ve stejném stylu je také páka voliče převodovky.

Do sériové výbavy patří také Multi Media Interface MMI, jehož prostřednictvím se ovládá řada funkcí vozu. Systém MMI je spojený se sedmipalcovým displejem. Bezpečnostní výbava obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, za příplatek ještě boční airbagy i pro zadní sedadla.

 

Jindřich Lasík, 19.6.2005


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar