Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi RS5 Cabriolet s vidlicovým osmiválcem 4.2 TSI

Audi představuje nový vysokovýkonný sportovní čtyřmístný RS 5 Cabriolet s lehkou plátěnou skládací střechou. S vidlicovým osmiválcem 4.2 FSI o výkonu 331 kW vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy.

Šestihranná maska chladiče dostala rámeček s matně hliníkovým povrchem a voštinovou mřížku lesknoucí se v odstínu antracitu. V klínovitých světlometech s vlnitými spodními hranami jsou umístěny jednotky xenon plus a pásy diod LED, které tvoří světlomety pro denní svícení.
Pohledu z boku dominují rozšířené prahy a podběhy kol. Vnější zpětná zrcátka mají hliníkové kryty, zatímco povrchy rámů předních oken a ozdobných lišt na spodních hranách oken a víka prostoru pro skládací střechu jsou z matně eloxovaného hliníku.
Lehká plátěná střecha se pne nad velkoryse dimenzovaným interiérem jako plochá elegantní kopule. Speciální vrstva pěnového materiálu zajišťuje vysokou úroveň akustického komfortu. Plátěná střecha se otevře a zavře automaticky za 15, resp. 17 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h.
Střecha v otevřeném stavu téměř neomezuje objemný zavazadlový prostor, z jehož celkových 380 litrů nárokuje 60 litrů. Dělená opěradla zadních sedadel lze sklopit a otvor pro přepravu dlouhých předmětů, spojující zavazadlový prostor s interiérem, vylepšuje variabilitu.
V zadních světlometech LED září elegantní světelné pruhy. Decentní spoiler z matného uhlíkového kompozitu zajišťuje na víku zavazadlového prostoru větší přítlak.
Pro RS 5 je charakteristický tříramenný volant s dole zploštělým věncem, potažený perforovanou kůží. Multifunkční tlačítka na volantu lze používat stejně intuitivně jako všechny ostatní ovládací prvky. Například terminál na přání dodávaného navigačního systému MMI Navigation plus vystačí s šesti pevnými tlačítky pro volbu hlavních menu a k ovládání systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select postačuje jedno jediné tlačítko.
Sportovní sedadla lze elektricky seřizovat a jejich vysoké boční polštáře poskytují výborné boční vedení. Jsou vybavena integrovanými opěrkami hlavy, bederní opěrkou a sedákem s nastavitelnou délkou. Alternativně si lze zvolit manuálně nastavitelná skořepinová sedadla a klimatizovaná komfortní sedadla s funkcí odvětrávání.
Interiér je černý, čalounění stropu plátěné skládací střechy může být na přání stříbrné. Dynamický vzhled podtrhují jemné chromované ozdobné prvky nebo ozdobné obložení z uhlíkového kompozitu.
Vůz pohání vysokootáčkový motor V8 4.2 s atmosférickým plněním a přímým vstřikováním FSI o výkonu 331 kW. Dvouspojková sedmistupňová převodovka S tronic se vyznačují vysokou účinností, kterou v tomto modelu dále zvyšuje dlouhý převod nejvyššího stupně. V programech D a S může řidič nechat řadit převodovku S tronic automaticky, nebo ji ovládat pomocí páky voliče anebo pádel na volantu. Užitečným pomocníkem pro závodní okruh je funkce Launch Control, která umožňuje optimální rozjezd sepnutím spojky při ideálních otáčkách motoru.
Trvalý pohon všech kol quattro propůjčuje zvýšení trakce a stability. Mezinápravový diferenciál s talířovými koly je lehký a kompaktní. V normálním provozu rozděluje sílu mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %. V případě potřeby přenese až 70 % dopředu nebo maximálně 85 % dozadu.
Na přání se dodává sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola prostřednictvím planetové převodovky s regulací otáček.
Pětiprvková přední náprava a zadní náprava s lichoběžníkovými rameny jsou z velké části z hliníku. Posilovač řízení závislý na rychlosti jízdy pracuje s elektromechanickým pohonem. Karoserie je v porovnání s Audi A5 Cabriolet snížena o 20 mm. Lůžka závěsných ramen jsou tužší a stabilizátory tlustší. Sériová výbava zahrnuje kovaná kola z hliníku s rozměrem 9 J x 19 a pneumatiky 265/35. Na přání jsou k dispozici 20" kola a pneu 275/30.
Brzdová soustava je vybavena odvrtávanými kotouči s vnitřním chlazením a zvlněnou vnější konturou, která snižuje jejich hmotnost. Přední kotouče mají průměr 365 mm. Brzdové třmeny jsou černé, přední pracují s osmi pístky. Stabilizační systém ESC je vybaven sportovním režimem a může být kompletně deaktivován. Na přání montuje Audi na přední nápravu kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny v kombinaci s šestipístkovými třmeny.
Systém jízdní dynamiky Audi drive select je součástí sériové výbavy. Řidič může tak měnit charakteristiku řízení, sedmistupňové převodovky S tronic, škrticích klapek a zvukových výfukových klapek v rámci režimů comfort, auto a dynamic. Je-li vůz vybaven navigačním systémem MMI, může si řidič nastavit rovněž režim individual. Do systému lze integrovat také sportovní diferenciál, adaptivní tempomat a dynamické řízení, které v závislosti na rychlosti jízdy mění svůj převod o téměř 100 procent.
Dalším prvkem na přání, který podléhá řízení systémem Audi drive select, je sportovní podvozek plus se systémem DRC. Dvojice tlumičů jsou propojené diagonálně prostřednictvím olejového vedení s centrálním ventilem. Při rychlém průjezdu zatáčkou působí systém sílou proti propružení vnějšího předního kola. Charakteristiku tlumičů lze nastavit ve třech stupních.
Sériová výbava zahrnuje mj. parkovací asistent plus, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, automatické podavače bezpečnostních pásů, větrnou clonu, paket osvětlení, informační systém řidiče s doporučením přestávky k odpočinku a rozsáhlý paket zádržných systémů. Při hrozícím převrácení se za opěrkami hlavy zadních sedadel rychle vysunou odolné hliníkové desky. Mezi sportovní a luxusní prvky výbavy na přání patří třístupňové vyhřívání prostoru ve výšce hlavy, komfortní klíček, asistent dálkových světlometů, adaptivní světlomety a komfortní třízónová automatická klimatizace.
Pro RS 5 Cabriolet jsou k dispozici veškeré asistenční systémy z modelové řady A5. Adaptivní tempomat udržuje kabriolet v požadovaném odstupu od vpředu jedoucího vozidla a podporuje řidiče při brzdění. Do 30 km/h zahájí v případě nouze maximální brzdění. Audi side assist sleduje oblast za vozidlem a zvyšuje bezpečnost při změně jízdního pruhu. Systém Audi active lane assist usnadňuje jízdu v jízdním pruhu. Parkovací asistent plus lze rozšířit o zadní kameru.
V Německu budou první vozy Audi RS 5 Cabriolet předány zákazníkům na jaře 2013. Základní cena byla stanovena na 88 500 eur.


Základní technické údaje

Motor: zážehový amtosferický V8
Objem: 4163 ccm
Výkon: 331 kW při 8250/min
Specif.výkon: 79,5 kW/l
Točivý moment: 430 Nm při 4000-6000/min
Zrychlení 0-100 km/h: 4,9 s
Rychlost: 250 km/h
Kombin.spotřeba: 10,9 l/100 km


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar