Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi R8 (II) - interiér pro náročné

Ryze sportovní atmosféra v kokpitu a dokonalé ovládnutí vozu nebo pohoda za volantem a jednoduché ovládání? Dostatek prostoru a pohodlí pro delší cesty nebo vnímání vysoké kvality?

V případě Audi R8 nejde o vzájemně se vylučující protiklady, ale rozdílné tváře elegantního sportovního vozu. Ve chvíli otevření dveří stačí pouhý pohled, abyste poznali, jak se interiér od všech ostatních sportovních vozů liší svou stylistickou dynamikou.
Ústředním prvkem kokpitu je tzv. monoposto – velkorysý oblouk obklopující řidiče a evokující dojem jednomístného závodního vozu. Obrovský oblouk ohraničující volant a opticky spojující všechny displeje, ukazatele a ovládací prvky je ovládacím centrem vozu. Palubní přístroje spolu se stínícím krytem jsou zakomponovány do interiérového konceptu monoposto. Displej rádia a navigačního systému s palubním systémem MMI a ovládacími prvky automatické klimatizace jsou na pravé straně. To se již nalézáme na přechodu mezi monopostem a vysokým středovým tunelem s extrémně krátkou řadicí pákou vedenou v otevřené kulise z ušlechtilé oceli. (alternativně volič robotizované sekvenční převodovky R tronic). Na druhé straně pokračuje monoposto plynule do dveří, jejichž madla tvoří pokračování velkého oblouku z přístrojové desky.
Tříramenný volant o průměru 365 mm zůstává hlavním ovládacím prvkem vozu a současně ergonomicky navrženým dílem. Jeho věnec je dole horizontálně seříznut, což podporuje sportovní atmosféru. Při řešení ergonomie interiéru byla největší pozornost zaměřena na základní parametry uspořádání ovládacích prvků, zvláště důležitých při řízení. Mezi nejdůležitější patří krátké vzdálenosti a snadná dosažitelnost ovladačů. Displej palubního sytému MMI je dobře viditelný ze širokého zorného úhlu a ovládací prvky logicky umístěny pod ním. Vedle analogového ukazatele se rychlost zobrazuje digitálně na informačním systému, umístěném mezi přístroji. Elektronické stopky jsou jednou ze speciálních funkcí informačního systému pro chvíle, kdy chce řidič prověřit své schopnosti nebo schopnosti vozu na okruhu.
Od první chvíle bylo jasné, že R8 musí nabídnout v této třídě velkorysý prostor pro cestující. Výchozím bodem se stal dlouhý rozvor 2650 mm, který umožnil navrhnout interiér značné délky, optimálně široké rozsahy nastavení sedadel, prostor pro zavazadla za sedadly a více než dostatečný podélný prostor pro nohy. Pod přední kapotou se nachází zavazadlový prostor o objemu 100 l, dalších 90 litrů pak za předními sedadly.
Sedadla, vyvinutá a navržená speciálně pro R8, jsou dalším příkladem jedinečného spojení sportovních vlastností a každodenní použitelnosti. Na přání jsou dodávaná skořepinová sedadla. Díky vysoké tuhosti a prostorové struktuře karoserie připomínající bezpečnostní klece v závodních automobilech, poskytuje ASF® výborný základ pro vysokou míru pasivní bezpečnosti.
Bezpečnostní výbava obsahuje dva dvoufázově aktivované čelní airbagy, opěradla mají v sobě zabudovány kombinované boční airbagy s rozšířenou ochrannou funkcí pro tělo a hlavu, hlavové opěrky jsou konstruovány podle nejnovějších znalostí z výzkumu zaměřeného na předcházení zraněním krční páteře při nárazu zezadu.
(Pokračování zítra)

JL,8.5.2007






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar