Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Audi S3 - malý dravec

Modelová řada Audi A3 svou dynamikou i sportovní a sofistikovanou konstrukcí definovala nejvyšší standard třídy prémiových kompaktních vozů. Přicházející Audi S3 je se svým výkonem 265 k a pohonem quattro jejím absolutním vrcholem.

 

Třídveřový model nezapře sportovní geny - chromovaná jednodílná maska chladiče s mohutným spoilerem a rozměrnými vstupními otvory na přídi, kontrastní platinově stříbrný difuzér, dvě oválné chromované koncovky výfuku a střešní spoiler na zádi.

Se sportovním stylingem karoserie ladí pochopitelně také interiér, vyznačující se perfektním zpracováním a kvalitními materiály. Jeho dominantními znaky jsou sportovní sedadla s vysokým bočním vedením, černé (nebo stříbrné) čalounění stropu, sdružený přístroj s výraznými číselníky a dekorativní prvky interiéru v hliníkovém, „piano" nebo z ušlechtilého dřeva. Sportovní vzhled umocňuje hliníkový design pedálů, hlavice řadicí páky, kůží obšitý sportovní volant a další prvky s logem „S3".

Vůz pohání benzinový čtyřválec 2.0 TFSI, kombinující výhody přímého vstřiku benzinu FSI s přeplňováním turbodmychadlem. Maximálního výkonu 195 kW (265 k) dosahuje při 6000/min, přičemž v rozmezí otáček 2500 až 5000/min poskytuje točivý moment 350 Nm. Tím posouvá standardy své třídy na úroveň sportovního vozu. Z klidu na 100 km/h zrychlí za pouhých 5,7 s a ručička rychloměru se zastaví na 250 km/h. Nový sportovní podvozek poskytuje výbornou ovladatelnost a pohon quattro zaručuje optimální využití síly motoru na jakémkoliv povrchu.

V průměru spotřebuje jen 9,1 litru benzinu na 100 km. Přitom celý motor váží jen 152 kg, což je méně než srovnatelné agregáty přímých konkurentů, a díky tomu se podařilo lépe rozložit zatížení náprav. Kompaktní rozměry motoru umožnily jeho příčné uložení, které šetří místo, což se pozitivně odrazilo i na rozměrech interiéru a zavazadelníku.

Oproti výchozímu agregátu modelu A3 použili konstruktéři větší turbodmychadlo, poskytující plnicí tlak až 1,2 baru.  Vyššímu výkonu odpovídá i optimalizované časování výfukových vaček a větší průřez vstřikovacích trysek. Proto byla zesílena celá pístová skupina i blok motoru a na hlavu motoru použita nová slitina s vyšší tepelnou odolností.

Audi S3 je vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou s jemným odstupňováním a zkrácenými řadicími drahami, umožňující přesné sportovní řazení. Výkon se přenáší přes stálý pohon všech kol quattro s elektronicky řízenou, vzadu umístěnou, vícelamelovou spojkou, rozdělující točivý moment prakticky v libovolném poměru podle aktuálních trakčních poměrů na nápravách. Přepracované přední i zadní nápravy jsou ukotveny v pomocných rámech -  přední kola jsou vedena spodními trojúhelníkovými rameny, zadní mají čtyřprvkové zavěšení.

Podvozek je ve srovnání s A3 snížen o 25 mm a pérování i tlumiče mají sportovně tuhé naladění, a také strmější charakteristiku přesného elektromechanického řízení. Na výborných jízdních vlastnostech se podílejí 18" litá kola s pneumatikami 225/40 R18 a účinné 17" sportovně dimenzované brzdy.

Sériové vybavení zahrnuje např. automatickou klimatizaci, informační systém řidiče se sportovními stopkami (lap‑timer), prostorový alarm, světlomety xenon plus, přední mlhovky a denní světla. Na přání lze zvolit dole zploštělý kůží obšitý sportovní volant či sklopná skořepinová sedadla, z elektronického vybavení univerzální rozhraní pro přehrávač Apple iPod, rozhraní pro mobilní telefon nebo audiosystém Bose.

Uvedení Audi S3 na český trh se předpokládá na konci října 2006, cena zatím není stanovena.

 

JL, 12. 8.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar