Audi Q7 - facelift s třílitry na český trh
Na český trh přichází inovované Audi Q7 se třemi motorizacemi v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic. Nabídka je rozšířena o dva nové zážehové šestiválce, vznětovou jednotku V6 TDI a upravený turbodiesel V8 TDI.
Všechny motory pro Audi Q7 disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Úplnou novinkou jsou zážehové motory 3.0 TFSI ve dvou výkonových stupních. Základní varianta poskytuje výkon 200 kW (272 k) a točivý moment 400 N.m v širokém rozpětí otáček od 2250 do 4750/min. Audi Q7 s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosáhne rychlosti 222 km/h, resp. 225 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním. Cena této motorizace začíná na 1 253 083 Kč bez DPH (1 503 700 Kč s DPH).
Výkonnější provedení vidlicového šestiválce 3.0 TFSI přeplňovaného kompresorem poskytuje řidiči výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 440 N.m při 2900 až 5300/min. Sprint z klidu na 100 km/h lze tak zvládnout za 6,9 s, přičemž ručička rychloměru se může při další akceleraci zastavit až na 243 km/h (245 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním). V této verzi činí cena 1 312 500 Kč bez DPH (1 575 000 Kč s DPH).
Kromě hodnoty výkonu nemá nový turbodiesel 3.0 TDI druhé generace se svým předchůdcem prakticky nic společného. Díky výkonu 176 kW (240 k) a točivému momentu 550 N.m při 1750 až 2500/min se může pochlubit rychlostí 215 km/h (218 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním) a zrychlením z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Průměrná spotřeba paliva klesla o 19 % na pouhých 7,4 l/100 km. Cena této motorizace je 1 197 917 Kč bez DPH (1 437 500 Kč vč. DPH).
V nabídce je také ekologicky šetrná varianta TDI clean diesel, jejíž cena začíná na 1 224 167 Kč bez DPH (1 469 000 Kč vč. DPH), a která již dnes splňuje emisní normu Euro 6 pro rok 2014. Díky sníženému vnitřnímu tření a nové Díky sníženému vnitřnímu tření a nové vstřikovací soustavě common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů poklesla průměrná spotřeba paliva také u osmiválce 4.2 TDI ze 9,9 na 9,2 l/100 km. Výkon se přitom udržel na hodnotě 250 kW (340 k) a točivý moment 800 N.m je k dispozici v rozpětí otáček od 1750 do 2750/min. Ve světle těchto parametrů není překvapením, že hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s a nejvyšší rychlosti 242 km/h snesou srovnání i se sportovními vozy. Zde cena činí 1 587 500 Kč bez DPH (1 905 000 Kč vč. DPH).
JL, 13.5.2010
Výkonnější provedení vidlicového šestiválce 3.0 TFSI přeplňovaného kompresorem poskytuje řidiči výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 440 N.m při 2900 až 5300/min. Sprint z klidu na 100 km/h lze tak zvládnout za 6,9 s, přičemž ručička rychloměru se může při další akceleraci zastavit až na 243 km/h (245 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním). V této verzi činí cena 1 312 500 Kč bez DPH (1 575 000 Kč s DPH).
Kromě hodnoty výkonu nemá nový turbodiesel 3.0 TDI druhé generace se svým předchůdcem prakticky nic společného. Díky výkonu 176 kW (240 k) a točivému momentu 550 N.m při 1750 až 2500/min se může pochlubit rychlostí 215 km/h (218 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním) a zrychlením z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Průměrná spotřeba paliva klesla o 19 % na pouhých 7,4 l/100 km. Cena této motorizace je 1 197 917 Kč bez DPH (1 437 500 Kč vč. DPH).
V nabídce je také ekologicky šetrná varianta TDI clean diesel, jejíž cena začíná na 1 224 167 Kč bez DPH (1 469 000 Kč vč. DPH), a která již dnes splňuje emisní normu Euro 6 pro rok 2014. Díky sníženému vnitřnímu tření a nové Díky sníženému vnitřnímu tření a nové vstřikovací soustavě common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů poklesla průměrná spotřeba paliva také u osmiválce 4.2 TDI ze 9,9 na 9,2 l/100 km. Výkon se přitom udržel na hodnotě 250 kW (340 k) a točivý moment 800 N.m je k dispozici v rozpětí otáček od 1750 do 2750/min. Ve světle těchto parametrů není překvapením, že hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s a nejvyšší rychlosti 242 km/h snesou srovnání i se sportovními vozy. Zde cena činí 1 587 500 Kč bez DPH (1 905 000 Kč vč. DPH).
JL, 13.5.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout