Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Q7 - tady je svět ještě v pořádku

Audi znovu vylepšuje premianta v segmentu rodinných SUV čistým designem a zdokonalenou technikou. Svěží vnější design s novou přední a zadní partií zdůrazňuje silný charakter tohoto SUV, které boduje prvotřídní variabilitou a velkorysou nabídkou prostoru v až sedmimístném interiéru.

Úspěšný příběh modelu Audi Q7 se začal psát v roce 2003, kdy byla na autosalonu NAIAS v Detroitu představena studie s označením Audi Pikes Peak quattro. Jejímu pojetí designu, techniky a funkčnosti zůstává věrný i aktuální model Q7, který je i nadále koncipován jako automobil pro všechny druhy silnic a umírněné použití v terénu.

Audi Q7 svými přednostmi úspěšně přesvědčuje zákazníky na celém světě již 18 let. První SUV s logem čtyř kruhů bylo veřejnosti představeno v roce 2005 na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, a to u příležitosti tehdejšího 25. výročí trvalého pohonu všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen (rozdělování hnací síly mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60). Značka Audi postavila Q7 na start jako nový „superlativ“ v segmentu SUV, který v sobě snoubí suverenitu, sportovnost a mnohostrannost. Od té doby je Audi Q7*považováno za všestranný automobil, který kombinuje vysokou prestiž s rozmanitými možnostmi použití. Ke královskému dojmu přispívají impozantní rozměry. První generace se svou vnější délkou přesahující pět metrů, třímetrovým rozvorem náprav, sedmimístným interiérem a objemem zavazadlového prostoru až 2035 litrů okamžitě postavila na samý vrchol segmentu SUV. Vrcholnou verzí této modelové řady bylo v letech 2008 až 2012 Q7 V12 TDI, jehož nejvyšší výkon 500 k a maximální točivý moment 1000 N.m byl v celém segmentu SUV nevídaný. Verze V12 TDI byla navíc vůbec prvním vozem značky Audi, který opouštěl brány bratislavského výrobního závodu sériově s keramickými kotoučovými brzdami.

Ostatní nabídka pokrývala rozsah výkonů od 272 do 350 k pro benzinové motorizace zatímco naftové motorizace dosahovaly až výše uvedeného výkonu 500 k. Od zahájení výroby v roce 2006 do jejího ukončení v roce 2015 se pro první generaci modelu Q7 rozhodlo více než 550 000 zákazníků.


Působivý, velkorysý, elegantní: exteriér

Nový model Q7 je druhou rozsáhlou modernizací druhé generace, která byla představena v roce 2015 s řízením všech kol a v roce 2019 prošla první zásadní modernizací. Nezaměnitelná, vzpřímená maska chladiče Audi Singleframe s osmiúhelníkovým designem přesvědčí nyní vertikálními ozdobnými prvky. Ty mají u základního exteriéru kapkovitý tvar, zatímco u exteriérového paketu S line a u modelu SQ7 TFSI mají tvar písmene L. Tím je na první pohled patrná příslušnost mezi vrcholné modely značky Audi. Q7 se tak také viditelně odlišuje od modelů řady A.
Vzhled zvýrazňují nově, výrazněji tvarované otvory pro přívod vzduchu s barevnými rámečky, které jsou čistě integrovány do základního tvarového řešení.

Designéři minimalizovali použití ozdobných prvků, aby vozu dodali ještě čistější, puristický vzhled. Základní verzi lze od exteriérového paketu S line rozpoznat na první pohled. V základní variantě jsou oblasti na předním nárazníku, ochranné lišty na dveřích a difuzor barevně odlišeny, což umocňuje robustní offroadový vzhled. Všechny agregáty mají výfukovou soustavu s plnohodnotnými a vizuálně atraktivními koncovkami.


Individualizace

V sériové výbavě osvětlují vozovku výkonné světlomety LED. Na přání si mohou zákazníci zvolit světlomety Matrix LED. Kromě toho jsou k dispozici světlomety HD Matrix LED s laserovými světly Audi, v nichž pracuje na každé straně 24 diod LED a jedna vysokovýkonná laserová dioda. Do světlometu vložené modré dekorační osvětlení symbolizuje preciznost laserové technologie a umožňuje okamžité rozpoznání tohoto prvku výbavy na přání. Laserová světla jsou aktivní od 70 km/h a výrazně prodlužují dosah dálkových světel. Nejvyšší verze světlometů je nově vybavena digitálními světly pro denní svícení s charakteristickým designem,.

Poprvé jsou pro Q7 na přání nabízeny také velkoplošně digitalizované zadní sdružené svítilny OLED, které rovněž disponují čtyřmi digitálními světelnými designy.

Navíc mají funkci rozpoznávající přiblížení vnějších objektů k vozu, realizovanou ve spolupráci s asistenčními systémy. Pokud se ke stojícímu vozu Q7 přiblíží jiný účastník silničního provozu zezadu na méně než dva metry, aktivuje řídicí jednotka veškeré digitální segmenty OLED. Dalšími funkcemi jsou dynamické ukazatele směru a různě inscenovaná světla na přivítanou a rozloučenou (Coming Home a Leaving Home), která ladí s příslušným digitálním světelným designem.


Nabídka výbavy

Audi v rámci modernizace modelu Q7 optimalizovalo nabídku výbavy. Základní verze má nyní v sériové výbavě čalounění sedadel s prošíváním v šedé kontrastní barvě. Kromě toho mají zákazníci na výběr devět ozdobných obložení. Novinkami v nabídce jsou přírodní jasanové dřevo ve stříbrném odstínu s žilkovanou strukturou pro základní verzi, kartáčovaný matný hliník s lineárním reliéfem a stříbrným odstínem a matný uhlíkový kompozit pro Q7 se sportovním paketem S line a pro SQ7 TFSI.



Co se týče asistenčních systémů, bylo vylepšeno především zobrazování situace v okolí vozidla. Audi virtual cockpit zobrazuje v kvalitě Full HD mimo jiné upozornění na změnu jízdního pruhu, ostatní účastníky silničního provozu, upozornění na nedostatečný odstup od vozidla vpředu, asistenta pro průjezd křižovatkou a on-line informace o semaforech. verze poháněné spalovacími motory V6 jsou sériově vybaveny mimo jiné 18“ koly z lehké slitiny, paketem lesklých ozdobných prvků včetně hliníkových podélných střešních nosičů, zadní kamerou s parkovacím asistentem plus a asistentem pro dálková světla. Nechybí ani rozhraní pro chytré telefony s integrovaným obchodem s aplikacemi a Audi phone box.


Bezpečně na každém povrchu

Již v sériové výbavě nabízí Q7 odpovídající zážitky z jízdy díky vyváženě nastavenému podvozku s ocelovými vinutými pružinami. Q7 kromě toho přesvědčí také jako spolehlivé a bezpečné tažné vozidlo, za které lze připojit přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.

Na přání si mohou zákazníci objednat elektronicky řízené vzduchové odpružení s plynule adaptivním systémem tlumení – ve verzích adaptive air suspension nebo adaptive air suspension sport (sérieSQ7 TFSI a linie S line). V závislosti na přání řidiče a jízdní situaci se světlá výška karoserie mění až o 90 mm a nabízí navíc udržování stálé světlé výšky. Na dálnicích se automaticky sníží světlá výška až o 30 mm v závislosti na rychlosti jízdy, u verze adaptive air suspension sport o 15 mm. V terénu lze voličem jízdních režimů Audi drive select při nízkých rychlostech zvýšit světlou výšku až o 60 mm prostřednictvím funkce „zvýšit“.

Na přání dodávané řízení všech kol (série SQ7 TFSI) navíc zvyšuje úroveň bezpečnosti a komfortu. Při nízké rychlosti jízdy se zadní kola natáčejí až o pět stupňů opačným směrem než kola přední. Tím se zmenší průměr otáčení až o jeden metr a zlepší se ovladatelnost při manévrování. Řidič současně vnímá více komfortu a stability ve vyšších rychlostech, kdy se zadní kola natáčejí stejným směrem jako přední. Na přání je i ve spojení s motory V6 TFSI a TDI k dispozici podvozkový paket advanced s elektromechanickou aktivní stabilizací náklonu karoserie a řízením všech kol. Optimalizace řízení zvýšila jeho lehkost.

Přínosnou pomoc nabízí také parkovací asistent plus s dálkovým ovládáním. Za podpory kamery, radarových a ultrazvukových senzorů lze zcela snadno zajet i do těsných mezer. Parkovací proces je ovládán na chytrém telefonu prostřednictvím myAudi App. Před vyjetím z parkovacího místa může řidič spustit motor rovněž prostřednictvím myAudi App a následně s vozidlem vyjet tak, aby do něj mohl komfortně nastoupit.


Hospodárné a výkonné: pohony

Typkom.spotř. l/100 kmvýkon kW(k)Toč.mom.Nm/minZrychlení (s)Rychlost km/h
45 TDI quattro V6 3.08,4–7,8170 (231)500/1500 do 30007,1225
50 TDI quattro V6 3.08,4–7,8210 (286)6006,1241
55 TFSI 3.0 V611,0–10,1250(340) 500/ 1370 do 45005,6250



Všechny motory V6 poskytují dostatečnou tažnou sílu pro suverénní jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny, ať se jedná o obytný přívěs nebo přepravu koní. Agregáty spolupracují s 8stupňovou automatickou převodovkou tiptronic, trvalým pohonem všech kol quattro a mild hybridním systémem, který dokáže v běžném silničním provozu snížit spotřebu paliva až o 0,5 litru na 100 kilometrů. Mezi nejdůležitější moduly částečně hybridní soustavy patří sada lithium-iontových akumulátorů a reverzní alternátor poháněný řemenem, který zásobuje elektrickou energií hlavní elektrickou síť SUV s napětím 48 V. Q7 může v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h jet po dobu až 40 sekund setrvačností s vypnutým motorem, pokud řidič uvolní pedál plynu. Poté zajistí reverzní alternátor rychlé a vysoce komfortní spuštění šestiválce. Funkce start-stop může být aktivní již při 22 km/h.


Variabilní a velkorysý prostor

Modely Audi snoubí ve verzích s pěti nebo sedmi sedadly vysokou prestiž s praktickými kvalitami pro každodenní provoz. Na cestující čeká v obou modelech prvotřídní interiér s mimořádně vzdušnou atmosférou V závislosti na poloze opěradla zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor v pětimístné verzi objem 867 až 1993 litrů. Po sklopení zadních sedadel přitom vznikne rovná ložná plocha.
Na přání dodává Audi třímístná zadní sedadla plus, která nabízejí dostatek prostoru pro tři dětské sedačky, jsou jednotlivě podélně nastavitelná a mají nastavitelný také sklon opěradla, a třetí řadu se dvěma elektricky sklopnými sedadly.


Ceny

Audi Q7 s modernizovaným designem, inovativní osvětlovací technikou a rozsáhlou nabídkou výbavy bude uvedeno na trh v prvním čtvrtletí 2024.





45 TDI quattro začínají od 1 897 900 Kč
50 TDI quattro od 1 961 900 Kč
55 TFSI quattro za 1 996 900 Kč
SQ7 TFSI od 2 760 900 Kč



Audi 2.2.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar