Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi RS 7Sportback - ještě ostřejší

Audi RS 7 Sportback je tělesněním dynamiky, které má nyní ještě ostřejší podobu. Velké kupé přichází s novými světlomety LED a výkonnějším informačním a zábavním systémem. Jeho motor 4.0 TFSI zaručuje s výkonem 412 kW (560 k) a točivým momentem 700 N.m pozoruhodné jízdní výkony.

Audi RS 7 Sportback dává již na první pohled najevo svůj dynamický charakter celkovým vzhledem, který je definován dlouhou kapotou motoru, sportovně ladným průběhem střešních sloupků C a strmě klesající zádí. Pozornost k sobě přitahují také nové stylistické prvky. Mezi ně patří maska chladiče Singleframe s černou voštinovou mřížkou v typickém stylu modelů RS. Ještě individuálnější vzhled může získat díky třem na přání dodávaným stylistickým paketům s ozdobnými prvky s povrchovou úpravou matný hliník, uhlíkový kompozit nebo leskle černý lak.
Světlomety jsou sériově vybaveny diodami LED. Audi nabízí pro přední světlomety na přání inovativní technologii Audi Matrix LED v exkluzivním provedení s tmavými ozdobnými prvky. Součástí světlometů jsou dynamické ukazatele směru vpředu.

V elegantně černém interiéru, jemuž dominují sportovní sedadla RS, designéři přepracovali panel sdružených přístrojů, ovládací prvky výdechů ventilační soustavy, pádla pro manuální řazení za volantem a emblém quattro na přístrojové desce. Sériově dodávaný navigační systém MMI Navigation plus s MMI touch používá nejnovější generaci modulární platformy pro informační a zábavní systémy.
Motor 4.0 TFSI dosahuje výkonu 412 kW (560 k) a mezi 1750 a 5500/min maximální točivý moment 700 N.m. Tato jednotka katapultuje kupé z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Na přání dodávané pakety umožňují zvýšení nejvyšší rychlosti na 280 km/h, resp. 305 km/h. V kombinovaném režimu EU se motor V8 Biturbo spokojí s 9,5 litru paliva na 100 kilometrů. Klíčovým faktorem pro hospodárný provoz je systém COD (cylinder on demand), který vypíná při částečném zatížení čtyři válce.

Sportovně nastavená osmistupňová převodovka tiptronic s dlouhým převodem 8. stupně přenáší výkon osmiválce na trvalý pohon všech kol quattro. Na přání může být hnací řetězec quattro doplněn sportovním diferenciálem zadní nápravy.

Adaptivní vzduchové odpružení RS včetně adaptivního tlumení snižuje karoserii o 20 mm a patří k sériové výbavě. Řízení odpružení má pod kontrolou systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Audi nabízí jako alternativu tužší sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control). Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule měnitelným převodem.

Přepracované Audi RS 7 Sportback jezdí na 20“ kovaných kolech z lehké slitiny, na přání jsou k dispozici 21“ kola. Speciální konstrukce čtyř brzdových kotoučů s vnitřním chlazením a zvlněným okrajem snižuje hmotnost. Jejich místo mohou na přání zaujmout kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC disponuje sportovním režimem a řidič jej může v případě potřeby zcela deaktivovat.

Němečtí i čeští zákazníci mohou Audi RS 7 Sportback objednávat od třetího čtvrtletí 2014. Základní cena činí 113 300 eur, cena pro český trh zatím nebyla stanovena.



Audi 6.6.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar