Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Q7 s novými šesti a osmiválci

Model Q7 je pro dynamicky založené individualisty, kteří vyžadují výkonné SUV, a proto Audi nyní představilo ještě výkonnější a hospodárnější verze poháněné třemi novými motory V6 v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic.

Audi posiluje nabídku motorů pro vozy Q7 o dva nové zážehové šestiválce, vznětovou jednotku V6 TDI druhé generace a upravený turbodiesel V8 TDI, který dostal stejně jako ostatní šestiválce a osmiválce výkonný rekuperační systém. Všechny motory disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním.
Novinkou jsou zážehové motory 3.0 TFSI ve dvou výkonových stupních. Základní varianta poskytuje 200 kW (272 k) a točivý moment 400 N.m od 2250 do 4750/min. Audi Q7 s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosáhne rychlosti 222 km/h, resp. 225 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním.
Výkonnější provedení vidlicového šestiválce 3.0 TFSI přeplňovaného kompresorem poskytuje výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 440 N.m při 2900 až 5300/min. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne za 6,9 s, přičemž ručička rychloměru se zastaví na 243 km/h (245 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním).
Obě varianty se vyznačují překvapivou hospodárností. Jejich kombinovaná spotřeba paliva 10,7 l/100 km je v porovnání s předchozími motory 3.6 FSI a 4.2 FSI o 1,4 litru, resp. 2,0 litru na 100 kilometrů nižší.
Kromě výkonu nemá nový turbodiesel 3.0 TDI druhé generace se svým předchůdcem nic společného. Díky výkonu 176 kW (240 k) a točivému momentu 550 N.m při 1750 až 2500/min se může pochlubit rychlostí 215 km/h (218 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním) a zrychlením z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Spotřeba paliva klesla o 19 % na pouhých 7,4 l/100 km.
Nový šestiválec 3.0 TDI váží jen 198 kg, čímž je o 20 kg lehčí. Nové turbodmychadlo reaguje ještě spontánněji a zdokonalený systém přímého vstřikování common rail pracuje s tlakem 2000 barů. V nabídce je rovněž extrémně čistá varianta 3.0 TDI clean diesel, která již dnes splňuje normu Euro 6 pro rok 2014.
Díky sníženému vnitřnímu tření a nové vstřikovací soustavě common rail poklesla spotřeba paliva také u osmiválce 4.2 TDI z 9,9 na 9,2 l/100 km. Výkon se přitom udržel na hodnotě 250 kW (340 k) a točivý moment 800 N.m je k dispozici od 1750 do 2750/min. Překvapením nejsou ani hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s a nejvyšší rychlosti 242 km/h.
Všechny šestiválce a osmiválce spolupracují s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic, která přinesla snížení spotřeby o cca 5 %. Malé rozestupy mezi převodovými stupni udržují motor v optimálních provozních otáčkách a díky osmi převodovým stupňům bylo možné zvolit kratší převody nižších stupňů pro zvýšení dynamiky a delší převody vyšších stupňů pro snížení spotřeby a hlučnosti při cestování vysokými rychlostmi. Celkové rozpětí převodů má neobvykle vysokou hodnotu 7,25. Spotřebu snižuje nová strategie přemosťování kapalinového měniče momentu již od nízkých otáček. Řidič má na výběr jízdní režimy D a S, nebo může řadit manuálně prostřednictvím páky voliče, případně pádel na volantu dodávaných na přání.
Hnací síla je přenášena trvalým pohonem všech kol quattro v poměru 40:60 %. Za nepříznivých podmínek udržuje mechanický mezinápravový diferenciál vysokou úroveň trakce a jízdní stability přenosem až 65 % točivého momentu na přední kola, resp. až 85 % točivého momentu na zadní kola.


JL, 12.4.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar