Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi R8 Spyder V10 - co si přát víc

Audi představuje na mezinárodním autosalonu v New Yorku nový otevřený vysokovýkonný sportovní vůz R8 Spyder s atmosféricky plněným motorem 5.2 FSI V10 o výkonu 540 k. Nejvyšší výkon desetiválce umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a jízdu nejvyšší rychlostí 318 km/h.

R8 Spyder má lehkou plátěnou skládací střechu, jejíž krajní zadní partie jsou protaženy směrem k zádi. Tyto prvky zajišťují potřebné propnutí tkaniny a společně s velkým víkem prostoru pro složenou střechu dokonale ladí s designem výkonného sportovního vozu. Elektrohydraulický mechanismus otevře a zavře střechu během 20 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Zadní okno lze zasunout do stěny mezi interiérem a motorovým prostorem. Jsou-li všechna okna ve vysunuté poloze, proudí vzduch nad karoserií jen s minimem turbulencí.

Otevřený dvoumístný vůz bez provozních náplní váží pouhých 1612 kilogramů. Odolný skelet je tvořen nově vyvinutým prostorovým rámem Audi Space Frame (ASF) z hliníku a uhlíkových kompozitů. Hliníkové díly mají podíl 79,6 procenta a je z nich vyrobena příhradová konstrukce, vyztužené v oblasti prahů, střešních sloupků A a rámu čelního okna. Inovativní metody výroby snižují hmotnost jednotlivých dílů až o deset procent. Velmi tuhá karoserie váží díky tomu pouhých 208 kilogramů, přičemž torzní tuhost se zvýšila o více než 50 procent v porovnání s předchůdcem.

Zdrojem je výkonný atmosfericky plněný motor objemu 5,2 litru s dvojitým vstřikováním, uložený uprostřed před zadní nápravou. Nejvyšší výkon 397 kW (540 k) a maximální točivý moment 540 N.m při 6500/min je zárukou zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 s a nejvyšší rychlosti 318 km/h. Hospodárné technologie, jako je nový volnoběžný režim, v němž je motor modelu R8 odpojen od hnacího řetězce, snižuje zároveň spotřebu paliva v porovnání s předchůdcem o deset procent. Nový R8 Spyder spotřebuje 11,7 l/100 km.

Za motorem je uložena sedmistupňová převodovka S tronic, která umožňuje extrémně rychlé řazení a řidič ji ovládá elektronicky, bez mechanického spojení (by wire). Dvouspojková převodovka předává hnací sílu nově koncipovanému pohonu všech kol quattro s elektrohydraulicky ovládanou lamelovou spojkou na přední nápravě. Mezinápravová spojka, která je pro zajištění maximálních výkonů chlazená kapalinou, rozděluje hnací sílu variabilně v závislosti na jízdní situaci – v extrémním případě je na přední nebo zadní nápravu přenášeno až 100 procent. Inteligentní řízení je integrováno do systému Audi drive select, který nabízí čtyři režimy – od dynamického, až po komfortně laděné nastavení. Je-li vůz vybaven na přání dodávaným volantem R8 Performance s věncem obšitým kůží, jsou navíc k dispozici další tři jízdní režimy dry, wet a snow. Díky nim je chování vozidla ještě preciznější a stabilnější, přizpůsobené stavu vozovky.

Řidiče může multifunkčními a satelitními tlačítky ovládat všechny důležité funkce, aniž by pouštěl volant a odvracel zrak od vozovky. Zcela digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 12,3“ poskytuje veškeré informace v grafické podobě s prostorovým zobrazením – na přání i ve speciálním režimu Performance s údaji o jízdní dynamice.

Součástí sériové výbavy je navigační systém MMI Navigation plus s intuitivním ovládáním MMI touch a mikrofony integrované do bezpečnostního pásu, s nimiž je hlasové ovládání hovorovou řečí a telefonování ještě komfortnější. Požadované informace a funkce lze rychle nalézt díky vyhledávání MMI, které nabízí nápovědu již po zadání několika písmen.

Zpracování nového modelu R8 Spyder, který je vyráběn v manufaktuře u Neckarsulmu s téměř výlučným podílem manuální práce, splňuje nejvyšší nároky na kvalitu. Na řidiče a spolujezdce čekají sportovní nebo skořepinová sedadla s výrazněji tvarovanými bočními polštáři pro ještě lepší boční vedení. Nad rámec bohaté sériové výbavy si mohou zákazníci téměř neomezeně individualizovat jak exteriér, tak interiér. Vnější díly karoserie, jako jsou přední spoiler, difuzor a nové boční ozdobné panely za dveřmi, se dodávají i v podobě z uhlíkového kompozitu. Světlomety LED s nově vyvinutou laserovou technikou nabízejí řidiči maximální viditelnost a dosah, čímž výrazně zvyšují úroveň bezpečnosti při jízdě za tmy.



Audi 29.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar