Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Q2 - horká novinka na českém trhu

Audi rozšiřuje rodinu modelů Q o kompaktní SUV, které je městským typem pro všední den i volný čas, a kombinuje progresivní design s vysokou funkčností. Konektivita, informační, zábavní a asistenční systémy dosahují úrovně vyšší třídy.

Výrazný dojem zanechává příď s vysoko umístěnou maskou chladiče Singleframe v osmiúhelníkovém designu, která je doplněna velkými otvory pro přívod vzduchu. Mimořádně nápadná je klesající střecha, která ústí do střešního sloupku C s barevně odlišenou plochou. Tento kontrast umocňuje sportovní charakter. Dynamické zakončení vozu tvoří dlouhý střešní spoiler a difuzor s vizuálně naznačeným spodním ochranným panelem. Z profilu jsou nápadné zejména vysoká spodní linie bočních oken a výrazně tvarované plochy v oblasti dveří, které zdůrazňují podběhy kol, a tím i příslušnost kompaktního SUV mezi modely s pohonem všech kol quattro. Audi Q2 má vnější výšku 1,51 metru a vnější šířku 1,79 metru. Při vnější délce 4,19 metru a rozvoru 2,60 metru jsou převisy karoserie velmi krátké.

Řidič sedí ve sportovní poloze, zároveň má však dobrý přehled, který je pro vozy SUV typický. V oblastech konektivity a informačních a zábavních systémů nabízí Q2 technologie z vyšší třídy. Pomocí na přání dodávaného touchpadu může řidič psát a měnit měřítko zobrazení mapy, zatímco cestující mohou na svém chytrém telefon, tabletu či jiném přenosném zařízení využívat připojení k internetu prostřednictvím hotspotu WLAN. Na přání svítí rychloměr a otáčkoměr na zcela digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit, jehož 12,3“ displej ohromí velmi detailním, brilantním grafickým zobrazením.
Díky krátkým převisům a světlé výšce téměř 15 cm si Q2 snadno poradí i se svahem mimo zpevněné silnice. Potřebnou trakci a příslušnou adhezi zajišťuje trvalý pohon všech kol, dodávaný sériově ve spojení s nejvýkonnějšími vznětovými a zážehovými jednotkami. Oba motory jsou kombinovány s nově vyvinutou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Mechanická převodovka potěší krátkými a precizními dráhami řazení


Interiér nabízí místo pěti osobám. Pohodlné nastupování umožňují čtyři boční dveře s širokým úhlem otevření. Navzdory dobrému výhledu všemi směry sedí řidič i spolujezdec vpředu ve sportovní poloze. Zavazadlový prostor má objem 405 litrů, po sklopení zadních sedadel 1050 litrů. Na přání je k dispozici elektrické ovládání zadního víka nebo zadní lavice rozdělená na tři části.


V horní části přístrojové desky je umístěn monitor MMI, jehož rozměry jsou závislé na zvoleném informačním a zábavním systému. Funkce lze ovládat otočným tlačítkem, dvěma tlačítky a dvěma kolébkovými spínači na středovém tunelu. Na vrcholu nabídky informačních a zábavních systémů stojí MMI Navigation plus s MMI touch.


Asistenční systémy pro Audi Q2 pocházejí z vyšší třídy. Asistent Audi pre sense front – dodávaný v sériové výbavě – dokáže radarovým senzorem rozpoznat před vozem nebezpečné situace, způsobené například přecházejícími chodci nebo jinými vozidly. Systém upozorní řidiče a případně zahájí maximální brzdění – z nízkých rychlostí až do úplného zastavení.
Mnohostranné a vysokovýkonné jsou také na přání dodávané asistenční systémy.

Nejoblíbenější z nich jsou seskupeny do asistenčního paketu. Mezi ně patří adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a asistent pro jízdu v dopravní koloně. První z nich používá radarový senzor pro udržování požadovaného odstupu od vpředu jedoucího vozidla. Asistent pro jízdu v dopravní koloně používá navíc ultrazvukové senzory a přední kameru. Tento systém dokáže při jízdě rychlostí až 65 km/h v popojíždějící koloně na silnici v dobrém stavu krátkodobě převzít řízení. Audi side assist bdí radarovým senzorem nad bezpečností změny jízdního pruhu; Audi active lane assist, podporovaný videokamerou, pomáhá řidiči udržovat vůz ve svém jízdním pruhu. Pokud řidič nereaguje na upozornění aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, zajistí nový asistent pro stav nouze automatické brzdění vozu Audi Q2 až do úplného zastavení. Kamerový systém rozpoznávání dopravních značek ukazuje řidiči omezení rychlosti, zákazy předjíždění a doplňkové značky v grafickém zobrazení.


Další podporou řidiče je nejnovější generace parkovacího asistenta, který dokáže s kompaktním SUV manévrovat na podélné nebo příčné parkovací místo. Pokud chce řidič z příčného parkovacího místa opět vycouvat, přichází ke slovu asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran. Jeho radarové senzory sledují provoz za vozem.


Tři motory TFSI a tři motory TDI


Audi nabízí Q2 s šesti motory, jejichž výkony sahají od 85 kW (116 k) do 140 kW (190 k) a zdvihový objem od 1,0 do 2,0 litru. mNejmenším zážehovým motorem je tříválec 1.0 TFSI, který poskytuje ze zdvihového objemu 999 cm3 nejvyšší výkon 85 kW (116 k) atočivý moment 200 N.m.


O stupeň výš stojí 1.4 TFSI (110 kW/150 k) se systémem deaktivace válců COD (cylinder on demand). V kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou deaktivuje systém COD druhý a třetí válec při zatížení až 100 N.m a při brzdění motorem, pokud se otáčky pohybují mezi 2000 a 3200 min-1. V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou dochází k deaktivaci válců již mezi 1400 a 3200 min-1. S převodovkou S tronic spotřebuje motor v průměru 5,2 l/100 km.


Později bude do nabídky zařazen zážehový čtyřválec 2.0 TFSI (140 kW/190 k) s novým spalovacím procesem. Díky tomu nabízí v oblasti částečného zatížení nižší spotřebu paliva, jako by se jednalo o menší motor, při vyšším zatížení využívá výhod motoru s velkým objemem.


Vstupním vznětovým motorem je čtyřválec 1,6 litru o výkonu 85 kW (116 k). Na vrcholu stojí jednotka 2.0 TDI, kterou Audi nabízí ve dvou výkonových stupních – s výkonem 110 kW (150 k) pro verzi s pohonem předních kol (na přání rovněž ve verzi quattro s převodovkou S tronic) nebo s výkonem 140 kW (190 k) pro verzi quattro s převodovkou S tronic.



Nová dvouspojková převodovka


Převodné ústrojí nabízí všechny motory v kombinaci jak s šestistupňovou mechanickou převodovkou, tak i se sedmistupňovou dvouspojkovou S tronic. Výjimkou jsou jednotky 2.0 TDI a 2.0 TFSI, sériově dodávány s nově vyvinutou dvouspojkovou převodovkou. Její předností je velké rozpětí převodů a vysoká účinnost, za níž vděčí novému systému mazání a sníženému tření.


Všechny varianty jsou sériově vybaveny progresivním řízením, u něhož je ozubení zvoleno tak, aby se převod měnil v závislosti na úhlu natočení volantu. Při velkém natočení volantu je řízení strmější, čímž se zvyšuje jízdní dynamika.


Audi Q2, poháněné vrcholným TDI nebo 2.0 TFSI, je vybaveno trvalým pohonem všech kol quattro, který je na přání dodáván také pro 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k) – jako atraktivní vstup do světa quattro. Elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná vícelamelová mezinápravová spojka zajišťuje za normálních provozních podmínek přenos téměř veškeré hnací síly na přední kola. V případě potřeby dochází plynule a extrémně rychle k přenosu hnací síly také na zadní kola až do poměru 50:50 %.


Na přání dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select dává řidiči na výběr pět režimů auto, comfort, dynamic, efficiency a individual, které mají vliv mimo jiné na řízení, charakteristiku řazení a na přání dodávaný podvozek s adaptivní regulací tlumičů. Audi Q2 je díky režimu ESC Offroad a světlé výšce téměř 15 centimetrů vhodným vozem i pro jízdu v drsném terénu.


Zákazníci si mohou přizpůsobit vzhled svého vozu Q2 v mnoha oblastech vlastním přáním. V závislosti na výbavové linii propůjčí individualizované vnější díly karoserie vozu SUV vzhled ve sportovním nebo terénním stylu.


Nad vstupní verzí figurují dvě linie design a sport. Ještě výrazněji se Q2 odlišuje ve verzi design selection, resp. se sportovním paketem S line. Exteriérový paket S line zdůrazňuje dynamické rysy SUV.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar