Audi RS 6 - sportovní sedan na úrovni
Největší výkon 580 k a točivý moment 650 N.m – se svým motorem V10 biturbo a trvalým pohonem všech kol quattro nemá Audi RS 6 konkurenci. Po kombi RS 6 Avant se představuje nyní tento model také jako sedan.
Přestože se jeho mimořádné jízdní výkony a vzrušující dynamika vyrovnají supersportovním vozům, nabízí Audi RS 6 v každodenním provozu praktičnost velkého manažerského sedanu. Motor je uměleckým dílem nejmodernější techniky. Vidlicový desetiválec s objemem 4991 cm³ využívá několik vítězných technologií Audi ze závodních tratí – přímé vstřikování benzinu FSI, mazání se suchou klikovou skříní a dvě turbodmychadla. K mohutné síle, dostupné v širokém pásmu otáček, pomáhá motoru přeplňování dvěma turbodmychadly s maximálním plnicím tlakem až 1,6 baru. Maximum točivého momentu 650 N.m je k dispozici od 1500 do 6250/min, což je prakticky celý rozsah využitelných otáček. Maximální výkon 426 kW (580 k) poskytuje tento motor od 6250 do svých maximálních otáček 6700/min.
Audi RS 6 dosahuje jízdních výkonů na úrovni supersportovního vozu, jak ostatně naznačuje výkonová hmotnost 3,4 kg/k. Na cestě k elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, kterou lze na přání zvýšit na 280 km/h, vystřelí RS 6 z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy.
S motorem je spojena šestistupňová převodovka tiptronic, která patří k nové generaci dynamických samočinných převodovek Audi. Doba její odezvy se zkrátila na desetinu sekundy, doba potřebná pro přeřazení je v porovnání s převodovkami používanými v jiných modelech poloviční a převody jsou krátké. Řidič může řadit manuálně volicí pákou nebo pádly na volantu. Na převodovku tiptronic navazuje soustava pohonu všech kol quattro.
Technologie použité v systému zavěšení kol zaručují řidiči působivé zážitky z jízdy. Každé z předních kol je zavěšené na čtyřech lehkých hliníkových ramenech, jejichž elastokinematika zajišťuje sportovní jízdní vlastnosti. Charakteristika posilovače řízení servotronic se mění s rychlostí jízdy a pro RS 6 byla nově nastavena. Převodka řízení má strmý převod 12,5:1. Rovněž kinematika zadního zavěšení byla upravena.
Konstruktéři použili exkluzivní technologii tlumení: systém DRC (Dynamic Ride Control) potlačuje naklánění karoserie při dynamických změnách výhradně mechanickou cestou. Tlumiče kol jsou vzájemně diagonálně propojeny hydraulickým potrubím a regulačními ventily. Při průjezdu zatáčkou se zvětší tok oleje k tlumiči zatíženého vnějšího předního kola, tím se přitvrdí jeho charakteristika a zmenší náklon karoserie. Ve spojení se sportovním podvozkem plus nabízí systém DRC výběr tří volitelných nastavení tlumičů – sportovní, dynamické a komfortní – která lze aktivovat prostřednictvím MMI.
Elektronický stabilizační systém ESP (včetně sportovního režimu) nabízí maximální potěšení z jízdy bez ústupků v oblasti bezpečnosti. Relativně vysoko umístěná hranice pro jeho aktivaci povzbuzuje řidiče k dynamickému stylu jízdy.
Nové Audi RS 6 jezdí na 19“ hliníkových kolech obutých do pneumatik 255/40. Působivý temperament krotí brzdová soustava, vpředu s šestipístkovými hliníkovými třmeny a kotouči o průměru 390 mm. Zadní brzdové kotouče mají průměr 365 mm. Zadní náprava je vybavena jednopístkovými plovoucími třmeny. Plovoucí ocelové kotouče mají velké chladicí kanály a axiální děrování, aby s nižší hmotností nabízely větší brzdný výkon.
Na přání se dodávají kola 9,5J x 20, umožňující montáž keramické brzdové soustavy, jejíž kotouče o průměru 420 (vpředu) a 356 (vzadu) mm váží dohromady o 12,2 kg méně než ocelové. Třmeny – vpředu osmipístkové – jsou lakované antracitovou barvou a nesou nápisy „Audi ceramic.“
Karoserie sedanu RS 6 je dlouhá 4,93 metru a okamžitě prozrazuje řadu charakteristických prvků, včetně masky chladiče Singleframe, vstupy vzduchu, adaptivních světlometů xenon plus se svítilnami LED pro denní svícení specifickými pro RS 6, rozšířených blatníků a dynamických linií bočních prahů, zadního difuzoru, spoileru integrovaného do víka zavazadlového prostoru a dvou oválných koncovek výfuku.
Výrazně anatomicky tvarovaná sportovní sedadla poskytují optimální oporu a pevné držení těla. Elektricky nastavitelná sedadla jsou čalouněná hedvábnou kůží Nappa, na přání se dodává kombinace kůže a Alcantary nebo kůže Valcona. Ještě sportovnější anatomická sedadla jsou v nabídce pro řidiče a předního spolujezdce. Sériová výbava zahrnuje dvouzónovou komfortní automatickou klimatizaci plus, kožený multifunkční sportovní volant RS se zploštělou spodní částí věnce, audiosystém Bose s prostorovým zvukem a navigační systém.
Také nabídka volitelné výbavy překypuje špičkovou technikou: varovný systém proti neúmyslnému vyjetí z jízdního pruhu Audi lane assist pomáhá řidiči udržet vůz ve svém jízdním pruhu; adaptivní tempomat udržuje stálý odstup od vpředu jedoucího vozidla a asistent pro změnu jízdního pruhu Audi side assist zvyšuje bezpečnost při přejíždění z jednoho pruhu do druhého sledováním případných překážek skrytých ve slepém úhlu. Telefonní sada Audi Bluetooth umožňuje perfektní integraci řidičova mobilního telefonu, aby se telefonování stalo luxusním zážitkem. Tato sada je začleněna do standardního ovládacího systému MMI, jehož nová generace má v Audi RS 6 svou premiéru.
Cena pro český trh začíná na 2 588 800 Kč s DPH při kurzu k 25. 9. 2008 (UniCredit Bank, devizi, prodej).
JL, 16.10.2008
Audi RS 6 dosahuje jízdních výkonů na úrovni supersportovního vozu, jak ostatně naznačuje výkonová hmotnost 3,4 kg/k. Na cestě k elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, kterou lze na přání zvýšit na 280 km/h, vystřelí RS 6 z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy.
S motorem je spojena šestistupňová převodovka tiptronic, která patří k nové generaci dynamických samočinných převodovek Audi. Doba její odezvy se zkrátila na desetinu sekundy, doba potřebná pro přeřazení je v porovnání s převodovkami používanými v jiných modelech poloviční a převody jsou krátké. Řidič může řadit manuálně volicí pákou nebo pádly na volantu. Na převodovku tiptronic navazuje soustava pohonu všech kol quattro.
Technologie použité v systému zavěšení kol zaručují řidiči působivé zážitky z jízdy. Každé z předních kol je zavěšené na čtyřech lehkých hliníkových ramenech, jejichž elastokinematika zajišťuje sportovní jízdní vlastnosti. Charakteristika posilovače řízení servotronic se mění s rychlostí jízdy a pro RS 6 byla nově nastavena. Převodka řízení má strmý převod 12,5:1. Rovněž kinematika zadního zavěšení byla upravena.
Konstruktéři použili exkluzivní technologii tlumení: systém DRC (Dynamic Ride Control) potlačuje naklánění karoserie při dynamických změnách výhradně mechanickou cestou. Tlumiče kol jsou vzájemně diagonálně propojeny hydraulickým potrubím a regulačními ventily. Při průjezdu zatáčkou se zvětší tok oleje k tlumiči zatíženého vnějšího předního kola, tím se přitvrdí jeho charakteristika a zmenší náklon karoserie. Ve spojení se sportovním podvozkem plus nabízí systém DRC výběr tří volitelných nastavení tlumičů – sportovní, dynamické a komfortní – která lze aktivovat prostřednictvím MMI.
Elektronický stabilizační systém ESP (včetně sportovního režimu) nabízí maximální potěšení z jízdy bez ústupků v oblasti bezpečnosti. Relativně vysoko umístěná hranice pro jeho aktivaci povzbuzuje řidiče k dynamickému stylu jízdy.
Nové Audi RS 6 jezdí na 19“ hliníkových kolech obutých do pneumatik 255/40. Působivý temperament krotí brzdová soustava, vpředu s šestipístkovými hliníkovými třmeny a kotouči o průměru 390 mm. Zadní brzdové kotouče mají průměr 365 mm. Zadní náprava je vybavena jednopístkovými plovoucími třmeny. Plovoucí ocelové kotouče mají velké chladicí kanály a axiální děrování, aby s nižší hmotností nabízely větší brzdný výkon.
Na přání se dodávají kola 9,5J x 20, umožňující montáž keramické brzdové soustavy, jejíž kotouče o průměru 420 (vpředu) a 356 (vzadu) mm váží dohromady o 12,2 kg méně než ocelové. Třmeny – vpředu osmipístkové – jsou lakované antracitovou barvou a nesou nápisy „Audi ceramic.“
Karoserie sedanu RS 6 je dlouhá 4,93 metru a okamžitě prozrazuje řadu charakteristických prvků, včetně masky chladiče Singleframe, vstupy vzduchu, adaptivních světlometů xenon plus se svítilnami LED pro denní svícení specifickými pro RS 6, rozšířených blatníků a dynamických linií bočních prahů, zadního difuzoru, spoileru integrovaného do víka zavazadlového prostoru a dvou oválných koncovek výfuku.
Výrazně anatomicky tvarovaná sportovní sedadla poskytují optimální oporu a pevné držení těla. Elektricky nastavitelná sedadla jsou čalouněná hedvábnou kůží Nappa, na přání se dodává kombinace kůže a Alcantary nebo kůže Valcona. Ještě sportovnější anatomická sedadla jsou v nabídce pro řidiče a předního spolujezdce. Sériová výbava zahrnuje dvouzónovou komfortní automatickou klimatizaci plus, kožený multifunkční sportovní volant RS se zploštělou spodní částí věnce, audiosystém Bose s prostorovým zvukem a navigační systém.
Také nabídka volitelné výbavy překypuje špičkovou technikou: varovný systém proti neúmyslnému vyjetí z jízdního pruhu Audi lane assist pomáhá řidiči udržet vůz ve svém jízdním pruhu; adaptivní tempomat udržuje stálý odstup od vpředu jedoucího vozidla a asistent pro změnu jízdního pruhu Audi side assist zvyšuje bezpečnost při přejíždění z jednoho pruhu do druhého sledováním případných překážek skrytých ve slepém úhlu. Telefonní sada Audi Bluetooth umožňuje perfektní integraci řidičova mobilního telefonu, aby se telefonování stalo luxusním zážitkem. Tato sada je začleněna do standardního ovládacího systému MMI, jehož nová generace má v Audi RS 6 svou premiéru.
Cena pro český trh začíná na 2 588 800 Kč s DPH při kurzu k 25. 9. 2008 (UniCredit Bank, devizi, prodej).
JL, 16.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















