Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Q3 Vail se zaměřením na zimní sporty

Audi na mezinárodním autosalonu NAIAS (North American International Auto Show) v Detroitu vystavuje ve světové premiéře Audi Q3 Vail ve specifické úpravě s motorem o výkonu 231 kW (314 k).

Kompaktní SUV pojmenované podle proslulého střediska zimních sportů v USA spojuje robustní vzhled se sportovním životním stylem. Audi Q3 Vail pohání pětiválec 2.5 TFSI s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem, který dosahuje nejvyššího výkonu 231 kW (314 k) a točivého momentu 400 N.m ze zdvihového objemu 2480 cm3.
Pětice válců je postupně očíslována a kryt hlavy válců je opatřen červeným lakem se zvrásněným povrchem. Panel z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny zakrývá částečně motor a také vzduchový filtr je chráněn proti nečistotám. Motorový prostor je po obvodu obložen ozdobnými plastovými kryty.
Výkon je přenášen prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a trvalého pohonu všech kol quattro. Audi Q3 Vail zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 s a pokračuje až k 262 km/h.
Specificky upravené vozidlo je lakováno speciálně namíchaným červeným odstínem Energy Red, který obsahuje částice se zlatavě perleťovým třpytem. Povrch doplňkových karosářských dílů podtrhujících robustní vzhled vozu je chráněn matně šedým lakem.
Boční vstupy vzduchu zdůrazňují mohutný vzhled specificky upraveného vozu. Horní plochy otvorů pro přívod vzduchu jsou zakryty hliníkovými panely. Rovněž ochranný panel pod přední částí vozu je z hliníku.
Z profilu přitahují pozornost rozšířené podběhy kol a boční stupátka, které Audi zařadí do nabídky příslušenství pro Q3. Přepracované podélné střešní nosiče z hliníku jsou navrženy pro přepravu lyží a snowboardů – oba jsou z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
Do přední paty podélných střešních nosičů jsou integrovány kompaktní, energeticky úsporné, širokoúhlé svítilny LED, které osvětlují prostor kolem vozu.
Audi Q3 Vail jezdí na pětipaprskových kolech s rozměrem 8,5 J x 20. Terénní pneumatiky mají rozměry 255/45. Rozchod kol vpředu a vzadu je v porovnání se sériově vyráběnými modely o 40 mm větší a světlá výška je o 30 mm vyšší. Specificky upravené vozidlo se může pochlubit také jedinečnými prvky na zádi, kde jsou dvě koncovky dvojité výfukové soustavy integrovány do difuzoru a ochranného panelu spodní části vozu.
Celá přístrojová deska je potažena jemnou černou kůží Fine Nappa, kterou elegantně oživuje kontrastní stehování v titanově šedém odstínu.
V panelu sdružených přístrojů hraje hlavní roli hliník. Největší pozornost přitahují kovové stupnice rychloměru a otáčkoměru, vyrobené metodou rotačního broušení. Opěrka pro levou nohu a pedály mají tenké protiskluzové plochy vyrobené z pryže.
Do boční stěny zavazadlového prostoru je integrována dobíjecí stanice, kterou lze využívat k uložení kapesních svítilen a jejich dobíjení induktivní metodou. Se stejnou technikou pracuje tepelně izolační lahev, umístěna v držáku pro nápoje mezi předními sedadly. Obě zařízení mají diody LED ukazující aktuální stav nabití. Zajímavým prvkem kapesních svítilen je kromě diod LED také infračervený topný prvek, který poslouží k ohřátí promrzlých rukou nebo páru lyžařských bot.
Dalším řešením je rohož v zavazadlovém prostoru, do níž jsou integrovány vyhřívané polštáře k sezení. Rohož lze rozložit a položit přes práh zavazadlového prostoru, který je tak chráněn před poškozením během nakládání a vykládání. Zároveň lze vyhřívanou plochu využít k pohodlnému posezení při nazouvání nebo vyzouvání lyžařských bot.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar