Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi R8 ve dvou verzích - 540 k a 610 k

Audi představuje na Ženevském autosalonu druhou generaci vysokovýkonného sportovního vozu R8. Ještě ostřejší a dynamičtější charakter dodává vozu motor V10 v kombinaci s novým pohonem všech kol quattro.

Audi R8 je špičkovým sportovním vozem Audi díky vysokootáčkovému motoru se suverénními výkonovými parametry, který je uložen uprostřed před zadní nápravou, důslednému konceptu lehké konstrukce a extrémně dynamickému podvozku s pohonem všech kol quattro a variabilnímu rozdělování točivého momentu.

Zákazníci budou mít na výběr motor 5.2 FSI ve dvou verzích s výkonem 397 kW (540 k), resp. 449 kW (610 k). Vrcholný model zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 s a v další akceleraci může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 330 km/h.

Zvuk atmosféricky plněného motoru V10, jehož křivka točivého momentu vrcholí při 6500/min hodnotou 560 N.m, je ještě ostřejší. Hnací sílu přenáší sedmistupňová převodovka S tronic a nový pohon všech kol quattro.
Točivý moment je rozdělován v závislosti na provozních podmínkách – v extrémním případě může být 100 % síly přenášeno na přední nebo zadní nápravu. Nový režim performance, nabízený systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select, přizpůsobuje nejdůležitější parametry jízdní dynamiky hodnotě přilnavosti povrchu vozovky.

Vrcholný model R8 V10 plus váží bez provozních náplní 1454 kilogramů. Navzdory rozšíření výbavy o četné nové prvky a vyšší tuhosti je o 50 kg lehčí než předchůdce. Základem pro dosažení nízké hmotnosti a optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravy je konstrukce prostorového rámu Audi Space Frame z různých materiálů. Kombinace hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny v prostorovém rámu stanovuje nová měřítka z hlediska snižování hmotnosti, zvyšování tuhosti a pasivní bezpečnosti. Aerodynamicky optimalizovaná spodní část vozu, do níž je integrován dlouhý difuzor, zvyšuje přítlak. Také podvozek s koly zavěšenými na dvojicích příčných ramen ukazuje úzké sepjetí nového Audi R8 se světem motoristického sportu.


Výrazně sportovní charakter se zrcadlí v jeho designu. Vizuálním rozpoznávacím rysem jsou sériově dodávané světlomety LED. Audi nabídne i bodová laserová světla pro dálkové světlomety, která poskytují ještě větší dosah a světelný výkon. Tato inovativní světelná technika je doplněna dynamickými ukazateli směru vpředu.

Budíky mají v novém panelu přístrojů Audi virtual cockpit digitální podobu. Nejdůležitější ovládací prvky jsou seskupeny na volantu v tzv. satelitech. V interiéru panuje atmosféra závodního vozu. Ovládací prvky klimatizace umocňují svým „vznášejícím se“ designem lehkost přístrojové desky. Sériová výbava zahrnuje navigační systém MMI Navigation plus s MMI touch.
Prodej nového modelu Audi R8 bude zahájen v létě 2015. Ceny byly stanoveny na 165 000 eur za R8 V10, resp. 187 400 eur za vrcholnou verzi R8 V10 plus.

Speciální verze: Audi R8 e-tron

Druhá generace Audi R8 tvoří mj. základ pro nový evoluční stupeň elektricky poháněného vysokovýkonného sportovního vozu R8 e-tron o výkonu 340 kW a točivém momentu 920 Nm To umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s. Díky nové technologii akumulátorů byl v porovnání s prvním prototypem prodloužen dojezd na více než dvojnásobek a nyní činí více než 450 kilometrů.



9.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar