Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback v edici performance

Nové modely Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance jsou ještě silnější a rychlejší než všechny dosavadní verze modelů RS 6 a RS 7, a to díky mnoha exkluzivním prvkům výbavy, které jim dodávají ostřejší vzhled a zajišťují emocionálnější zážitky z jízdy.

„Performance“ znamená u značky Audi v první řadě více výkonu. V porovnání s výchozími verzemi umožnila větší turbodmychadla a nárůst plnicího tlaku z 2,4 na 2,6 baru u motoru V8 Biturbo TFSI 4,0 litru v modelech RS 6 Avant performance (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 12,7–12,2 (WLTP) a RS 7 Sportback performance (12,5–12,0 l/100 km) zvýšení nejvyššího výkonu o 30 k a maximálního točivého momentu o 50 N.m. Nejvyšší výkon tak vzrostl z 441 kW (600 k) na 463 kW (630 k) a maximální točivý moment z 800 na 850 N.m. Modely performance zvládnou sprint z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, což představuje zlepšení o 0,2 sekundy v porovnání s výchozími modely RS 6/RS 7.


Méně je někdy více: Díky menší zvukové izolaci mezi motorovým prostorem a interiérem a v zadní části vozidla nadchnou modely RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance novou úrovní podmanivé akustiky. Navíc se tím snížila hmotnost o osm kilogramů. Pohotovostní hmotnost modelu RS 6 Avabt performance je 2090 kilogramů, RS 7 Sportback performance váží 2065 kilogramů.


Nový samosvorný mezinápravový diferenciál

Sériově dodávaná 8stupňová převodovka tiptronic s kratšími dobami řazení předává hnací sílu jednotky 4.0 TFSI trvalému pohonu všech kol quattro. Výhradně mechanicky pracující mezinápravový diferenciál rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. Při prokluzu kol je větší točivý moment automaticky přenášen na nápravu s lepší trakcí – až 70 procent může směřovat dopředu, nebo až 85 procent dozadu. Optimalizovaný samosvorný mezinápravový diferenciál je lehčí a kompaktnější. Vylepšuje jízdní dynamiku, zajišťuje citelně preciznější chování vozu v zatáčkách a potlačuje nedotáčivost vozu především v limitních situacích. Vůz kromě toho reaguje ještě přesněji na otočení volantu při vjezdu do zatáčky. Benefitem pro zákazníka je celkově ještě agilnější jízda.

Exkluzivní a sportovní

Nové modely jezdí sériově na 21“ kolech z lehké slitiny s 10paprskovým hvězdicovým designem, na nichž jsou namontovány pneumatiky rozměru 275/35. Kromě již nabízených 22“ kol z lehké slitiny jsou na výběr navíc také 22“ kola lehké konstrukce – leštěná s černým metalickým lakem, matně šedá, matně černá nebo matná v odstínu zlatá Neodym. V obou případech získá vůz ještě sportovnější vzhled. Vzdušný design s 5 paprsky ve tvaru písmene Y je inspirován motoristickým sportem a zlepšuje chlazení brzd. Kola s nižší hmotností jsou vyráběna náročným procesem kování a frézování. V porovnání s 22“ hliníkovými koly aktuálních modelů RS 6 Avant, resp. RS 7 Sportback, je nové kolo s lehkou konstrukcí o pět kilogramů lehčí. Díky snížení neodpružených hmot o 20 kilogramů je dosaženo ještě pohotovějších reakcí vozu.

K tomu přispívají také nové vysokovýkonné pneumatiky Continental „Sport Contact 7“ rozměru 285/30, které se dodávají společně s novými lehkými koly. Tyto pneumatiky nabízejí výrazně vyšší adhezi na suché i mokré vozovce, zmenšují sklon k nedotáčivosti při dynamických průjezdech zatáčkami a zvyšují celkovou preciznost jízdních vlastností v celém rozsahu provozních rychlostí. Nové pneumatiky kromě toho zkracují brzdnou dráhu ze 100 na 0 km/h až o dva metry.

Řidič může ovlivnit charakter vozidla prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Na výběr má šest jízdních režimů: efficiency, comfort, auto, dynamic a dva individuálně konfigurovatelné specifické režimy „RS1“ a „RS2“.

V modelech performance se však jednotlivé jízdní režimy liší ještě výrazněji. Například režim setrvačné jízdy je automaticky aktivován již jen v režimu efficiency. To znamená, že do rychlosti jízdy až 160 km/h se spalovací motor vypíná a vůz pokračuje v jízdě setrvačností bez spotřeby paliva nebo brzdného účinku motoru. Optimalizovaný software řídicí jednotky motoru navíc zajišťuje v režimu S ostřejší změny zatížení, pokud řidič aktivoval systémem Audi drive select jízdní modus „dynamic“ nebo provozní režim převodovky S – to přispívá k dalšímu zvýšení emocionality.

Nový software v řídicí jednotce převodovky kromě toho zkracuje doby řazení a zajišťuje citelně větší rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy.


Dynamický paket RS

Sériová výbava modelů RS 6 Avant performance a RS 7 performance zahrnuje dynamický paket RS. Jeho součástí je zvýšení nejvyšší rychlosti na 280 km/h, dynamické řízení všech kol, které prostřednictvím specifické úpravy softwaru RS podporuje řidiče aktivními zásahy do řízení na přední a zadní nápravě, a sportovní diferenciál quattro na zadní nápravě.

Na přání si mohou zákazníci objednat také dynamický paket RS plus, který nad rámec dynamického paketu RS obsahuje zvýšení nejvyšší rychlosti na 305 km/h a spolu s ním je třeba vybavit vůz keramickou brzdovou soustavu RS. V tomto případě jsou brzdové třmeny lakovány šedou, červenou nebo modrou barvou. Brzdové kotouče mají průměr 440 milimetrů (vpředu) a 370 milimetrů (vzadu). Keramické brzdy RS mají celkem o 34 kilogramů nižší hmotnost než ocelové, což snižuje neodpružené hmoty.

Ukazatele sériově dodávaného 12,3“ digitálního panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit plus nabízejí v nových modelech performance nové funkce. Ukazatel řazení v manuálním režimu převodovky mění zobrazení otáček ze zelené na žlutou a následně červenou, která svítí přerušovaně jako v motoristickém sportu, a řidiči ukazuje optimální okamžik pro řazení. Funkce Launch Control, která maximálně využívá potenciál zrychlení, signalizuje novými symboly semaforu ideální okamžik pro start.


Zákazníci mohou modely RS 6 Avant performance* a RS 7 Sportback performance* objednávat od 8. prosince.
Audi RS6 Avant performance od 3 501 900 Kč
Audi RS7 Sportback od 3 587 900 Kč

včetně prodloužené tovární záruky 4 roky / 120 000 km.



Audi 11.12.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar