Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi R8 Coupé V10 GT RWD - limitovaná edice bez kompromisu

Společnost Audi Sport GmbH představuje dvanáct let po premiéře prvního modelu Audi R8 GT druhou edici tohoto exkluzivního supersportovního vozu, nové Audi R8 Coupé V10 GT RWD. Výkon atmosféricky plněného motoru V10 se zdvihovým objemem 5,2 litru byl zvýšen na 456 kW (620 k). Jedná se tak o nejvýkonnější model s pohonem zadních kol v historii značky.

V porovnání s modelem R8 V10 performance RWD s výkonem 570 k (komb. spotřeba paliva v l/100 km: 12,9 – 12,5), který se stal výchozím základem pro druhou edici R8 GT, zvýšila společnost Audi Sport GmbH výkonové parametry speciální verze na úroveň modelu quattro. Konkrétně to znamená 620 k z 10 válců o zdvihovém objemu 5,2 litru a 565 N.m dostupných od 6400 do 7000/min (max. 8700/min).


Nové R8 GT (komb. spotřeba paliva v l/100 km: 15,0 – 14,9) díky tomu dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 sekundy, pokořit hranici 200 km/h za pouhých 10,1 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 320 km/h.


Dalším zásadním rozdílem je nová sedmistupňová dvouspojková převodovka s ještě kratšími dobami řazení. Nová převodovka umožňuje díky pozměněným převodům ještě pozoruhodnější zrychlení na všechny převodové stupně. R8 GT* má kromě toho exkluzivní designový prvek v podobě černě lakovaného sacího potrubí.


Nový jízdní režim „Torque Rear“

Společnost Audi Sport GmbH, která vyrábí nový model R8 GT převážně manuálně v manufaktuře Böllinger Höfe, nabízí poprvé režim „Torque Rear“. Prokluz kol zadní nápravy má pod kontrolou protiprokluzový systém ASR, který je součástí elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC. Řídicí jednotka ASR pracuje se sedmi charakteristikami, které nabízejí řidiči odlišné úrovně podpory. První úroveň umožňuje malý prokluz, zatímco v sedmé úrovni je povolen velký prokluz kol. Řidič si může nastavit požadovanou úroveň přenosu točivého momentu na zadní kola otočným ovladačem na volantu. Tato funkce umožňuje také přizpůsobovat nastavení vozidla vývoji řidičských dovedností i změnám stavu vozovky. Řídicí jednotka motoru reguluje přenos hnací síly na zadní nápravu v závislosti na nastavení, a zohledňuje přitom informace od senzorů sledujících otáčení kol, úhel otočení volantu, polohu pedálu plynu a zařazený převodový stupeň.



Méně je více

Různá opatření přinesla v porovnání s modelem R8 Coupé V10 performance RWD snížení pohotovostní hmotnosti (bez řidiče) o 20 kilogramů na 1570 kilogramů. Klíčovou roli pro snížení hmotnosti sehrála exkluzivní 20“ kola s 10 paprsky, která lze kombinovat s vysoce výkonnými pneumatikami Michelin Sport Cup 2 koncipovanými pro jízdu na silnicích i závodních okruzích.


Extrémně výkonná brzdová soustava s keramickými kotouči přinesla další úsporu hmotnosti. Vůz je navíc vybaven skořepinovými sedadly R8 a supersportovním podvozkem, jehož příčný zkrutný stabilizátor vpředu je vyroben z uhlíkového kompozitu. Příčný zkrutný stabilizátor společně se dvěma táhly, vyrobenými z červeně eloxovaného hliníku, který je odolný vůči korozi, snižuje hmotnost a zvyšuje jízdní dynamiku v zatáčkách. Ještě sportovnější nastavitelný podvozek je pro model R8 GT k dispozici na přání. Řidič si v tomto případě může nastavit u svého vozu R8 GT světlou výšku a tuhost tlumičů ve fázích stlačování a roztahování. Zákazníci obdrží při převzetí vozu R8 GT návod pro nastavení a příslušné nářadí.


Vzhled, který odpovídá postavení

Nové Audi R8 V10 GT RWD se odlišuje od svých sourozenců exkluzivními vnějšími doplňky. Prvním odlišujícím prvkem je černý nápis „R8 GT“ na zádi. Černé jsou také všechny další emblémy. Leskle černý paket Carbon Aerokit byl vyvinut v aerodynamickém tunelu, aby zvyšoval jízdní stabilitu a umožňoval projíždět zatáčky ještě vyššími rychlostmi. Součástí paketu je přední spoiler společně s drobnými aerodynamickými prvky na přídi, kryty bočních prahů, aerodynamickými prvky na bočních stěnách zadního nárazníku snižujícími součinitel aerodynamického odporu vzduchu, difuzorem a zadním spoilerem s esovitým zavěšením, které optimalizuje proudění vzduchu pod přítlačnou plochou, a zvyšuje tak aerodynamickou účinnost.

Podobně jako předchůdce se bude i nové R8 GT dodávat v matném odstínu šedá Suzuka. Alternativně jsou k dispozici metalické laky v odstínech červená Tango a šedá Daytona.

Společnost Audi Sport GmbH odkazuje na první R8 GT z roku 2010 také v interiéru, jemuž vládne kombinace černé a červené barvy, a to včetně červených bezpečnostních pásů, které byly nabízeny pouze pro R8 GT před 12 lety. Podlahové rohože a skořepinová sedadla R8 zdobí název speciální edice v černé a červené barvě. Zákazníci navíc naleznou pořadové číslo svého vozu R8 GT* vložené do ozdobného prvku z uhlíkového kompozitu uprostřed hlavice páky voliče.


Audi 6.10.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar