Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Q5 větší a komfortnější

Audi představuje druhou generaci úspěšného modelu Audi Q5, jejíž prodej bude zahájen začátkem roku 2017. SUV se čtyřmi kruhy snoubí sportovní charakter limuzíny Audi s všestranností a mimořádnou variabilitou interiéru. Nové Audi Q5 stanovuje opět měřítka ve svém segmentu, ať se jedná o konektivitu, hospodárnost nebo asistenční systémy.

Aerodynamicky nízké přídi dominuje prostorově výrazně tvarovaná maska chladiče Singleframe s masivním rámečkem. Světlomety jsou na přání dodávávány s diodami LED nebo s technologií Matrix LED s vysokým rozlišením a funkcí dynamických ukazatelů směru.

Audi nabízí Q5 se 14 barvami karoserie. Zákazníci budou mít na výběr pět nově koncipovaných výbavových linií – sport a design, sportovní paket S line, design selection a exteriérový paket S line. Jejich výběr ovlivní vzhled vozidla. Například u linie design umocňují šedé kontrastní vnější díly karoserie robustní charakter nového SUV, zatímco Audi Q5 ve výbavové linii sport je má lakované v barvě karoserie.


Úspora hmotnosti


Audi Q5 je s délkou 4,66 m, šířkou 1,89 m, výškou 1,66 m a rozvorem 2,82 m v porovnání s předchůdcem v téměř všech rozměrech větší. Zároveň klesla jeho pohotovostní hmotnost až o 90 kilogramů v závislosti na verzi poháněcího ústrojí. Oceli nejvyšší úrovně pevnosti v tahu a hliník tvoří inteligentní kombinaci materiálů v konstrukci karoserie.

Také v oblasti aerodynamiky zaujímá nové Audi Q5 vrcholné postavení ve své třídě. Čtyřválcové verze mají díky aerodynamicky optimalizované střeše hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,30.


Velkoryse prostorný: interiér


V interiéru je k dispozici dostatek místa pro pět osob a v důležitých rozměrech překonává nové Audi Q5 svého předchůdce i konkurenty. Nová, velmi účinná klimatizace je k dispozici ve dvou verzích. Tříramenný multifunkční volant je součástí sériové výbavy. Na přání jsou nabízeny doplňkové funkce, jako je vyhřívání volantu. Nabídka funkční výbavy sedadel sahá až k pneumatické masážní funkci. Za tmy vytvoří uvnitř vozu atraktivní prostředí na přání dodávané dekorační osvětlení (sériově pro design selection) v 30 různých barvách. Kvalita zpracování nového modelu Audi Q5 nezná kompromisy.

Opěradla zadních sedadel jsou rozdělena na tři části. Na přání lze zadní sedadla podélně posouvat a měnit sklon jejich opěradel. V závislosti na poloze zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor v základním uspořádání objem 550 až 610 litrů, což je o 10 litrů více než u předchůdce. Sklopením opěradel zadních sedadel tato hodnota vzroste až na 1550 litrů. Manipulaci se zavazadly usnadňují inteligentní řešení, mezi něž patří sériově dodávaná rohož, kterou lze variabilně skládat, na přání dodávané elektrické ovládání zadního víka se senzorem pohybu a manuálně aktivované snížení světlé výšky prostřednictvím vzduchového odpružení, dodávaného na přání.


Jednoduše logické

Intuitivní ovládání zahrnuje tři významné novinky. Na přání dodávaný panel přístrojů Audi virtual cockpit nabízí na 12,3“ displeji s vysokým rozlišením brilantní grafická zobrazení. Řidič má na výběr dva režimy zobrazování – klasickou verzi s velkými kruhovými přístroji nebo režim, v němž dominuje navigační mapa či seznamy. Rovněž na přání dodávaný head-up displej promítá nejdůležitější informace na čelní okno.

Hlavním ovládacím prvkem je terminál MMI na středové konzoli. Ve spojení s vrcholnou verzí informačního a zábavního systému, MMI Navigace plus s MMI touch a 8,3“ displejem, je do otočného tlačítka integrována dotyková plocha, která rozpoznává ručně psané znaky i známá gesta ze světa spotřební elektroniky, například pro změnu měřítka zobrazení. Pokud je vůz vybaven automatickou převodovkou, jedná se o větší systém MMI all-in-touch včetně haptické zpětné vazby.


Navigační systém Audi


Nové Audi Q5 disponuje, stejně jako Q7 a A4, „osobním asistentem pro vedení trasy“, který má schopnost samostatně se učit. Pokud řidič funkci aktivuje, učí se navigační systém pravidelně projížděné trasy a zadávané cíle a tyto informace propojuje s aktuální polohou vozidla a denní dobou.

Aktivovaný systém poznává chování řidiče a na základě toho mu při další jízdě dává návrhy pro optimalizaci plánování trasy – a to dokonce i při vypnuté navigační funkci. Navigační systém zohledňuje při výpočtu tři nejpravděpodobnější cíle a kromě doby příjezdu posuzuje také aktuální intenzitu dopravy. V závislosti na okolnostech může řidiči například navrhnout, aby zapnul navigační systém, který mu nabídne potenciální alternativní trasy. Rozhodnutí, zda tuto funkci aktivuje či nikoli, je na řidiči. Navíc má možnost vymazat z paměti uložené cíle. Je-li funkce deaktivována, systém cíle neukládá a nebere ohled ani na vymazané cíle, ani na projížděné trasy.



Asistenční a bezpečnostní systémy


Asistenční systémy budou nabízeny ve třech paketech – Tour, City a Parking.
Prediktivní asistent pro hospodárnou jízdu podporuje řidiče ve snaze o snižování spotřeby paliva poskytováním cílených informací založených na sledování blízkého okolí. Adaptivní tempomat ACC včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně dokáže při jízdě v popojíždějící dopravě částečně převzít i řízení. Audi active lane assist usnadňuje jízdu v jízdním pruhu. Ukazatel vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla upozorní řidiče, pokud nedodržuje bezpečný odstup.

Asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání, upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistent pro vyhýbací manévry a asistent pro odbočování jsou dalšími novinkami, které odvádějí dobré služby pro bezpečnost. To samé platí pro systémy pre sense – Audi pre sense city, který upozorňuje na chodce a vozidla a v rámci systémových limitů aktivuje automatické nouzové brzdění, je součástí sériové výbavy. Nabídku završují parkovací asistent, kamerové rozpoznávání dopravních značek a asistent pro sjíždění strmých svahů.

Agregáty TDI a TFSI


Nové Audi Q5 bude uvedeno na evropské trhy s pěti výkonnými a úspornými motory – čtyřmi jednotkami TDI a jedním TFSI. Motory poskytují až o 20 kW (27 k) vyšší výkon, ale jejich spotřeba paliva je výrazně nižší. Mimořádnou hospodárností se mohou pochlubit zejména motory 2.0 TDI, které budou pro nové Audi Q5 k dispozici ve výkonových stupních 110 kW (150 k), 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k).

Oba vrcholné motory kombinují suverénní výkony s hospodárností. Zdokonalený motor 2.0 TFSI je vyladěn na výkon 185 kW (252 k), ale v průměru se spokojí s 6,8 l/100 km. Rovněž přepracovaný šestiválec 3.0 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 210 kW (286 k) a maximálního točivého momentu 620 N.m.

Převodné ústrojí


Hnací řetězec pro SUV střední třídy má novou konstrukci – to platí i pro šestistupňovou mechanickou převodovku, sedmistupňovou převodovku S tronic a osmistupňovou převodovku tiptronic (pouze pro 3.0 TDI).

Nový pohon všech kol quattro s technologií ultra se dodává sériově ve spojení s motory 2.0 TDI o výkonu 120 kW (163 k) nebo 140 kW (190 k) a pro 2.0 TFSI s výkonem 185 kW (252 k). Pro vstupní turbodiesel s výkonem 110 kW (150 k) je nabízen na přání.
Jak ve verzích s pohonem předních kol, tak i ve variantách quattro zdokonaluje chování vozidla systém selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Toto inteligentní softwarové řešení zajišťuje za všech okolností mimořádné zážitky z dynamické, precizní a kontrolované jízdy. Pro vznětový motor V6 dodává Audi na přání sportovní diferenciál na zadní nápravě, který rozděluje hnací sílu podle potřeby mezi zadní kola, a tím zajišťuje nejvyšší úroveň jízdní dynamiky. Jedná se o další novinku v této modelové řadě i celém segmentu.


Podvozek


Základem jsou nově vyvinuté pětiprvkové nápravy a nové řízení s elektromechanickým posilovačem. Na přání se dodává dynamické řízení s variabilním převodem v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu.

Co se týče odpružení, mají zákazníci na výběr dvě varianty. Podvozek s adaptivními tlumiči nabízí mimořádně široké rozpětí nastavení mezi komfortem a dynamikou, která si může řidič vybírat prostřednictvím systému Audi drive select.

Nové adaptivní vzduchové odpružení disponuje nejen adaptivními tlumiči, ale může navíc v pěti krocích měnit světlou výšku karoserie. Oba systémy jsou, stejně jako sportovní diferenciál pro model Audi Q5 3.0 TDI, integrovány do nové centrální řídicí jednotky podvozku.

Sériově dodávaný systém Audi drive select, do jehož působnosti spadají různé technické moduly, nabízí řidiči až sedm různých jízdních režimů. Terénní charakter modelu Audi Q5 optimalizují dva nové režimy lift/offroad a allroad.

Nové SUV značky Audi vyjíždí z bran výrobního závodu sériově na 17“ kolech z lehké slitiny. Ve výbavových liniích design a sport mají kola průměr ráfku 18 palců, se sportovním paketem S line a paketem Audi design selection dokonce 19 palců. Na přání se dodávají kola s průměrem až 21 palců.

Výrobu nového modelu Audi Q5 zajišťuje nově vybudovaný závod v Mexiku. Nové Audi Q5 se objeví u prodejců v Německu a dalších evropských zemích začátkem roku 2017. Termín uvedení na český trh, ani ceny pro český trh nebyly zatím stanoveny.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar