Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Q5 - bestseller s novým vzhledem

Audi Q5 je již mnoho let nejprodávanějším SUV v prémiovém segmentu střední třídy na evropských trzích. Nyní je ještě lepší a atraktivnější. Kombinuje sportovní charakter s vynikající využitelností v každodenním provozu a nabízí široký výběr informačních, zábavních a asistenčních systémů.

Designéři v rámci modernizace exteriéru vzhled ještě více zvýraznili řadou osobitých detailů. Osmiúhelníková maska chladiče Singleframe je nyní mělčí a vypadá širší než dosud. Krajní otvory pro přívod vzduchu jsou vyšší a rozdělují je lichoběžníkové vložené prvky. Horní část světlometů LED má nový design světel pro denní svícení. Q5 vyvolává nyní při pohledu ze strany dojem lehkosti a větší světlé výšky díky nově navrženému krytu bočních prahů.

Kromě standardní výbavy jsou na přání k dispozici dvě stylistické linie. Advanced line je vybavena chromovanými svislými žebry na masce chladiče Singleframe a spodními ochrannými panely pod předním a zadním nárazníkem ve stříbrné barvě místo černé. S line zahrnuje sportovní voštinovou mřížku masky chladiče Singleframe a chromovanou lištu po obvodu zadního difuzoru.



Vnitřní design

Elegantní oblouk ozdobného obložení odděluje horní a spodní části přístrojové desky. Největší pozornost přitahuje nový dotykový displej MMI s akustickou zpětnou vazbou. Místo dosud používaného otočného ovládacího tlačítka na konzole středového tunelu nyní zaujímá odkládací přihrádka.

Zákazníci si mohou pro model Q5 vybrat také tři varianty interiéru: základní, design selection a S line. Jednotlivé varianty lze navíc libovolně kombinovat s pakety vnější výbavy. Vnitřní výbava design selection zahrnuje paket osvětlení kontur/dekoračního osvětlení, jehož součástí jsou rozmanité světelné efekty, které dokonale umocňují typickou kvalitu řemeslného zpracování interiérů vozů Audi.


První na světě

Poprvé je použita nová generace osvětlovací techniky OLED, extrémně hospodárné organické elektroluminiscenční diody, které vytvářejí povrch, z něhož vychází homogenní světlo. Na přání dodávané zadní svítilny OLED jsou rozděleny do tří částí po šesti segmentech, což umožňuje designérům a vývojářům značky Audi vytvářet různé světelné designy .


Zákazníci si při objednávce svého vozu Q5 mohou vybírat ze tří designů zadních svítilen se specifickými funkcemi „coming home“ a „leaving home“. Nezaměnitelný vzhled svítilen se změní také při přepnutí systému Audi drive select do režimu „dynamic“. Zadní svítilny OLED jsou vybaveny rovněž detekcí blízkosti. Pokud se účastník silničního provozu přiblíží zezadu ke stojícímu vozu Q5 na méně než dva metry, všechny segmenty OLED se rozsvítí. Pokud se Q5 rozjede, vrátí se k původnímu světelnému designu. Spektrum funkcí zadních svítilen OLED je završeno dynamickými ukazateli směru.

Základní výbavou modelu Q5 jsou nyní světlomety LED. Na přání je mohou nahradit světlomety Matrix LED. Jejich dálková světla s inteligentním, variabilním ovládáním poskytují vyšší úroveň bezpečnosti a komfortu bez oslňování ostatních účastníků silničního provozu.


Prostorné a variabilní

Modernizované Audi Q5 je nyní s vnější délkou 4,68 metru o 19 mm delší – především díky delším nárazníkům. Jeho vnější šířka (bez vnějších zpětných zrcátek) 1,89 metru a vnější výška 1,66 metru zůstávají beze změn. Dlouhý rozvor náprav 2,82 metru vytváří velkorysý vnitřní prostor. Na přání se dodávají podélně posuvná zadní sedadla Audi plus s nastavitelným sklonem opěradel. V této variantě má zavazadlový prostor objem 550 až 1550 litrů. Standardně se dodává variabilní skládací podlahová rohož, na přání lze objednat elektrické ovládání zadního výklopného víka. Díky inteligentní kombinaci materiálů má Q5 jeden z nejlehčích skeletů karoserie ve svém segmentu. Mezi nejlepší ve své třídě se řadí také součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,30. Za mimořádně tichý interiér vděčí Audi Q5 optimalizovaným aeroakustickým vlastnostem.


Ovládání, informace, zábava a Audi connect

Za novým uspořádáním ovládacích prvků v modernizovaném modelu Audi Q5 stojí nová zařízení na základě třetí generace modulární platformy informačních a zábavních systémů MIB 3, která nabízí desetinásobek výpočetního výkonu předchozí platformy MIB 2.

Základem je konvenční přístrojová deska s centrálně umístěným informačním systémem řidiče. Na vrcholu nabídky stojí Audi virtual cockpit plus – 12,3“ digitální displej s vysokým rozlišením a třemi různými grafickými uspořádáními. Řidič tento displej ovládá na multifunkčním volantu. Na přání je k dispozici také průhledový displej.

Sériovou výbavou je centrální 10,1“ dotykový displej MMI. Jeho ovládání je snadné díky struktuře menu s plochými hierarchiemi. Systém umožňuje textové vyhledávání s nápovědou. Řidič může zadávat znaky a písmena manuálně nebo prostřednictvím hlasového ovládání, které rozumí mnoha pokynům z běžného hovorového jazyka.


Pohon: skvělé výkony, nízké emise

Na evropské trhy bude uvedeno Audi Q5 40 TDI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,4-5,3. Výkonný dvoulitrový vznětový čtyřválec poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 400 N.m. Hliníkový blok válců má o cca 20 kilogramů nižší hmotnost než kliková skříň předchozího motoru. Klikový hřídel je o 2,5 kilogramu lehčí.


K nízké spotřebě paliva přispívá částečně hybridní systém (MHEV). Řemenem poháněné zařízení BSG s funkcemi spouštěče a generátoru napájí 12V elektrickou soustavu vozidla, která zahrnuje kompaktní sadu lithium-iontových akumulátorů. BSG získává zpět kinetickou energii při zpomalování a ukládá ji do akumulátorů. Systém MHEV umožňuje modelu Audi Q5 setrvačnou jízdu s vypnutým motorem a také využívání funkce start-stop již při poklesu rychlosti jízdy pod 22 km/h. Celkovým přínosem je snížení spotřeby paliva o cca 0,3 litru na 100 kilometrů. Audi Q5 40 TDI zrychlí z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 222 km/h.

Výkonný vznětový motor je nejen hospodárný, ale také čistý, a splňuje tak požadavky nejpřísnějších emisních norem Euro 6d-ISC-FCM a EU 6 AP. Emise oxidů dusíku výrazně snižuje nový systém SCR Twindosing s dvojitým vstřikováním AdBlue. Vodní roztok močoviny se přidává do výfukových plynů před oběma sériově zapojenými katalyzátory SCR.

Po uvedení modernizovaného modelu Q5 na trhu bude nabídka rozšířena o další motory: dvě výkonové varianty čtyřválcové jednotky TDI, V6 TDI a dva čtyřválce TFSI 2,0 litru. Úspěšný model Q5 TFSI e s externě nabíjitelným hybridním pohonem bude znovu nabízen ve dvou výkonových variantách.

V Audi Q5 40 TDI je hnací síla motoru přenášena na všechna kola sedmistupňovou převodovkou S tronic a systémem quattro s technologií ultra, která rovněž přispívá k hospodárnosti. Za normálních podmínek směřuje veškerý výkon na přední kola. V případě potřeby pohonu všech kol, např. na kluzkém povrchu nebo při dynamické jízdě, připojí dvě spojky během zlomku sekundy zadní kola k poháněcímu ústrojí – a v mnoha situacích k tomu dochází s předstihem. Systém nečiní z hlediska trakce a provozních vlastností žádné kompromisy.


Podvozek

Velmi silnou stránkou je vyvážený podvozek, který uspokojí náročné požadavky na sportovní charakteristiku i komfort. Lehké víceprvkové zavěšení předních a zadních kol vylepšuje ovladatelnost i hospodárnost. Na přání dodává Audi pro Q5 dynamické řízení, které mění převod až o 100 procent v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu otočení volantu.

Zákazníci si mohou vybrat čtyři různá nastavení podvozku. Alternativou standardního podvozku je sportovní podvozek. Standardní podvozek s vinutými pružinami je k dispozici také s elektronicky řízenými tlumiči a širokým rozsahem charakteristik od komfortní až po dynamickou. Adaptivní vzduchové odpružení dokáže měnit nejen tlumicí sílu, ale také světlou výšku karoserie v pěti krocích, čímž posouvá jízdní vlastnosti modelu Q5 na ještě vyšší úroveň.


Součástí sériové výbavy je systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který ovlivňuje charakteristiku mnoha technických komponentů. Řidič má na výběr až sedm provozních režimů, včetně módů off-road a all-road (se vzduchovým odpružením). Asistent pro sjíždění strmých svahů podporuje řidiče na úsecích s velkým sklonem. Audi Q5 jezdí v českém provedení na sériově dodávaných 18“ kolech z lehké slitiny. Výbavové linie advanced line a S line mají 18“ kola, zatímco Audi a Audi Sport nabízejí další kola v různých designech s průměrem ráfku 19, 20 nebo 21 palců.



Asistenční systémy

Modernizovaný model Q5 dostal do vínku také rozsáhlý soubor asistenčních systémů. Systém Audi pre sense city se dodává standardně a pomáhá předcházet kolizím s účastníky silničního provozu před vozidlem, nebo minimalizovat jejich následky. K celkové úrovni bezpečnosti přispívá také asistent pro odbočování, asistent pro odvrácení kolize a upozorňování na nebezpečí při vystupování. Adaptivní tempomat zbavuje řidiče na dlouhou dobu nutnosti zrychlovat, brzdit a udržovat vůz v jízdním pruhu, zatímco prediktivní asistent pro hospodárnou jízdu podporuje předvídavý styl jízdy a snižuje spotřebu paliva.



Uvedení na trh: podzim 2020


Vozy Audi Q5 vyrábí mexický závod San José Chiapa. Modernizovaná verze bude uvedena na mezinárodní trhy na podzim 2020. Základní cena modelu Q5 40 TDI v České republice byla stanovena na 1 319 000 korun.



Audi 30.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar