Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Q7 - facelift s třílitry na český trh

Na český trh přichází inovované Audi Q7 se třemi motorizacemi v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic. Nabídka je rozšířena o dva nové zážehové šestiválce, vznětovou jednotku V6 TDI a upravený turbodiesel V8 TDI.

Všechny motory pro Audi Q7 disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Úplnou novinkou jsou zážehové motory 3.0 TFSI ve dvou výkonových stupních. Základní varianta poskytuje výkon 200 kW (272 k) a točivý moment 400 N.m v širokém rozpětí otáček od 2250 do 4750/min. Audi Q7 s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosáhne rychlosti 222 km/h, resp. 225 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním. Cena této motorizace začíná na 1 253 083 Kč bez DPH (1 503 700 Kč s DPH).
Výkonnější provedení vidlicového šestiválce 3.0 TFSI přeplňovaného kompresorem poskytuje řidiči výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 440 N.m při 2900 až 5300/min. Sprint z klidu na 100 km/h lze tak zvládnout za 6,9 s, přičemž ručička rychloměru se může při další akceleraci zastavit až na 243 km/h (245 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním). V této verzi činí cena 1 312 500 Kč bez DPH (1 575 000 Kč s DPH).
Kromě hodnoty výkonu nemá nový turbodiesel 3.0 TDI druhé generace se svým předchůdcem prakticky nic společného. Díky výkonu 176 kW (240 k) a točivému momentu 550 N.m při 1750 až 2500/min se může pochlubit rychlostí 215 km/h (218 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním) a zrychlením z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Průměrná spotřeba paliva klesla o 19 % na pouhých 7,4 l/100 km. Cena této motorizace je 1 197 917 Kč bez DPH (1 437 500 Kč vč. DPH).
V nabídce je také ekologicky šetrná varianta TDI clean diesel, jejíž cena začíná na 1 224 167 Kč bez DPH (1 469 000 Kč vč. DPH), a která již dnes splňuje emisní normu Euro 6 pro rok 2014. Díky sníženému vnitřnímu tření a nové Díky sníženému vnitřnímu tření a nové vstřikovací soustavě common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů poklesla průměrná spotřeba paliva také u osmiválce 4.2 TDI ze 9,9 na 9,2 l/100 km. Výkon se přitom udržel na hodnotě 250 kW (340 k) a točivý moment 800 N.m je k dispozici v rozpětí otáček od 1750 do 2750/min. Ve světle těchto parametrů není překvapením, že hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s a nejvyšší rychlosti 242 km/h snesou srovnání i se sportovními vozy. Zde cena činí 1 587 500 Kč bez DPH (1 905 000 Kč vč. DPH).


JL, 13.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar