Audi A8 - nejsportovnější luxusní limuzína
Nová generace luxusních limuzín Audi A8 se vyznačuje fascinujícími sportovními vlastnostmi, inovativní technikou a suverénním komfortem. Nová vlajková loď je názornou ukázkou náskoku díky technice.
Díky komplexnímu souboru nejmodernějších technologií nabízí Audi A8 perfektní syntézu dynamiky, dokonalého designu, pečlivého řemeslného zpracování a vynikající účinnosti.
Elegantní karoserie je díky prostorovému rámu Audi Space Frame (ASF) z hliníku přibližně o 40 procent lehčí než srovnatelná karoserie z oceli. Interiér fascinuje posádku novým designem, prosvětleným prostorem a vysoce kvalitním zpracováním, které prozrazuje maximální pozornost věnovanou každému detailu.
K prvotřídnímu komfortu přispívá např. nově laděné osvětlení vnitřního prostoru nebo luxusní elektricky nastavitelná zadní sedadla.
Audi A8 spojuje nový stupeň inteligence s příkladně jednoduchým ovládáním. Ovládací systém MMI (Multi Media Interface) přináší průkopnickou inovaci: v kombinaci s navigačním systémem může být vybaven touchpadem. Prostřednictvím funkce MMI touch řidič intuitivně ovládá mnoho funkcí – např. může zadat cíl navigační soustavě psaním písmen na touchpad.
Systém MMI Navigation plus je novým způsobem propojen se zdokonalenými asistenčními a bezpečnostními systémy. Navigační soustava dopředu sleduje průběh trasy a získaná data poskytuje řídicím jednotkám samočinné převodovky, světlometů a adaptivního tempomatu Stop&Go. Zvýšená inteligence těchto systémů umožňuje rozpoznávat komplexní situace a předvídavým způsobem poskytovat podporu řidiči. Z nových technologií se dále představují asistent nočního vidění s označováním rozpoznaných chodců, bezpečnostní systém Audi pre sense a během roku 2010 také ukazatel nejvyšší povolené rychlosti.
Dalším řešením ze světa špičkové techniky jsou inovativní LED světlomety, u nichž jsou veškeré osvětlovací funkce zajištěny světelnými diodami LED. Světlomety LED propůjčují vozu nezaměnitelný vzhled již za dne a především za tmy. Jejich revoluční optika se rozloučila s dnes běžnými tubusovitými světelnými moduly.
Pohonné jednotky
Audi A8 se začne prodávat se dvěma osmiválcovými motory. Zážehová jednotka 4.2 FSI poskytuje výkon 273 kW (372 k), turbodiesel 4.2 TDI nabízí 258 kW (350 k). Nabídku doplní vznětový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 184 kW (250 k). Přestože u všech agregátů došlo ke zvýšení výkonu a točivého momentu, snížila se jejich spotřeba o 13 až 22 procent, například zásluhou rekuperačního systému a inovativnímu tepelnému managementu.
Později bude následovat druhá varianta motoru 3.0 TDI s výkonem 150 kW (204 k), která bude pohánět přední kola a v kombinovaném režimu EU spotřebuje 6,0 l/100 km.
Nová převodovka tiptronic
Na zvýšení účinnosti má podíl nová osmistupňová samočinná převodovka tiptronic s komfortním řazením těsně za sebou odstupňovaných převodových stupňů. Ovládání převodovky probíhá čistě elektronicky elegantní pákou voliče nebo pádel na volantu. Trvalý pohon všech kol quattro se vyznačuje sportovní charakteristikou, která upřednostňuje zadní nápravu. Sportovní diferenciál, součást sériové výbavy A8 4.2 TDI a pro modely quattro na přání, rozděluje hnací sílu mezi obě zadní kola.
Rozdělení hmotnosti mezi nápravy je vyvážené a veškerá závěsná ramena kol jsou vyrobena z hliníku. Všechny modely jsou sériově vybaveny vzduchovým odpružením .
Audi nabízí mnoho atraktivních systémů také v oblasti multimediální výbavy, která sahá až k audiosystému Bang & Olufsen, jehož zesilovač s výkonem přes 1400 W probouzí k životu 19 reproduktorů.
Nová luxusní limuzína se objeví u českých prodejců na jaře roku 2010.
JL, 2.12.2009
Elegantní karoserie je díky prostorovému rámu Audi Space Frame (ASF) z hliníku přibližně o 40 procent lehčí než srovnatelná karoserie z oceli. Interiér fascinuje posádku novým designem, prosvětleným prostorem a vysoce kvalitním zpracováním, které prozrazuje maximální pozornost věnovanou každému detailu.
K prvotřídnímu komfortu přispívá např. nově laděné osvětlení vnitřního prostoru nebo luxusní elektricky nastavitelná zadní sedadla.
Audi A8 spojuje nový stupeň inteligence s příkladně jednoduchým ovládáním. Ovládací systém MMI (Multi Media Interface) přináší průkopnickou inovaci: v kombinaci s navigačním systémem může být vybaven touchpadem. Prostřednictvím funkce MMI touch řidič intuitivně ovládá mnoho funkcí – např. může zadat cíl navigační soustavě psaním písmen na touchpad.
Systém MMI Navigation plus je novým způsobem propojen se zdokonalenými asistenčními a bezpečnostními systémy. Navigační soustava dopředu sleduje průběh trasy a získaná data poskytuje řídicím jednotkám samočinné převodovky, světlometů a adaptivního tempomatu Stop&Go. Zvýšená inteligence těchto systémů umožňuje rozpoznávat komplexní situace a předvídavým způsobem poskytovat podporu řidiči. Z nových technologií se dále představují asistent nočního vidění s označováním rozpoznaných chodců, bezpečnostní systém Audi pre sense a během roku 2010 také ukazatel nejvyšší povolené rychlosti.
Dalším řešením ze světa špičkové techniky jsou inovativní LED světlomety, u nichž jsou veškeré osvětlovací funkce zajištěny světelnými diodami LED. Světlomety LED propůjčují vozu nezaměnitelný vzhled již za dne a především za tmy. Jejich revoluční optika se rozloučila s dnes běžnými tubusovitými světelnými moduly.
Pohonné jednotky
Audi A8 se začne prodávat se dvěma osmiválcovými motory. Zážehová jednotka 4.2 FSI poskytuje výkon 273 kW (372 k), turbodiesel 4.2 TDI nabízí 258 kW (350 k). Nabídku doplní vznětový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 184 kW (250 k). Přestože u všech agregátů došlo ke zvýšení výkonu a točivého momentu, snížila se jejich spotřeba o 13 až 22 procent, například zásluhou rekuperačního systému a inovativnímu tepelnému managementu.
Později bude následovat druhá varianta motoru 3.0 TDI s výkonem 150 kW (204 k), která bude pohánět přední kola a v kombinovaném režimu EU spotřebuje 6,0 l/100 km.
Nová převodovka tiptronic
Na zvýšení účinnosti má podíl nová osmistupňová samočinná převodovka tiptronic s komfortním řazením těsně za sebou odstupňovaných převodových stupňů. Ovládání převodovky probíhá čistě elektronicky elegantní pákou voliče nebo pádel na volantu. Trvalý pohon všech kol quattro se vyznačuje sportovní charakteristikou, která upřednostňuje zadní nápravu. Sportovní diferenciál, součást sériové výbavy A8 4.2 TDI a pro modely quattro na přání, rozděluje hnací sílu mezi obě zadní kola.
Rozdělení hmotnosti mezi nápravy je vyvážené a veškerá závěsná ramena kol jsou vyrobena z hliníku. Všechny modely jsou sériově vybaveny vzduchovým odpružením .
Audi nabízí mnoho atraktivních systémů také v oblasti multimediální výbavy, která sahá až k audiosystému Bang & Olufsen, jehož zesilovač s výkonem přes 1400 W probouzí k životu 19 reproduktorů.
Nová luxusní limuzína se objeví u českých prodejců na jaře roku 2010.
JL, 2.12.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout