Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A8 s řadou novinek

Druhá generace luxusního Audi A8 vznikla již ve více než 100 000 exemplářích, oslovila více zákazníků, než generace první a ve stagnujícím segmentu luxusních limuzín rok od roku zvyšovala svůj podíl.

Nové Audi A8 přináší řadu novinek do všech modelů řady, která zahrnuje verze jako Audi A8 6.0 W12 nebo Audi S8. Výjimečné postavení řady A8 bude nyní posilovat preciznější řízení, vyšší komfort odpružení a nižší vnitřní hluk, ale také drobná vylepšení exteriéru a interiéru.
Pod kapotou se ukrývá nový vidlicový zážehový šestiválec 2.8 FSI, který dosahuje výkonu 154 kW/210 k a točivého momentu 280 N.m od 3000 do 5000/min. Tyto hodnoty mu poskytují zrychlení z 0 na 100 km/h za 8 sekund a největší rychlost 238 km/h. Na sto kilometrů udává výrobce spotřebu pouhých 8,3 litrů na 100 km. Zároveň se může pochlubit nejnižší hodnotou 20 ve své kategorii.
Charakter automobilu tvoří kombinace vlastností, které je nezbytné průběžně zdokonalovat. Tak například přímější hřebenové řízení s variabilním převodem a posilovač řízení servotronic, jehož variabilní účinek je optimální v každé jízdní situaci, přispívají k mnohem přímějším reakcím vozu na pokyny řidiče. Přepracovaný podvozek vyústil v preciznější ovladatelnost.
Zlepšené ovladatelnosti odpovídá vysoký jízdní komfort. Adaptivní pneumatické odpružení je citlivější svou odezvou na jemné nerovnosti. Elektronicky řízené tlumiče s proměnlivou charakteristikou tlumení jsou vybaveny novými těsněními, snižující tření. Charakteristiky byly upraveny také použitím nových ventilů v tlumičích a jinak naladěnou hydraulikou. Rozsáhlé úpravy zvukové izolace, snižující hluk od kol a od motoru, proměnily Audi A8 v jeden z nejpohodlnějších automobilů.
Zvuková izolace je přitom součástí koncepce nízké hmotnosti vozů Audi. Inovovaná A8 dnes patří k vozům s nejnižším vnitřním hlukem, hlukem od kol a vozovky ve třídě luxusních vozů a dokonce ani nová opatření v této oblasti neznamenaly nárůst pohotovostní hmotnosti.
Nové asistenční systémy Audi lane assist a Audi side assist zvyšují bezpečnost, zejména na dlouhých cestách. Jejich úkolem je upozornit řidiče na situaci, kdy automobil nechtěně opouští jízdní pruh nebo ohrožuje jiný automobil ve vedlejším jízdním pruhu.
Audi side assist využívá radarovou technologii, která snižuje riziko kolizí při změnách jízdního pruhu. Kdykoliv je v kritické zóně vedle Audi A8 jiné vozidlo, svítí se ve vnějším zpětném zrcátku žlutá dioda.
Jestliže řidič zapne ukazatel směru ve chvíli, kdy dioda svítí, začne blikat a svítit intenzivněji. Tento signál prakticky nelze periferním viděním přehlédnout, protože lidské oko je na změny kontrastu extrémně citlivé.
Audi lane assist varuje řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu. Vozovku před vozidlem snímá malá digitální videokamera, umístěná nad vnitřním zpětným zrcátkem. Její obraz vyhodnocuje počítač, který rozpoznává dělicí čáry na vozovce. Jakmile se řidič přiblíží k některé z čar aniž by použil ukazatel směru, upozorní jej systém lehkými vibracemi volantu na nebezpečí.
Vnější design byl decentně vylepšen změnou několika detailů: nový vzhled má typická maska, vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru, kola z lehkých slitin a inovovaná koncová světla sestavená ze světelných diod, které vytvářejí nezaměnitelný noční vzhled. Audi A8 je dodáváno s novými odstíny vnějšího laku, novými barevnými a materiálovými kombinacemi čalounění a dekorů interiéru.

JL, 16.8.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar