Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi RS 3 Sportback s výkonem 340 k

Mimořádně dynamické modely RS stojí na vrcholu příslušných modelových řad Audi a nové Audi RS 3 Sportback, které vzniklo v režii společnosti quattro GmbH, přináší nyní tuto úspěšnou filozofii do kompaktní třídy. Nový vrcholný model ukazuje svůj koncentrovaný potenciál již na první pohled.

[*$]

Přední spoiler a antracitová maska chladiče Singleframe dodávají vozu dravý výraz společně se světlomety Xenon plus. Boční profil vozu definují vystouplé přední blatníky z plastového kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, markantní prahové lišty a kryty vnějších zpětných zrcátek s matným hliníkovým dekoru. Sportovní záď je zakončena velkým střešním spoilerem, leskle černým difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku.
Iinteriér je černý, sportovní sedadla mají potahy z jemné kůže Nappa sešité kontrastní stříbrnou nití, ozdobné prvky se lesknou klavírním lakem nebo novou hliníkovou úpravou „Aluminium Race“. Multifunkční sportovní kůží obšitý volant má dole zploštělý věnec. Informační systém zahrnuje ukazatel plnicího tlaku, teploměr oleje a stopky.
Pod kapotou je zážehový pětiválec 2.5 TFSI přeplňovaný turbodmychadlem. Ze zdvihového objemu 2,5 litru poskytuje výkon 250 kW (340 k) a točivý moment 450 N.m. Hnací síla je na vozovku přenášena sedmistupňovou převodovkou S tronic a trvalým pohonem všech kol quattro.
Z nuly na 100 km/h jede za 4,6 s, rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. V průměru spokojí s 9,1 l/100 km, na čemž se podílí elektronicky řízené olejové čerpadlo a rekuperační systém.
Řidič může provozovat sedmistupňovou převodovku S tronic ve dvou režimech automatizovaného řazení a v jednom manuálním módu, pádly na volantu nebo pákou voliče. Maximální akceleraci z klidu zajistí funkce „Launch Control“ s minimálním prokluzem kol.
Sílu přenáší na vozovku trvalý pohon všech kol quattro, jehož srdcem je elektronicky řízená mezinápravová lamelová spojka, uložená na konci spojovacího hřídele před zadním diferenciálem. Sada lamelových spojek uvnitř spojky se otáčí v olejové lázni.
Základem precizní ovladatelnosti je tuhá karoserie a vyspělý podvozek. Čtyřprvková zadní náprava s rozchodem kol 1528 mm je uložena v pomocném rámu. Uspořádání ramen z vysokopevnostní oceli umožňuje odděleně přenášet podélné a příčné síly. V případě přední nápravy, jejíž rozchod kol byl rozšířen na 1564 mm, se jedná o konstrukci McPherson. Důležité komponenty přední nápravy jsou vyrobeny z hliníku.
Odpružení zajišťují vinuté pružiny a nové tlumiče. Sportovní podvozek snižuje karoserii v porovnání s A3 o 25 mm. Vůz jezdí na 19“ litých kolech z hliníkové slitiny s pneumatikami 235/35 vpředu a 225/35 vzadu. Kola mají leštěnou povrchovou úpravu se vzhledem titanu, na přání mohou být černá s červeným okrajem ráfku.
Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 370 mm a vzadu 310 mm. Třecí plochy kotoučů vpředu jsou v zájmu maximálního odvodu tepla odvrtávané a duté čepy je spojují se středem brzdového kotouče z hliníku. Během brzdění je svírají čtyřpístkové pevné třmeny lakované leskle černou barvou a opatřené logem RS. Stabilizační systém ESP je vybaven sportovním režimem a řidič ho může kompletně vypnout.
Audi začne dodávat modely RS 3 Sportback zákazníkům před létem, základní cena je stanovena na 1 384 700 Kč.


JL, 24.3.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar