Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi RS 3 Sportback s ostřejším motorem

Nové Audi RS 3 Sportback završuje sportovní nabídku výrobce prémiových vozů z Ingolstadtu v kompaktním segmentu. Po světové premiéře modelu RS 3 Limuzína na Pařížském autosalonu 2016 následuje na nadcházejícím autosalonu v Ženevě model RS 3 Sportback.

Zdrojem hnací síly je v modelu Audi RS 3 Sportback nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě. Jednotka 2.5 TFSI dosahuje s 294 kW (400 k) o 33 k vyššího výkonu než předchozí agregát a je o 26 kilogramů lehčí, mimo jiné díky hliníkovému bloku válců. Maximální točivý moment 480 N.m je k dispozici již při 1700 otáčkách za minutu a zůstává konstantní až do 5850 otáček za minutu. RS 3 Sportback tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Ohromující akceleraci doprovází nezaměnitelný zvuk pětiválce, který vzniká střídavým zapalováním směsi v bezprostředně sousedících a od sebe vzdálených válcích. Na přání zvýší Audi elektronicky omezenou nejvyšší rychlost z 250 na 280 km/h.

Nový motor 2.5 TFSI používá pro ještě lepší tvorbu směsi dvojité vstřikování, přímé do spalovacích prostorů a nepřímé do sacího potrubí. Audi valvelift system variabilně mění dobu otevření výfukových ventilů v závislosti na zatížení a otáčkách. Tím je zajištěna nízká spotřeba paliva při nízkém a středním zatížení i spontánní reakce a vysoká hnací síla při maximálním zatížení. RS 3 Sportback spotřebuje v kombinovaném cyklu EU 8,3 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 189 gramů na kilometr.


Pohon quattro


Hnací síla pětiválce je přenášena na vozovku prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic a trvalého pohonu všech kol quattro. Elektrohydraulická lamelová spojka rozděluje točivý moment variabilně mezi nápravy. Čím sportovnějším způsobem řidič řídí, tím dříve a častěji je velká část točivého momentu přenášena na zadní nápravu. Řízení pohonu všech kol quattro je sériově integrováno do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select, což platí i pro řízení, převodovku S tronic, řídicí jednotku motoru, nastavitelné výfukové klapky a na přání dodávaný sportovní podvozek RS plus s adaptivní regulací tlumičů. Řidič může měnit charakteristiku těchto komponentů v režimech comfort, auto, dynamic a individual. Ovladatelnost a jízdní vlastnosti optimalizuje elektronicky řízený stabilizační systém ESC se selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola a sportovním režimem se specifickým nastavením RS.



Širší rozchod kol


RS 3 Sportback nabízí fascinující jízdní dynamiku a suverénní stabilitu díky progresivnímu řízení, čtyřprvkové zadní nápravě a podvozku s tuhou charakteristikou a o 25 mm nižší světlou výškou v porovnání s A3. Přední náprava má o 20 mm širší rozchod kol než u výchozího modelu a tomu odpovídají také výrazně rozšířené podběhy kol. Audi sériově montuje 19“ kola z lehké slitiny s pneumatikami rozměru 235/35, za nimiž pracuje brzdová soustava s kotouči o průměru 370 mm. Alternativně jsou vpředu k dispozici kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Na zadní nápravě nalézají uplatnění brzdové kotouče s průměrem 310 mm a plovoucími třmeny.



Markantní design RS


RS 3 Sportback dává navenek najevo svou sílu výraznou maskou chladiče Singleframe s leskle černou voštinovou mřížkou, velkými otvory pro přívod vzduchu a hranatými obloženími bočních prahů. Díky nově tvarované liště na nárazníku působí příď ještě širším dojmem. Lištu ukončují na obou stranách úzké, svislé „trychtýře“. Světlomety LED s výrazným světelným designem jsou součástí sériové výbavy, na přání nabízí Audi světlomety s technikou Matrix LED. Vzadu přitahuje pozornost výrazný střešní spoiler RS společně s difuzorem a velkými oválnými koncovkami výfukové soustavy RS.



Stopky, ukazatel plnicího tlaku


Centrálně umístěný displej informačního systému řidiče zahrnuje ukazatel plnicího tlaku, ukazatel teploty motorového oleje a stopky pro měření času na kolo při jízdě na závodním okruhu. Na přání dodávaný digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit zobrazuje také údaje informačního a zábavního systému. Speciální režim zobrazování RS přesune doprostřed otáčkoměr. Po jeho stranách může řidič sledovat informace o točivém momentu, dosahovaném zrychlení a tlaku v pneumatikách. Pokud pracuje převodovka v manuálním režimu, vyzývá barevně osvětlená stupnice řidiče k zařazení vyššího převodového stupně pádly na volantu nebo pákou voliče, jakmile se otáčky přiblíží k maximálnímu limitu.



Sportovní interiér a vysoký komfort


RS 3 Sportback je sériově vybaven sportovními sedadly čalouněnými černou jemnou kůží Nappa. Na přání mohou řidič a spolujezdec vpředu usedat do ještě výrazněji tvarovaných sportovních sedadel RS s integrovanými opěrkami hlavy. U obou variant sedadel jsou opěradla zdobena logy RS. Sportovní volant RS obšitý kůží má dole zploštělý věnec a nese tlačítka pro ovládání informačního a zábavního systému. Hlavním ovládacím prvkem je otočné tlačítko na konzole středového tunelu. Jeho horní plocha má na přání podobu touchpadu. Jeho prostřednictvím může řidič procházet seznamy, měnit měřítko zobrazení a psát znaky. Ovládání usnadňuje také vyhledávací funkce, která nabízí hledané obsahy již po zadání několika písmen. Hlasové ovládání zpracovává dotazy a pokyny pronášené hovorovou řečí.

Mezi další výjimečné prvky výbavy patří Audi phone box, audiosystém Bang & Olufsen s výkonem 705 W a četné asistenční systémy. Asistent pro jízdu v dopravní koloně udržuje v popojíždějící dopravě bezpečný odstup od vozidla vpředu při jízdě rychlostí až 65 km/h a krátkodobě přebírá od řidiče řízení. Pro Audi RS 3 Sportback jsou novinkou rovněž asistent pro stav nouze, který v případě potřeby automaticky vozidlo zastaví, a asistent pro sledování vozidel přijíždějících vzadu ze stran při couvání, který detekuje nebezpečí při vyjíždění z parkovacího místa.



Uvedení na trh a ceny


V rámci prodejního konceptu „Audi Sport“ bude možné objednávat kompaktní modely RS 3 Sportback a RS 3 Limuzína v České republice od dubna 2017, kdy budou také oznámeny ceny. Uvedení na trh bude následovat v srpnu 2017.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar