Audi Q3 - první dojem na jedničku
Při včerejší prezentaci Audi Q3 jsme měli možnost vyzkoušet si novinky při testovací, zhruba sedmdesát kilometrů dlouhém okruhu Povltavím a musíme přiznat, že na nás udělalo velký dojem. Po velkém modelu Q7, středně velkém Q5 přichází verze „tak akorát“.
Prostě Audi Q3 je Audi se vším všudy. Už pohled na jeho elegantní tvary ve stylu kupé, nízká a záhy se svažující linie střechy společně se šikmo skloněnými sloupky D jsou víc než povedené. Přední světlomety jsou na přání osazeny moduly xenon plus včetně světlometů LED pro denní svícení. V tomto případě nalézá technika LED uplatnění také v zadních svítilnách.
Základní verze, která bude na trh uvedena o něco později, váží 1445 kg. Kapota motoru a zadní výklopné víko, zasahující do boků karoserie, jsou z hliníku, zatímco v tuhé a bezpečné konstrukci schránky pro cestující s vynikající úrovní odhlučnění interiéru našly uplatnění plechy z oceli nejvyšších stupňů pevnosti. Kompaktní SUV je 4,39 m dlouhé, 1,83 m široké a 1,59 m vysoké.
Zavazadlový prostor nabízí objem 460 l, který sklopením asymetricky dělených opěradel zadních sedadel vzroste na 1365 l.
Již sériová výbava je bohatá a zahrnuje audiosystém chorus, klimatizaci a rozsáhlý paket zádržných systémů. Na přání například funkce adaptive light pro světlomety xenon plus, asistent dálkových světlometů, panoramatické skleněné střešní okno, paket vnitřního osvětlení LED a elektricky nastavitelná přední sedadla. Parkovací asistent přebírá během parkovacího manévru řízení, takže řidič musí už jen přidávat plyn a brzdit. Systém rozpoznává také překážky po stranách a upozorňuje na ně řidiče. Audi side assist usnadňuje za pomoci radaru bezpečný přejezd do vedlejšího jízdního pruhu, zatímco Audi active lane assist pomáhá udržovat vůz ve svém jízdním druhu a v případě potřeby provádí mírné korekce řízení. Ukazatel rychlostních limitů rozpoznává a ukazuje důležité dopravní značky.
V oblasti informačních a zábavních systémů nabízí Audi systémy sestavené z modulárních komponentů. Na jejich vrcholu stojí navigační systém MMI Navigation plus s pevným diskem, jehož výklopný 7“ barevný monitor pracuje s vysoce kvalitním 3D grafickým zobrazením o vysokém rozlišení
Vůz přichází se třemi čtyřválcovými motory, jedním TDI a dvěma TFSI. Všechny kombinují přímé vstřikování paliva s přeplňováním turbodmychadlem, rekuperačním systémem a systémem Start-Stop. Jejich nejvyšší výkon se pohybuje v rozpětí od 125 kW (170 k) do 155 kW (211 k). Základní verze Q3 2.0 TDI s výkonem 103 kW (140 k) a pohonem předních kol, která nabídku doplní později, spotřebuje v průměru méně než 5,2 litru nafty na 100 kilometrů.
Všechny tři motory, uložené vpředu napříč, což je zřejmě největší zajímavost, jsou spojeny s trvalým pohonem všech kol quattro, který pracuje s hydraulicky ovládanou mezinápravovou lamelovou spojkou Haldex (nikoliv Torsen). Nejvýkonnější TDI a TFSI jsou sériově vybaveny sedmistupňovou převodovkou S tronic. Mimořádně kompaktní a extrémně rychle řadící dvouspojková převodovka přichází s další inovativní funkcí pro zvýšení hospodárnosti. Při zapnutém režimu „efficiency“ v rámci systému regulace jízdní dynamiky Audi drive select umožňuje S tronic jízdu setrvačností po uvolnění pedálu plynu.
Podvozek se čtyřprvkovou zadní nápravou, řízením s elektromechanickým posilovačem a koly s průměrem ráfků 16 až 19“ se vyznačuje náročnou konstrukcí. Elektromechanická parkovací brzda a asistent pro rozjezd do kopce se dodávají sériově, a později je bude následovat asistent pro sjíždění prudkých svahů. Prostřednictvím systému Audi drive select může řidič přizpůsobit charakteristiku různých technických komponentů včetně na přání dodávaných adaptivních tlumičů ve čtyřech stupních vlastnímu stylu řízení.
Audi Q3 vyráběné ve španělském závodu Martorell u Barcelony přichází na český trh v říjnu a jeho základní cena byla stanovena na 802 000 Kč (2.0 TFSI 125 kW quattro).
K novince se ještě vrátíme podrobným popisem
JL, 6.10.2011
Základní verze, která bude na trh uvedena o něco později, váží 1445 kg. Kapota motoru a zadní výklopné víko, zasahující do boků karoserie, jsou z hliníku, zatímco v tuhé a bezpečné konstrukci schránky pro cestující s vynikající úrovní odhlučnění interiéru našly uplatnění plechy z oceli nejvyšších stupňů pevnosti. Kompaktní SUV je 4,39 m dlouhé, 1,83 m široké a 1,59 m vysoké.
Zavazadlový prostor nabízí objem 460 l, který sklopením asymetricky dělených opěradel zadních sedadel vzroste na 1365 l.
Již sériová výbava je bohatá a zahrnuje audiosystém chorus, klimatizaci a rozsáhlý paket zádržných systémů. Na přání například funkce adaptive light pro světlomety xenon plus, asistent dálkových světlometů, panoramatické skleněné střešní okno, paket vnitřního osvětlení LED a elektricky nastavitelná přední sedadla. Parkovací asistent přebírá během parkovacího manévru řízení, takže řidič musí už jen přidávat plyn a brzdit. Systém rozpoznává také překážky po stranách a upozorňuje na ně řidiče. Audi side assist usnadňuje za pomoci radaru bezpečný přejezd do vedlejšího jízdního pruhu, zatímco Audi active lane assist pomáhá udržovat vůz ve svém jízdním druhu a v případě potřeby provádí mírné korekce řízení. Ukazatel rychlostních limitů rozpoznává a ukazuje důležité dopravní značky.
V oblasti informačních a zábavních systémů nabízí Audi systémy sestavené z modulárních komponentů. Na jejich vrcholu stojí navigační systém MMI Navigation plus s pevným diskem, jehož výklopný 7“ barevný monitor pracuje s vysoce kvalitním 3D grafickým zobrazením o vysokém rozlišení
Vůz přichází se třemi čtyřválcovými motory, jedním TDI a dvěma TFSI. Všechny kombinují přímé vstřikování paliva s přeplňováním turbodmychadlem, rekuperačním systémem a systémem Start-Stop. Jejich nejvyšší výkon se pohybuje v rozpětí od 125 kW (170 k) do 155 kW (211 k). Základní verze Q3 2.0 TDI s výkonem 103 kW (140 k) a pohonem předních kol, která nabídku doplní později, spotřebuje v průměru méně než 5,2 litru nafty na 100 kilometrů.
Všechny tři motory, uložené vpředu napříč, což je zřejmě největší zajímavost, jsou spojeny s trvalým pohonem všech kol quattro, který pracuje s hydraulicky ovládanou mezinápravovou lamelovou spojkou Haldex (nikoliv Torsen). Nejvýkonnější TDI a TFSI jsou sériově vybaveny sedmistupňovou převodovkou S tronic. Mimořádně kompaktní a extrémně rychle řadící dvouspojková převodovka přichází s další inovativní funkcí pro zvýšení hospodárnosti. Při zapnutém režimu „efficiency“ v rámci systému regulace jízdní dynamiky Audi drive select umožňuje S tronic jízdu setrvačností po uvolnění pedálu plynu.
Podvozek se čtyřprvkovou zadní nápravou, řízením s elektromechanickým posilovačem a koly s průměrem ráfků 16 až 19“ se vyznačuje náročnou konstrukcí. Elektromechanická parkovací brzda a asistent pro rozjezd do kopce se dodávají sériově, a později je bude následovat asistent pro sjíždění prudkých svahů. Prostřednictvím systému Audi drive select může řidič přizpůsobit charakteristiku různých technických komponentů včetně na přání dodávaných adaptivních tlumičů ve čtyřech stupních vlastnímu stylu řízení.
Audi Q3 vyráběné ve španělském závodu Martorell u Barcelony přichází na český trh v říjnu a jeho základní cena byla stanovena na 802 000 Kč (2.0 TFSI 125 kW quattro).
K novince se ještě vrátíme podrobným popisem
JL, 6.10.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















