Audi A8 nyní také se šestiválci 3.0 TSI
Nové Audi A8 si lze u nás již objednat nejen s osmiválci 4.2 FSI quattro a 4.2 TDI quattro, ale také se šestiválci 3.0 TFSI quattro a 3.0 TDI quattro. Audi sází u obou novinek na osvědčenou kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování, systém quattro a osmistupňovou převodovku tiptronic.
Jedinečná výkonová charakteristika zážehového šestiválce 3.0 TFSI je pro Audi A8 se sportovními ambicemi jako stvořená. Hlavní zásluhu na tom má přímé vstřikování benzinu v kombinaci s přeplňováním, zajišťované mechanicky poháněným kompresorem. Technicky vyspělý agregát dosahuje výkonu 213 kW (290 k) v rozpětí otáček 4850 až 6500/min, zatímco maximální točivý moment 420 N.m je k dispozici od 2500 do 4850/min. Se standardně montovanou osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 s a umožní rychlost 250 km/h, kombinovaná spotřeba paliva je 9,1 l/100 km.
Ještě dál jde v oblasti hospodárného provozu nový šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI, vyladěný na 184 kW (250 k) při 4000 až 4500/min a již od 1500 do 3000/min poskytuje maximální točivý moment 550 N.m. Přestože model 3.0 TDI quattro dovede v dynamických disciplínách držet krok se silnějším zážehovým sourozencem 3.0 TFSI (shodné hodnoty zrychlení 6,1 s a rychlosti 250 km/h), v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 6,6 l/100 km. Tato čísla se vztahují k luxusní limuzíně quattro, samočinnou převodovkou a délkou 5,14 metru. Motor 3.0 TDI spolupracuje se systémem Start-Stop.
Nový motor 3.0 TDI má se svým předchůdcem společný pouze úhel sevření řad válců do V/90°, rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikový hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou nové. Hlavním cílem bylo výrazně snížit hmotnost kompaktního motoru (nyní váží 193 kg). Vstřikování zajišťuje nejmodernější soustava common rail s osmiotvorovými piezoelektricky ovládanými řadovými vstřikovači, jimiž je do válců vstřikována nafta pod tlakem max. 2000 barů v až šesti dílčích dávkách během jednoho pracovního cyklu. Upravené turbodmychadlo s elektricky ovládanou proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VTG pracuje s vyšší účinností a reaguje rychleji na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru. Mezi novinky patří rovněž inovativní regulace chladicího okruhu.
Cena Audi A8 3.0 TFSI quattro činí 1 984 800 Kč, cena vznětového modelu 3.0 TDI quattro byla stanovena na 1 971 400 Kč. Později bude následovat druhá varianta motoru 3.0 TDI s výkonem 150 kW (204 k) a pohonem předních kol. Její spotřeba je 6,0 l/100 km.
JL, 28.6.2010
Ještě dál jde v oblasti hospodárného provozu nový šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI, vyladěný na 184 kW (250 k) při 4000 až 4500/min a již od 1500 do 3000/min poskytuje maximální točivý moment 550 N.m. Přestože model 3.0 TDI quattro dovede v dynamických disciplínách držet krok se silnějším zážehovým sourozencem 3.0 TFSI (shodné hodnoty zrychlení 6,1 s a rychlosti 250 km/h), v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 6,6 l/100 km. Tato čísla se vztahují k luxusní limuzíně quattro, samočinnou převodovkou a délkou 5,14 metru. Motor 3.0 TDI spolupracuje se systémem Start-Stop.
Nový motor 3.0 TDI má se svým předchůdcem společný pouze úhel sevření řad válců do V/90°, rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikový hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou nové. Hlavním cílem bylo výrazně snížit hmotnost kompaktního motoru (nyní váží 193 kg). Vstřikování zajišťuje nejmodernější soustava common rail s osmiotvorovými piezoelektricky ovládanými řadovými vstřikovači, jimiž je do válců vstřikována nafta pod tlakem max. 2000 barů v až šesti dílčích dávkách během jednoho pracovního cyklu. Upravené turbodmychadlo s elektricky ovládanou proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VTG pracuje s vyšší účinností a reaguje rychleji na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru. Mezi novinky patří rovněž inovativní regulace chladicího okruhu.
Cena Audi A8 3.0 TFSI quattro činí 1 984 800 Kč, cena vznětového modelu 3.0 TDI quattro byla stanovena na 1 971 400 Kč. Později bude následovat druhá varianta motoru 3.0 TDI s výkonem 150 kW (204 k) a pohonem předních kol. Její spotřeba je 6,0 l/100 km.
JL, 28.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








