Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi RS 7 Sportback s výkonem 600 k

Audi Sport GmbH představuje na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem poprvé pětimístný model RS 7 Sportback s výrazně rozšířenou karoserií, zvýšeným výkonem a současně vysokou hospodárností díky částečně hybridnímu systému.

Nové Audi RS 7 Sportback vyvolá již na první pohled dojem nevšední stability. Široké podběhy kol umocňují sportovní charakter, nápadná šířka přitom není optickým klamem – s šířkou 1950 mm v úrovni předních blatníků je vůz o 20 mm na každé straně širší než Audi A7 Sportback. Nový model sice sdílí s karoserií výchozího modelu siluetu připomínající kupé, ale společné mají pouze kapotu, střechu, přední dveře a zadní výklopné víko. Specifický vnější design RS propůjčuje 5009 mm dlouhému automobilu pro cestování ve velkém stylu zcela odlišný charakter.

Příď nese nízkou a širokou masku chladiče Singleframe bez barevně odlišeného rámečku. Mřížka masky chladiče se specifickou trojrozměrnou voštinovou strukturou RS je leskle černá. Výrazné otvory pro přívod vzduchu na přídi s leskle černými vertikálními aerodynamickými plochami umocňují agresivní vzhled. Spodní část přídě zřetelně zakončuje horizontální lišta.

Při 100 km/h se ze zadního výklopného víka vysune spoiler. Výfuková soustava RS ústí do velkoryse dimenzované oválné koncovky v barvě chromu na každé straně, uložené ve specifickém nárazníku RS se zadním difuzorem a leskle černými stylistickými prvky. Nový model je sériově vybaven světlomety LED. Na přání dodávané světlomety RS Matrix LED s laserovými zdroji světla a tmavě tónovanými vnitřními plochami disponují společně se zadními svítilnami LED dynamickými ukazateli směru.


Výkony motoru V8
Motor 4.0 TFSI poskytuje výkon 441 kW (600 k) a točivý moment 800 N.m v širokém rozsahu otáček od 2050 do 4500/min. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne za3,6 s. Dalš í akceleraci učiní přítrž elektronický omezovač při 250 km/h. Na přání dodávaný dynamický paket zvýší nejvyšší rychlost na 280 km/h, dynamický paket plus až na 305 km/h.


Díky částečně hybridnímu systému (MHEV) s 48V hlavní elektrickou sítí snoubí jednotka 4.0 TFSI mimořádné výkony s vysokou úrovní hospodárnosti. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče dokáže při mírném zpomalování rekuperovat kinetickou energii (výkon až 12 kW) a ukládat ji po přeměně na elektrickou energii do lithium-iontového akumulátoru. Pokud řidič uvolní pedál plynu v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h, vybere řídicí jednotka poháněcí soustavy jednu ze dvou možností: V závislosti na jízdní situaci a nastavení systému Audi drive select získává model RS 7 Sportback zpět kinetickou energii, nebo jede po dobu až 40 sekund setrvačností s vypnutým motorem. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče při sešlápnutí pedálu plynu motor znovu spustí. Technologie MHEV umožňuje aktivovat systém start-stop již od 22 km/h. V každodenním provozu je díky tomu možné snížit spotřebu paliva až o 0,8 litru na 100 kilometrů.

Systém deaktivace válců je dalším modulem, který přispívá k hospodárnosti. Při nízkém až středním zatížení a otáčkách a při zařazených vyšších převodových stupních jsou deaktivovány válce 2, 3, 5 a 8 vypnutím vstřikování a zapalování a uzavřením sacích a výfukových ventilů. Při provozu na čtyři válce pracují aktivní válce v oblastech s vyšším zatížením a účinností, zatímco deaktivované válce se pohybují jako vzduchové pružiny dalekosáhle beze ztrát. Jakmile řidič sešlápne pedál plynu, jsou tyto válce okamžitě znovu aktivovány. Tyto změny jsou vždy otázkou pouhých několika milisekund a pro řidiče i cestující jsou prakticky nepostřehnutelné.

Čtyřlitrový motor vytváří sportovně výrazný zvuk vidlicového osmiválce. Řidič si může intenzitu zvukového projevu motoru nastavit v systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Na přání dodávaná sportovní výfuková soustava RS s černými koncovkami zajišťuje ještě intenzivnější zvuk. V režimech RS1 a RS2 rozhoduje zákazník sám o tom, zda má být zvuk sportovní nebo vyvážený.

Sériově dodávaná osmistupňová převodovka tiptronic s novou funkcí Launch Control předává hnací sílu motoru 4.0 TFSI trvalému pohonu všech kol quattro. Točivý moment je rozdělován mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 prostřednictvím výhradně mechanického mezinápravového diferenciálu. Dopředu může směřovat až 70 procent, dozadu až 85 procent.


Selektivní rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola optimalizuje agilní a bezpečné jízdní vlastnosti nového modelu RS 7 Sportback. Tato funkce mírně přibrzdí vnitřní kola při průjezdu zatáčkou ještě dřív, než dojde k jejich prokluzu. Sportovní diferenciál quattro dynamického paketu a dynamického paketu plus, dodávaného na přání, rozděluje hnací sílu při dynamickém průjezdu zatáčkou podle potřeby mezi jednotlivá zadní kola, a vylepšuje tak trakci, stabilitu a dynamiku.


podvozek

Podélné a příčné síly, působící na přední a zadní nápravu, jsou u nového modelu RS 7 Sportback odděleně zachycovány pětiprvkovým zavěšením. Většina ramen je stejně jako pomocné rámy náprav vyrobena z hliníkové slitiny. Rozchod kol je 1668 milimetrů vpředu a 1650 milimetrů vzadu.

Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení adaptive air suspension RS s elektronicky řízenými tlumiči se vyznačuje specifickou charakteristikou RS a díky novému modulu vzduchových pružin s tuhostí, zvýšenou o 50 procent, umožňuje novému modelu RS 7 Sportback poprvé dosažení nejvyšší rychlosti až 305 km/h. Sportovní podvozek RS se vzduchovým odpružením lze nastavit ve třech režimech a jeho součástí je automatické udržování stálé světlé výšky. Karoserie má v normální poloze o 10 mm nižší světlou výšku než Audi A7 Sportback se sériovým podvozkem. Od rychlosti 120 km/h se sníží o dalších 10 mm. Režim lift naopak zvýší světlou výšku vozidla při pomalé jízdě o 20 mm. Mimořádně široký rozsah nastavení sportovního podvozku RS se vzduchovým odpružením dává řidiči svobodný výběr mezi komfortem na dlouhých cestách a maximálními výkony.


Alternativou je sportovní podvozek RS plus se systémem Dynamic Ride Control (DRC). Podvozek je vybaven ocelovými pružinami a třístupňově nastavitelnými tlumiči, které jsou diagonálně vzájemně propojeny olejovým potrubím s centrálně umístěným ventilem. Při rychlém průjezdu zatáčkou ovlivňují ventily průtok oleje v tlumiči vnějšího předního kola, a to tak, že minimalizují nežádoucí náklon karoserie v příčném i podélném směru. RS 7 Sportback má díky tomu ještě těsnější spojení s vozovkou a lepší ovladatelnost. Nová generace tlumičů s integrovaným ovládacím ventilem umožnila výrazně zvětšit rozdíly mezi nastaveními v jednotlivých režimech systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.

Nový model je sériově vybaven progresivním řízením se sportovně strmým převodem. Sportovní gran turismo může mít na přání dynamické řízení všech kol. V nízkých rychlostech se zadní kola natáčejí až o pět stupňů v opačném směru než přední kola. Tím se zmenší průměr otáčení až o jeden metr. Ve středních a vyšších rychlostech se zadní kola natáčejí až o dva stupně ve stejném směru jako přední, což podporuje stabilitu zejména při rychlých změnách směru.

Řidič může měnit charakter prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Na výběr má šest jízdních režimů: comfort, auto, dynamic, efficiency a individuálně konfigurovatelné specifické režimy RS1 a RS2, které lze aktivovat přímo tlačítkem „RS-MODE“ na volantu. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select ovlivňuje mimo jiné řízení motoru a převodovky, posilovače řízení, podvozku, dynamického řízení všech kol, sportovního diferenciálu quattro, zvuku motoru i činnost automatické klimatizace. V režimu RS2 může řidič přepnout stisknutím tlačítka do sportovního módu také elektronicky řízený stabilizační systém ESC.

RS 7 Sportback je sériově vybaven 21“ koly z lehké slitiny s desetipaprskovým hvězdicovým designem a pneumatikami rozměru 275/35. Na přání nabízí Audi Sport specifická 22“ kola RS s 5 paprsky do V ve strukturálním designu. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají průměr 420 mm vpředu, 370 mm vzadu. Na přání dodávané keramické brzdy mají průměr 440 mm (vpředu) a 370 mm (vzadu). Nově vyvinutá keramická brzdová soustava RS má celkem o 34 kg nižší hmotnost než ocelová verze, a tím snižuje neodpružené hmoty.


interiér

Ukazatel „RS Monitor“ poskytuje řidiči na přání přehled o provozních teplotách komponentů poháněcího ústrojí, maximálních hodnotách zrychlení, tlaku v pneumatikách a jejich teplotě. Speciální ukazatele RS na digitálním panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit informují o tlaku v pneumatikách, točivém momentu, výkonu, teplotě motorového oleje, plnicím tlaku, naměřených časech na závodním okruhu a naměřených hodnotách podélného i příčného zrychlení. Při dosažení nejvyšších otáček je řidič vizuálně vyzván k zařazení vyššího převodového stupně.


Nový model RS 7 Sportback poskytuje v porovnání s předchůdcem ještě vyšší úroveň funkčnosti. Audi Sport nabízí čtyřdveřové gran turismo poprvé také se třemi sedadly vzadu. Sportovní čtyřmístná verze se dvěma sedadly vzadu je i nadále k dispozici. Zavazadlový prostor má objem 535 l, který lze sklopením dělených opěradel zadních sedadel zvětšit až na 1390 l.


Nejlepší výbava

K dispozici je více než 30 asistenčních systémů – včetně adaptivního asistenta řízení, asistenta pro průjezd křižovatkou, asistenta pro změnu jízdního pruhu, upozorňování na obrubník a prostorového kamerového systému.


Audi 19.9.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar