Audi R8 LMS - novinka pro okruhy
Zároveň s novým sériově vyráběným modelem R8 slaví debut druhá generace závodního vozu R8 LMS, na jejímž vývoji úzce spolupracovali kolegové ze závodního oddělení i sériové výroby.
Jak sériová verze R8, tak i závodní R8 LMS poskytují v porovnání s předchůdcem výrazně vyšší výkony. Oba vozy mají cca 50 procent dílů shodných.
Karoserie závodního vozu GT3 s pohonem zadních kol vychází z prostorového rámu ASF vyrobeného z různých materiálů, který byl ve velmi namáhaných oblastech patřičně vyztužen. Rám byl navíc doplněn bezpečnostním rámem. Naprostá většina vnějších panelů karoserie je vyrobena z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Homologační hmotnost činí 1225 kilogramů.
Motor V10 je prakticky identický se sériově vyráběným agregátem a poskytuje výkon cca 430 kW (585 k) – v závislosti na příslušných předpisech a předepsaném restriktoru sání.
Prodej nového R8 LMS soukromým závodním týmům po celém světě bude zahájen pro sezonu 2016. Letos čekají na nový závodní vůz již první tovární nasazení v mezinárodních vytrvalostních a krátkých závodech, jakož i v zážitkovém programu pro zákazníky Audi driving experience.
Karoserie závodního vozu GT3 s pohonem zadních kol vychází z prostorového rámu ASF vyrobeného z různých materiálů, který byl ve velmi namáhaných oblastech patřičně vyztužen. Rám byl navíc doplněn bezpečnostním rámem. Naprostá většina vnějších panelů karoserie je vyrobena z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Homologační hmotnost činí 1225 kilogramů.
Motor V10 je prakticky identický se sériově vyráběným agregátem a poskytuje výkon cca 430 kW (585 k) – v závislosti na příslušných předpisech a předepsaném restriktoru sání.
Prodej nového R8 LMS soukromým závodním týmům po celém světě bude zahájen pro sezonu 2016. Letos čekají na nový závodní vůz již první tovární nasazení v mezinárodních vytrvalostních a krátkých závodech, jakož i v zážitkovém programu pro zákazníky Audi driving experience.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout